Pytania i odpowiedzi

Międzynarodowe badania marketingowe

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 58 Rozwiązywany: 1578 razy
Pytanie 1
1. Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
jest metodą analizy skupień
jest metodą aglomeracyjną
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
Pytanie 2
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
Pytanie 3
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
małym względnym udziałem w rynku
wysokim tempem wzrostu rynku
Pytanie 4
Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
Pytanie 5
Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
Pytanie 6
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Prawda
Pytanie 7
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
braki towarowe na rynku
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
Pytanie 8
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
Pytanie 9
Wady pytań zamkniętych używanych w kwestionariuszu:
problemem jest określenie liczby możliwych alternatyw odpowiedzi
mogą być zawężające i sugerujące
Pytanie 10
Badania marketingowe w zakresie dystrybucji międzynarodowej dostarczają podstaw do podjęcia decyzji na temat:
intensywności dystrybucji
długości kanałów dystrybucji
Pytanie 11
Strategię selekcji opartą na segmentacji rynku, specjalizacji i selektywnych inwestycjach („selectivity’) stosuje się w odniesieniu do biznesów znajdujących się w macierzy GE/McKinsey w położeniu:
wysoka atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – średnie atuty konkurencyjne
Pytanie 12
Do cech badań ilościowych należą:
losowy dobór próby
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację
Pytanie 13
Komponentami, które służą do ustalenia wysokości wskaźnika HDI są m.in.:
Oczekiwana długość życia
DNB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Pytanie 14
Do czynników atrakcyjności rynków zagranicznych (w odróżnieniu od czynników pozycji konkurencyjnej) można zaliczyć:
tempo wzrostu rynku
poziom jakości produktów przedsiębiorstwa
siłę nabywczą konsumentów
Pytanie 15
Skale rangowe stanowią narzędzie pomiaru preferencji konsumentów i są wykorzystywane do porównań badanych obiektów.
Prawda
Pytanie 16
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych wtórnych w badaniach rynków zagranicznych są:
ograniczona dostępność danych statystycznych
ograniczona porównywalność danych
Pytanie 17
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
Pytanie 18
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
Pytanie 19
Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
Pytanie 20
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta