Strona 1

Międzynarodowe badania marketingowe

Pytanie 1
1. Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
w wyniku jej zastosowania uzyskujemy rozbicie, w którym żadne skupienie nie jest podskupieniem innego
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
jest metodą aglomeracyjną
jest metodą analizy skupień
Pytanie 2
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
dystrybutorzy naszych produktów, z którymi przeprowadzamy wywiad
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
Pytanie 3
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
małym względnym udziałem w rynku
wysokim tempem wzrostu rynku
niskim tempem wzrostu rynku
dużym względnym udziałem w rynku
Pytanie 4
Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest niska, a popyt przewyższa podaż
jakość oferty rynkowej jest niska, a podaż przewyższa popyt
Pytanie 5
Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
obejmują badania podaży i popytu na dany produkt oraz jego ceny
stanowią podstawę do podejmowania decyzji taktycznych
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
Pytanie 6
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Fałsz
Prawda
Pytanie 7
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
wielkość aktualnej sprzedaży na danym rynku
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
braki towarowe na rynku
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
Pytanie 8
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
efekt demonstracji w badaniach, czyli tendencja do zawyżania informacji np. o dochodach często spotykany jest w krajach Europy Północnej
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp