Fiszki

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4137 razy
System informacyjny:
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
jest zawsze sformalizowany;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
Technologie informacyjne:
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
zbiory danych,
sprzęt.
architekturę i standarty,
kanały dostepu,
zbiory danych,
sprzęt.
kanały dostepu,
Aplikacje transakcyjne to:
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
systemy data mining.
systemy analizy i przetwarzania danych online
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
żadne z powyższych.
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
okres wzrostu wartości,
kapitał intelektualny,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
okres wzrostu wartości,
Kapitał strukturalny obejmuje:
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
lojalność i satysfakcję klientów.
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
tak
nie
tak
Nadzór IT obejmuje:
podejmowanie codziennych decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
zarządzanie ludźmi.
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
struktury podejmowania decyzji,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
kto powinien podejmować te decyzje,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
kto powinien podejmować te decyzje,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
tak
nie
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
zasoby fizyczne,
udziałowcy,
zasoby finansowe.
zarząd,
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
ludzie i ich umiejętności,
budynki i fabryki.
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
pomiar wydajności IT,
implementacja systemów IT.
dostarczanie wartości przez IT,
zarządzanie usługami IT,
pomiar wydajności IT,
dostarczanie wartości przez IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
zarządzanie ryzykiem IT,
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
Zarządzanie ryzykiem IT obejmuje:
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,

Powiązane tematy

Inne tryby