Nauka

Międzynarodowe badania marketingowe

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 1
1. Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
jest metodą aglomeracyjną
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
jest metodą analizy skupień
w wyniku jej zastosowania uzyskujemy rozbicie, w którym żadne skupienie nie jest podskupieniem innego
Pytanie 2
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
dystrybutorzy naszych produktów, z którymi przeprowadzamy wywiad
Pytanie 3
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
wysokim tempem wzrostu rynku
małym względnym udziałem w rynku
dużym względnym udziałem w rynku
niskim tempem wzrostu rynku
Pytanie 4
Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest niska, a podaż przewyższa popyt
jakość oferty rynkowej jest niska, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
Pytanie 5
Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
stanowią podstawę do podejmowania decyzji taktycznych
obejmują badania podaży i popytu na dany produkt oraz jego ceny
Pytanie 6
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Fałsz
Prawda
Pytanie 7
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
braki towarowe na rynku
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
wielkość aktualnej sprzedaży na danym rynku
Pytanie 8
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
efekt demonstracji w badaniach, czyli tendencja do zawyżania informacji np. o dochodach często spotykany jest w krajach Europy Północnej
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”