Strona 1

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
a. Średniej rentowności kapitału w branży
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
d. Koszcie alternatywnym
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
a. Rozwój odbiorców
c. Utrata płynności finansowej
b. Większe wydatki
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
b. Terminowość realizacji produkcji
a. Poziom uzyskanych cen
d. Warunki płatnicze
c. Jakość produktów
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
a. Koszty zarządzania centrum
b. Koszty marketingu
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
d. Mają charakter finansowy
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji

Powiązane tematy

#test #controlling #1