Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18497 razy
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
d. Koszcie alternatywnym
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
a. Średniej rentowności kapitału w branży
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
d. Koszcie alternatywnym
a. Średniej rentowności kapitału w branży
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
a. Rozwój odbiorców
c. Utrata płynności finansowej
b. Większe wydatki
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
c. Jakość produktów
b. Terminowość realizacji produkcji
a. Poziom uzyskanych cen
d. Warunki płatnicze
c. Jakość produktów
b. Terminowość realizacji produkcji
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
a. Koszty zarządzania centrum
b. Koszty marketingu
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
a. Koszty zarządzania centrum
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
d. Mają charakter finansowy
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
d. Mają charakter finansowy
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
8. Zysk rezydualny:
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
9. Co jest najważniejszą istotą tworzenia centrum kosztów?
c. Ponoszenie odpowiedzialności za koszty
a. Stosowanie się do najnowszych regulacji prawnych-
d. Ewidencja kosztów wg miejsca powstania
b. Zwiększenie kontroli nad pracownikami pracującymi przy danym centrum
c. Ponoszenie odpowiedzialności za koszty
d. Ewidencja kosztów wg miejsca powstania
10. Marża pokrycia kosztów I:
b. Obejmuje tylko koszty gotowości firmy rozliczone na dane centrum oraz zysk wygenerowany przez to centrum
d. Obejmuje koszty stałe centrum zysku niekontrolowane, koszty gotowości firmy poniesione na dane centrum oraz zysk
c. Obejmuje pełne koszty gotowości, zarówno ponoszone w danym centrum zysku, jak i część kosztów gotowości przedsiębiorstw przypada na dane centrum oraz zysk
a. To inaczej wynik finansowy centrum zysku
c. Obejmuje pełne koszty gotowości, zarówno ponoszone w danym centrum zysku, jak i część kosztów gotowości przedsiębiorstw przypada na dane centrum oraz zysk
11. Rentowność zaangażowanego kapitału zdeterminowana jest poziomem wskaźników:
b. Zainwestowany kapitał na zatrudnionego
d. Wynik finansowy netto na zatrudnionego
a. Wynik operacyjny na zatrudnionego
c. Zainwestowany kapitał własny na zatrudnionego
b. Zainwestowany kapitał na zatrudnionego
a. Wynik operacyjny na zatrudnionego
12. Odchylenie stałych kosztów sprzedaży oblicza się jako:
c. Budżet wyjścia kosztów działalności + koszty wydziałowe
b. Budżet wyjściowy kosztów działalności – koszty rzeczywiste
d. Budżet wyjścia kosztów działalności + koszty rzeczywiste
a. Koszty rzeczywiste – budżet wyjściowy kosztów działalności
b. Budżet wyjściowy kosztów działalności – koszty rzeczywiste
13. Odchylenie zmiennych kosztów sprzedaży oblicza się jako:
b. Rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży – przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży
c. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży
a. Rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży + przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży
d. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – koszty stał__________e
c. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży
14. Udział w rynku jest miernikiem należącym do grupy:
a. Mierników oceny efektywności gospodarowania
c. Mierników oceny opartych na przychodach ze sprzedaży
b. Niefinansowych mierników oceny centrum przychodów
d. Żadne z powyższych
c. Mierników oceny opartych na przychodach ze sprzedaży
15. Zysk przedsiębiorstwa zależny jest od:
a. Wyrobów o dużej wartości
c. Wyrobów o dużej marży pokrycia
b. Żadne z powyższych
d. Wyrobów o niskiej marży pokrycia
c. Wyrobów o dużej marży pokrycia
16. Wyróżnia się dwa podstawowe odchylenia od kosztów materiałów pomocniczych:???????
d) żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
c) odchylenia w stawkach za roboczogodzinę oraz zmian efektywności wykorzystania roboczogodzin
a) odchylenia cen zaopatrzeniowych oraz odchylenie zużycia materiałów podstawowych
b) odchylenia od zmiany stawek i cen oraz od wielkości zużycia
a) odchylenia cen zaopatrzeniowych oraz odchylenie zużycia materiałów podstawowych
17. Mierniki służące do oceny centrum przychodów są ukierunkowane na spadek lub wzrost. W których z wymienionych mierników pożądany jest spadek?
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
d. Stopa marży brutto, średnia sprzedaż na klienta, terminowość realizacji zamówień
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
18. System oceny centrów kosztów musi być tak zbudowany aby:
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
d. Umożliwiał analizę ex ante w realizacji zadań
a. Liczby były ujęte z punktu widzenia księgowego
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
19. Wybrane mierniki mogące posłużyć ocenie stopnia realizacji zadań powierzonych centrom inwestycji to: (skrypt) ?????
c. Zysk rezydualny
b. Żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
c. Zysk rezydualny
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
20. Wskaźnik struktury marży pokrycia obrazuje:
d. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów całkowitych danego centrum zysku
c. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów produkcji danego centrum zysku
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku
b. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów zmiennych danego centrum zysku
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby