Nauka

Ggicith

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 1
Strategię selekcji opartą na segmentacji rynku, specjalizacji i selektywnych inwestycjach („selectivity’) stosuje się w odniesieniu do biznesów znajdujących się w macierzy GE/McKinsey w położeniu:
średnia atrakcyjność rynku – średnie atuty konkurencyjne
wysoka atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
niska atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
Pytanie 2
Badania marketingowe w zakresie dystrybucji międzynarodowej dostarczają podstaw do podjęcia decyzji na temat:
stopnia zintegrowania kanałów dystrybucji
form sales promotion
długości kanałów dystrybucji
intensywności dystrybucji
Pytanie 3
Wady pytań zamkniętych używanych w kwestionariuszu:
problemem jest określenie liczby możliwych alternatyw odpowiedzi
mogą być zawężające i sugerujące
problemy z interpretacją i kodowaniem
są zwykle rozproszone tematycznie, pracochłonne
Pytanie 4
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
efekt demostracji w badaniach, czyli tendencja do zawyżania informacji np. o dochodach często spotykany jest w krajach Europy Północnej
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
Pytanie 5
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
braki towarowe na rynku
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
wielkość aktualnej sprzedaży na danym rynku
Pytanie 6
5. Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
stanowią podstawę do podejmowania decyzji taktycznych
obejmują badania podaży i popytu na dany produkt oraz jego ceny
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
Pytanie 7
4. Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest niska, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
jakość oferty rynkowej jest niska, a podaż przewyższa popyt
Pytanie 8
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
wysokim tempem wzrostu rynku
małym względnym udziałem w rynku
dużym względnym udziałem w rynku
niskim tempem wzrostu rynku