Fiszki

Ggicith

Test w formie fiszek Yced6rx7t
Ilość pytań: 57 Rozwiązywany: 311 razy
Wielkość rynku pralek powinna być ustalana na podstawie:
Stopniu rozwoju branży AGD
Wielkości populacji danego kraju
Liczby gospodarstw domowych
Liczby producentów pralek
Liczby gospodarstw domowych
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
Faza koniunktury
Zmiany technologiczne
Środki polityki gospodarczej
Wydarzenia polityczne
Faza koniunktury
Zmiany technologiczne
Wydarzenia polityczne
Rynek dla którego wskaźnik HHI wynosi powyżej 1800 … uznawany jest za rynek:
Wysoce skoncentrowany
Nieskoncentrowany
Wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm (powyżej 2400)
Umiarkowanie skoncentrowany
Wysoce skoncentrowany
Wskaźnik (nieunormowane) Herfindahla-Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje:
Średni stopień koncentracji rynku
Rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
Duży stopień koncentracji rynku
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Wskaźnik Herfindahla-Hirschmana ustala się jako:
Suma udziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
Suma udział w 5 największych przedsiębiorstw na rynku
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Suma kwadratów udział w 4 największych przedsiębiorstwa rynku
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Czynniki wzrostu siły przetargowej nabywcy:
Dostarczane produkty nie mają substytutów
Wysokie koszty zmiany dostawcy dla nabywcy
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Możliwość integracji dostawców do przodu
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Do barier wejścia do sektora można zaliczyć:
Wizerunek marki
Potrzeby kapitałowe
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Cła i inne środki polityki handlowej
Wizerunek marki
Potrzeby kapitałowe
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Cła i inne środki polityki handlowej
Wskaźnik Giniego o wartości rzędu 0,6 — 0,7 (60— 70%) wskazuje na to, że w danym kraju:
Występuje liczna klasa średnia
Stwierdzamy wysoką grupę analfabetyzmu
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Mamy do czynienia z równomiernym rozkładem dochodów
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
10%
-1%
-10%
20%
-10%
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
Zastosowane rozwiązania technologiczne
Relację ceny do jakości
Trendy proekologiczne
Wielkość rynku
Zastosowane rozwiązania technologiczne
Relację ceny do jakości
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
Żadna z powyższych
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
1.
1.
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
1.
Skale rangowe stanowią narzędzie pomiaru preferencji konsumentów i są wykorzystywane do porównań badanych obiektów.
1.
1.

Powiązane tematy

#duysgb

Inne tryby