Pytania i odpowiedzi

Ggicith

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Yced6rx7t
Ilość pytań: 57 Rozwiązywany: 306 razy
Pytanie 1
Strategię selekcji opartą na segmentacji rynku, specjalizacji i selektywnych inwestycjach („selectivity’) stosuje się w odniesieniu do biznesów znajdujących się w macierzy GE/McKinsey w położeniu:
wysoka atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – średnie atuty konkurencyjne
Pytanie 2
Badania marketingowe w zakresie dystrybucji międzynarodowej dostarczają podstaw do podjęcia decyzji na temat:
intensywności dystrybucji
długości kanałów dystrybucji
Pytanie 3
Wady pytań zamkniętych używanych w kwestionariuszu:
problemem jest określenie liczby możliwych alternatyw odpowiedzi
mogą być zawężające i sugerujące
Pytanie 4
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wpływu czynników kulturowych na proces badań marketingowych na rynkach zagranicznych są prawdziwe:
respondentów z Azji cechuje na ogół wyższa skłonność do udzielania odpowiedzi „na tak”
w krajach o kulturze kolektywistycznej biorąca w wywiadzie grupa często zajmuje jedno stanowisko w odniesieniu do badanego problemu
przedstawiciele kultur propartnerskich preferują kontakt osobisty i wskazane jest stosowanie w badaniach wywiadów bezpośrednich
Pytanie 5
Elementy stanowiące części składowe chłonności rynku to:
popyt niezrealizowany ze względu na to, że konsumenci nie mogą nabyć odpowiedniego dobra na rynku
braki towarowe na rynku
popyt kształtujący się, który można zwiększyć za pomocą środków aktywizujących sprzedaż
Pytanie 6
5. Wyróżniki badań strukturalnych rynków zagranicznych to:
dotyczą zespołu względnie trwałych uwarunkowań działalności zagranicznej, takich jak warunki prawne, społeczne, kulturowe itp.
stanowią podstawę do podejmowania decyzji strategicznych
Pytanie 7
4. Pojemność rynku jest równa wielkości faktycznej sprzedaży na danym rynku w przypadku, gdy:
jakość oferty rynkowej jest wysoka, a podaż przewyższa popyt
Pytanie 8
Kategoria SJB „znaki zapytania” w analizie portfelowej metodą BCG charakteryzuje się:
małym względnym udziałem w rynku
wysokim tempem wzrostu rynku
Pytanie 9
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
Pytanie 10
Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
jest metodą analizy skupień
jest metodą aglomeracyjną
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
Pytanie 11
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Prawda
Pytanie 12
. Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
Pytanie 13
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
Pytanie 14
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
Pytanie 15
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych wtórnych w badaniach rynków zagranicznych są:
ograniczona dostępność danych statystycznych
ograniczona porównywalność danych
Pytanie 16
Do czynników atrakcyjności rynków zagranicznych (w odróżnieniu od czynników pozycji konkurencyjnej) można zaliczyć:
tempo wzrostu rynku
poziom jakości produktów przedsiębiorstwa
siłę nabywczą konsumentów
Pytanie 17
Komponentami, które służą do ustalenia wysokości wskaźnika HDI są m.in.:
Oczekiwana długość życia
DNB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Pytanie 18
. Do cech badań ilościowych należą:
losowy dobór próby
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację
Pytanie 19
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Strivers
Pytanie 20
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
groźby pojawienia się substytutów na rynku
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
siły przetargowej dostawców

Powiązane tematy

#duysgb