Strona 1

Ggicith

Pytanie 1
Strategię selekcji opartą na segmentacji rynku, specjalizacji i selektywnych inwestycjach („selectivity’) stosuje się w odniesieniu do biznesów znajdujących się w macierzy GE/McKinsey w położeniu:
średnia atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
niska atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – średnie atuty konkurencyjne
wysoka atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
Pytanie 2
Badania marketingowe w zakresie dystrybucji międzynarodowej dostarczają podstaw do podjęcia decyzji na temat:
długości kanałów dystrybucji
intensywności dystrybucji
stopnia zintegrowania kanałów dystrybucji
form sales promotion
Pytanie 3
Wady pytań zamkniętych używanych w kwestionariuszu:
są zwykle rozproszone tematycznie, pracochłonne
problemy z interpretacją i kodowaniem
mogą być zawężające i sugerujące
problemem jest określenie liczby możliwych alternatyw odpowiedzi
Pytanie 4
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
efekt demostracji w badaniach, czyli tendencja do zawyżania informacji np. o dochodach często spotykany jest w krajach Europy Północnej
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
Pytanie 5
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
wielkość aktualnej sprzedaży na danym rynku
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
braki towarowe na rynku
Pytanie 6
5. Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
stanowią podstawę do podejmowania decyzji taktycznych
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
obejmują badania podaży i popytu na dany produkt oraz jego ceny
Pytanie 7
4. Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest niska, a podaż przewyższa popyt
jakość oferty rynkowej jest niska, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
Pytanie 8
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
niskim tempem wzrostu rynku
wysokim tempem wzrostu rynku
małym względnym udziałem w rynku
dużym względnym udziałem w rynku
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp