Pytania i odpowiedzi

Międzynarodowe badania marketingowe

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 58 Rozwiązywany: 1581 razy
Pytanie 21
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
im większy jest zakres przestrzenny badań
Pytanie 22
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
Pytanie 23
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test reakcji na cenę
test cenowy na półce
test gotowości zakupu
Pytanie 24
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
fałsz
Pytanie 25
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
ankieta pocztowa
wywiad typu PAPI
Pytanie 26
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
intensywność użytkowania
oczekiwane korzyści z zakupu
Pytanie 27
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
prawda
Pytanie 28
Skrót CAWI odnosi się do:
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
rodzaju ankiety elektronicznej
Pytanie 29
Aby podjąć decyzję dotyczącą stopnia standaryzacji lub adaptacji produktów należy zbadać:
stopień rozwoju rynku
system wspierania sprzedaży na danym rynku zagranicznym
czynniki związane z nabywcą zagranicznym, jego zwyczajami konsumpcyjnymi i preferencjami
wymogi prawne na danym rynku zagranicznym
Pytanie 30
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
Pytanie 31
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
groźby pojawienia się substytutów na rynku
siły przetargowej dostawców
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
Pytanie 32
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Strivers
Pytanie 33
Scenariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
Pytanie 34
Głównym celem badań rynkowych jest:
Analiza sytuacji gospodarczej
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Pytanie 35
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Dynamika PKB
Poziom stóp procentowych
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Pytanie 36
Ustaleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza konkurencji
Pytanie 37
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Krajowa Izba Gospodarcza
Polska agencja handlu i inwestycji
Kompass Poland
Pytanie 38
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie krajów
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Pytanie 39
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrootoczeniu należą:
Intensywność użytkowania produktu
Stopień lojalności
Pytanie 40
Które z poniższych kryteriów może mieć zastosowanie do segmentacji nabywców instytucjonalnych:
Profil produkcyjny
Wielkość przedsiębiorstwa
Lokalizacja geograficzna firmy
Wielkość zamówień