Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 23119 razy
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
b. Użyteczność
c. Siła
a. Adekwatność
d. Terminowość
b. Użyteczność
c. Siła
a. Adekwatność
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
c. Odróżniają zysk księgowy od zysku ekonomicznego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
a. Odróżniają ekonomiczną wartość dodaną od zysku ekonomicznego
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
d. Terminowości dostaw
c. Realizacji budżetu
b. Skorygowanej wartości ekonomicznej dodanej
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
c. Dla celów kontroli
b. W celu motywowania pracowników do większego zaangażowania w realizację budżetu
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
c. Dla celów kontroli
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
c. Marżą pokrycia kosztów III stopnia a kosztami stałymi centrów odpowiedzialności
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
d. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami stałymi sprzedawanych produktów
b. Marżą pokrycia kosztów II stopnia a kosztami stałymi
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
d. Liczbę zamówień nieprzyjętych do realizacji
c. Przychody ze sprzedaży
b. Czas od wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
a. Liczbę klientów ogółem
c. Przychody ze sprzedaży
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
d. Kosztów energii technologicznej
b. Kosztów sprzedaży i marketingu
c. Kosztów badań i rozwoju
a. Kosztów ogólnego zarządu
d. Kosztów energii technologicznej
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
d. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży
c. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, mierniki oceny efektywności gospodarowania
b. Mierniki oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
d. Ponoszonych kosztów operacyjnych (powinno być samych „kosztów”)
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
d. Koszty stałe poniesione/ koszty zmienne poniesione *100
c. Koszty stałe centrum/ koszty stałe poniesione *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
b. Koszty stałe poniesione/ koszty stałe centrum *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
d. Przychodów firmy
c. Miejsca centrum przychodów w strukturze controllingowej firmy
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
a. Rachunku zysków i strat
d. Przychodów firmy
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
c. Powiększaniem obszaru działania
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
d. Rozwojem centrum
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
33. Co zaliczamy do instrumentów pobudzania sprzedaży?
d. Udział w rynku?
b. Przychody ze sprzedaży
c. Liczbę przyjętych reklamacji
a. Opusty cenowe
d. Udział w rynku?
a. Opusty cenowe
34. Ocena spółki oparta na ROI:
c. Uwzględnia specyfikę branżową centrum inwestycji
d. Uwzględnia zróżnicowane ryzyko przedsięwzięć
a. Jest istotna dla długofalowej efektywności inwestycji
b. Jest istotna dla krótkich okresów
b. Jest istotna dla krótkich okresów
35. Który ze wskaźników nie powinien być odnoszony do wielkości budżetowanej?
c. Stopień satysfakcji klientów
a. Terminowość realizacji zamówień
b. Czas załatwiania reklamacji
d. Udział należności w przychodach ze sprzedaży
c. Stopień satysfakcji klientów
36. Znane są podane wartości: przychody ze sprzedaży centrum, liczba obsługiwanych klientów i liczba zatrudnionych w centrum przychodów. Który miernik możesz wyliczyć?
a. Poziom reklamacji
b. Relacja kosztów sprzedaży do przychodów
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
37. Dla których mierników pożądany jest brak zmian lub zmniejszenie wartości miernika:
a. Produktywność majątku rzeczowego
d. Wydajność pracy
c. Cykl należności
b. Cykl zapasów
c. Cykl należności
b. Cykl zapasów
38. Na niewłaściwą realizacje planu składają się :
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
b. Żadna z odp nie jest poprawna
d. Niedążenie do ustalonego celu
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
d. Niedążenie do ustalonego celu
39. Do wyznaczenia poziomu reklamacji musimy znać wartość:
c. Czas do wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
b. Wartości zareklamowanej produkcji
a. Przychody ze sprzedaży centrum
d. Liczba zamówień nieprzyjętych do realizacji
b. Wartości zareklamowanej produkcji
a. Przychody ze sprzedaży centrum
40. Mierniki służące do oceny centrum przychodów można ująć w grupy jako:
a. Mierniki oparte na zarobkach kierownictwa
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum
b. Mierniki oparte na kosztach produkcji
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby