Pytania i odpowiedzi

Międzynarodowe badania marketingowe

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 58 Rozwiązywany: 1581 razy
Pytanie 41
Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Uruchamianie firm
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Płacenie podatków
Pytanie 42
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Pytanie 43
Wskaźnik Giniego o wartości rzędu 0,6 — 0,7 (60— 70%) wskazuje na to, że w danym kraju:
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Pytanie 44
Do barier wejścia do sektora można zaliczyć:
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Potrzeby kapitałowe
Wizerunek marki
Cła i inne środki polityki handlowej
Pytanie 45
Czynniki wzrostu siły przetargowej nabywcy:
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Pytanie 46
Wskaźnik Herfindahla-Hirschmana ustala się jako:
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Pytanie 47
Wskaźnik (nieunormowane) Herfindahla-Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje:
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Pytanie 48
Rynek dla którego wskaźnik HHI wynosi powyżej 1800 … uznawany jest za rynek:
Wysoce skoncentrowany
Pytanie 49
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
Wydarzenia polityczne
Zmiany technologiczne
Faza koniunktury
Pytanie 50
Wielkość rynku pralek powinna być ustalana na podstawie:
Liczby gospodarstw domowych
Pytanie 51
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Pytanie 52
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Artykuły powszechnego spożycia
Pytanie 53
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
-10%

wskaźnik dynamiki sprzedaży = [(dynamika sprzedaży firmy/dynamika całego rynku)-1]*100%

Pytanie 54
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Pytanie 55
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Pytanie 56
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Pytanie 57
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
zastosowane rozwiązania technologiczne
relacje ceny do jakości
Pytanie 58
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]