Pytania i odpowiedzi

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4758 razy
Pytanie 61
W koncepcji 4P "Perspektywa" definiuje:
przekonania, wartości i cele, które kierują zachowaniem całej organizacji,
Pytanie 62
Ewidencjonowaniem kosztów IT oraz ich alokacją na poszczególne usługi IT zajmuje się proces:
zarządzania finansami,
Pytanie 63
Pojemność:
to maksymalna przepustowość, którą może dostarczyć usługa IT, równocześnie dotrzymując docelowych poziomów usług,
to np. wielkość dysku twardego.
Pytanie 64
Negocjowanie z klientem i przygotowywanie umów na świadczenie usług należy do obowiązków:
menedżera ds. poziomu usług,
Pytanie 65
Celem działań realizowanych w fazie przekazania usług IT jest:
zarządzanie zasobami wymaganymi dla zbudowania wydań danej usługi,
zarządzanie zasobami wymaganymi dla dystrybucji wydań danej usługi,
Pytanie 66
Działania w fazie przekazania usług IT kreują wartość dla biznesu poprzez:
poprawę skuteczności i efektywności wprowadzania zmian i nowych usług z perspektywy klientów,
poprawę zgodności z regulacjami i standardami architektonicznymi,
Pytanie 67
Testowanie to czynność służąca:
zweryfikowaniu, czy element konfiguracji spełnia specyfikację,
zweryfikowaniu, czy usługa IT spełnia uzgodnione wymagania,
Pytanie 68
Zarządzanie aktywami to proces odpowiadającym za:
śledzenie i raportowanie wartości aktywów przez cały ich cykl życia,
Pytanie 69
Właściciel usługi odpowiada za:
zapewnienie, że usługa spełnia oczekiwania klienta,
identyfikację możliwości usprawnień usługi,
alokowanie odpowiedzialności za dostawę usługi do właściwych menedżerów IT.
Pytanie 70
Celem eksploatacji usług IT jest:
koordynacja oraz realizacja zadań wymaganych dla dostarczania usług użytkownikom biznesowym zgodnie ze zdefiniowanymi poziomami,
bieżące, rutynowe zarządzanie technologią wykorzystywaną dla dostarczania i wspierania usług IT,
Pytanie 71
Incydent to:
nieplanowane zakłócenie usługi IT,
awaria elementu konfiguracji, która nie wpłynęła jeszcze na usługę,
obniżenie jakości usługi IT.
Pytanie 72
Podstawowym celem procesu zarządzania problemami jest:
zapobieganie powtarzaniu się incydentów,
zminimalizowanie wpływu incydentów, których nie da się uniknąć,
Pytanie 73
Service desk jest:
funkcją,
Pytanie 74
Zarządzanie operacjami IT to funkcja, która:
realizuje codzienne czynności składające się na zarządzanie usługami IT,
zajmuje się kontrolą eksploatacji IT,
zajmuje się zarządzaniem wyposażeniem,
Pytanie 75
Podstawowym celem działań realizowanych w fazie ciągłego doskonalenia usług IT jest:
identyfikacja oraz implementacja usprawnień usług IT,
nieustanne dopasowywanie użyteczności i gwarancji usług IT do zmieniających się potrzeb biznesu,
Pytanie 76
Dodatkowa wartość z inwestycji (VOI - Value on Investment) to:
wartość wynikająca ze stworzenia korzyści obejmujących poza finansowe oraz długoterminowe rezultaty,
Pytanie 77
Ile faz obejmuje tzw. cykl Deminga?
4
Pytanie 78
Walidacja to czynność zapewniająca, że:
nowa usługa IT zaspokoja potrzeby biznesu,
spełnione są wymagania biznesowe, nawet gdy zmieniły się one w stosunku do oryginalnego projektu.
Pytanie 79
Zarządzanie konfiguracją to proces odpowiadającym za:
utrzymywanie informacji o elementach konfiguracji, niezbędnych do świadczenia usługi IT,
Pytanie 80
Odpowiedzialność menedżera service desk obejmuje:
obsługę incydentów i wniosków o usługę,