Pytania i odpowiedzi

Ggicith

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Yced6rx7t
Ilość pytań: 57 Rozwiązywany: 307 razy
Pytanie 21
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
Pytanie 22
Skrót CAWI odnosi się do:
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
rodzaju ankiety elektronicznej
Pytanie 23
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
intensywność użytkowania
oczekiwane korzyści z zakupu
Pytanie 24
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
ankieta pocztowa
wywiad typu PAPI
Pytanie 25
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test reakcji na cenę
test cenowy na półce
test gotowości zakupu
Pytanie 26
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
Pytanie 27
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
im większy jest zakres przestrzenny badań
Pytanie 28
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
Pytanie 29
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Pytanie 30
Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Uruchamianie firm
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Płacenie podatków
Pytanie 31
Które z poniższych kryteriów może mieć zastosowanie do segmentacji nabywców instytucjonalnych:
Profil produkcyjny
Wielkość przedsiębiorstwa
Lokalizacja geograficzna firmy
Wielkość zamówień
Pytanie 32
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrootoczeniu należą:
Intensywność użytkowania produktu
Stopień lojalności
Pytanie 33
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie krajów
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Pytanie 34
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Krajowa Izba Gospodarcza
Polska agencja handlu i inwestycji
Kompass Poland
Pytanie 35
staleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza konkurencji
Pytanie 36
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Dynamika PKB
Poziom stóp procentowych
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Pytanie 37
1. Głównym celem badań rynkowych jest:
Analiza sytuacji gospodarczej
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Pytanie 38
nariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
Pytanie 39
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Pytanie 40
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług

Powiązane tematy

#duysgb