Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18478 razy
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
c. Siła
b. Użyteczność
d. Terminowość
a. Adekwatność
c. Siła
b. Użyteczność
a. Adekwatność
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
c. Odróżniają zysk księgowy od zysku ekonomicznego
a. Odróżniają ekonomiczną wartość dodaną od zysku ekonomicznego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
c. Realizacji budżetu
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
d. Terminowości dostaw
b. Skorygowanej wartości ekonomicznej dodanej
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
c. Dla celów kontroli
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
b. W celu motywowania pracowników do większego zaangażowania w realizację budżetu
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
c. Dla celów kontroli
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
b. Marżą pokrycia kosztów II stopnia a kosztami stałymi
d. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami stałymi sprzedawanych produktów
c. Marżą pokrycia kosztów III stopnia a kosztami stałymi centrów odpowiedzialności
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
c. Przychody ze sprzedaży
a. Liczbę klientów ogółem
d. Liczbę zamówień nieprzyjętych do realizacji
b. Czas od wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
c. Przychody ze sprzedaży
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
d. Kosztów energii technologicznej
b. Kosztów sprzedaży i marketingu
a. Kosztów ogólnego zarządu
c. Kosztów badań i rozwoju
d. Kosztów energii technologicznej
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
c. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, mierniki oceny efektywności gospodarowania
d. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Mierniki oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
d. Ponoszonych kosztów operacyjnych (powinno być samych „kosztów”)
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
b. Koszty stałe poniesione/ koszty stałe centrum *100
d. Koszty stałe poniesione/ koszty zmienne poniesione *100
c. Koszty stałe centrum/ koszty stałe poniesione *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
a. Rachunku zysków i strat
d. Przychodów firmy
c. Miejsca centrum przychodów w strukturze controllingowej firmy
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
d. Przychodów firmy
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
d. Rozwojem centrum
b. Organizacja sprzedaży
c. Powiększaniem obszaru działania
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
a. Organizacją marketingu
33. Co zaliczamy do instrumentów pobudzania sprzedaży?
b. Przychody ze sprzedaży
c. Liczbę przyjętych reklamacji
d. Udział w rynku?
a. Opusty cenowe
d. Udział w rynku?
a. Opusty cenowe
34. Ocena spółki oparta na ROI:
a. Jest istotna dla długofalowej efektywności inwestycji
d. Uwzględnia zróżnicowane ryzyko przedsięwzięć
b. Jest istotna dla krótkich okresów
c. Uwzględnia specyfikę branżową centrum inwestycji
b. Jest istotna dla krótkich okresów
35. Który ze wskaźników nie powinien być odnoszony do wielkości budżetowanej?
d. Udział należności w przychodach ze sprzedaży
c. Stopień satysfakcji klientów
b. Czas załatwiania reklamacji
a. Terminowość realizacji zamówień
c. Stopień satysfakcji klientów
36. Znane są podane wartości: przychody ze sprzedaży centrum, liczba obsługiwanych klientów i liczba zatrudnionych w centrum przychodów. Który miernik możesz wyliczyć?
b. Relacja kosztów sprzedaży do przychodów
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
a. Poziom reklamacji
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
37. Dla których mierników pożądany jest brak zmian lub zmniejszenie wartości miernika:
b. Cykl zapasów
d. Wydajność pracy
c. Cykl należności
a. Produktywność majątku rzeczowego
b. Cykl zapasów
c. Cykl należności
38. Na niewłaściwą realizacje planu składają się :
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
d. Niedążenie do ustalonego celu
b. Żadna z odp nie jest poprawna
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
d. Niedążenie do ustalonego celu
39. Do wyznaczenia poziomu reklamacji musimy znać wartość:
d. Liczba zamówień nieprzyjętych do realizacji
a. Przychody ze sprzedaży centrum
c. Czas do wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
b. Wartości zareklamowanej produkcji
a. Przychody ze sprzedaży centrum
b. Wartości zareklamowanej produkcji
40. Mierniki służące do oceny centrum przychodów można ująć w grupy jako:
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
b. Mierniki oparte na kosztach produkcji
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum
a. Mierniki oparte na zarobkach kierownictwa
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby