Fiszki

Ggicith

Test w formie fiszek Yced6rx7t
Ilość pytań: 57 Rozwiązywany: 309 razy
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
jest to skala wyrażona w postaci zestawu dwubiegunowych skal szacunkowych, siedmio- lub dziewięciopunktowych, na końcach których znajdują się przeciwstawne przymiotniki opisujące badane pojęcia
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
Skrót CAWI odnosi się do:
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
rodzaju indywidualnego wywiadu bezpośredniego
rodzaju ankiety elektronicznej
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
rodzaju ankiety elektronicznej
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
oczekiwane korzyści z zakupu
intensywność użytkowania
wiek
styl życia
oczekiwane korzyści z zakupu
intensywność użytkowania
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
ankieta pocztowa
grupy fokusowe
wywiad głębinowy
wywiad typu PAPI
ankieta pocztowa
wywiad typu PAPI
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test gotowości zakupu
test cenowy na półce
test udziału w rynku
test reakcji na cenę
test gotowości zakupu
test cenowy na półce
test reakcji na cenę
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
średni stopień koncentracji rynku
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
im większy jest przyjęty poziom ufności
im większy jest stopień homogeniczności badanej populacji
im większy jest zakres przestrzenny badań
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
im większy jest zakres przestrzenny badań
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 60%
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 60% wyższa od sprzedaży największego konkurenta
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Uruchamianie firm
Płacenie podatków
Sytuacja makroekonomiczną w kraju
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Uruchamianie firm
Płacenie podatków
Które z poniższych kryteriów może mieć zastosowanie do segmentacji nabywców instytucjonalnych:
Wielkość przedsiębiorstwa
Profil produkcyjny
Lokalizacja geograficzna firmy
Wielkość zamówień
Wielkość przedsiębiorstwa
Profil produkcyjny
Lokalizacja geograficzna firmy
Wielkość zamówień
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrootoczeniu należą:
Stopień lojalności
Osobowość
Wyznawanie wartości
Intensywność użytkowania produktu
Stopień lojalności
Intensywność użytkowania produktu
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie produktów
Grupowanie krajów
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Grupowanie krajów
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Centra Obsługi inwestorów i eksporterów (EOIE)
Kompass Poland
Polska agencja handlu i inwestycji
Krajowa Izba Gospodarcza
Kompass Poland
Polska agencja handlu i inwestycji
Krajowa Izba Gospodarcza
staleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza wskaźnika GRP
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza konkurencji
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza konkurencji
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Poziom stóp procentowych
Dynamika PKB
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Pojemność rynku
Poziom stóp procentowych
Dynamika PKB
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
1. Głównym celem badań rynkowych jest:
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Zwiększanie sprzedaży naszych produktów na danym rynku
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Analiza sytuacji gospodarczej
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Analiza sytuacji gospodarczej
nariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Usługi
Artykuły powszechnego spożycia
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Potrzeby ujawnione na rynku
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług

Powiązane tematy

#duysgb

Inne tryby