Pytania i odpowiedzi

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4759 razy
Pytanie 41
Perspektywa klienta na mapie strategii ilustruje:
jak przedsiębiorstwo stworzy wyróżniającą się i możliwą do utrzymania propozycję wartości;
miary efektów działania poszczególnych jednostek biznesowych w poszczególnych segmentach klientów
Pytanie 42
Procesy innowacyjne:
to procesy umożliwiające przedsiębiorstwu penetrację nowych rynków i segmentów klientów.
Pytanie 43
Przygotowanie strategicznego portfela IT polega na:
ustaleniu szczegółowych potrzeb w zakresie kapitału informacyjnego (aplikacje, infrastruktura), wynikających z kluczowych procesów wewnętrznych;
Pytanie 44
Twórcą ITILa jest:
OGC,
Pytanie 45
Do zasobów zaliczamy:
aplikacje,
informacje,
Pytanie 46
Użyteczność oznacza:
funkcjonalność usługi IT z punktu widzenia klienta,
Pytanie 47
Zestaw skoordynowanych działań łączących i wykorzystujących zasoby i zdolności w celu dostarczenia rezultatów, które bezpośrednio lub pośrednio tworzą wartość dla zewnętrznych klientów lub innych interesariuszy to:
proces,
Pytanie 48
W schemacie RACI osoba odpowiedzialna za podjęcie decyzji jest oznaczana literą:
A
Pytanie 49
W koncepcji 4P "Pozycja" definiuje:
czynniki wyróżniające danego dostawcę w oczach jego klientów,
Pytanie 50
Wewnętrzny dostawca usług to dostawca, który:
dostarcza usługi IT wewnątrz swojego departamentu,
Pytanie 51
Zaangażowania jakich ról po stronie IT wymaga działanie polegające na definiowaniu rynku:
menedżera ds. relacji z biznesem,
menedżera produktu,
Pytanie 52
Katalog usług obejmuje:
wszystkie aktywne usługi,
Pytanie 53
Nadzorowaniem inwestycji w zarządzanie usługami IT w całym przedsiębiorstwie, w aspekcie finansowym zajmuje się proces:
zarządzania portfelem usług.
Pytanie 54
SLA to umowa:
zawierana pomiędzy dostawcą usług IT a klientem,
zawierana pomiędzy dostawcą usług IT a inną częścią tej samej organizacji IT,
określająca obowiązki dostawcy usług IT.
Pytanie 55
Dostępność:
to zdolność usługi IT do realizacji przewidzianej funkcji, adekwatnie do potrzeb,
jest wyliczana poprzez pomiar efektu biznesowego usługi IT,
Pytanie 56
Proces, mający na celu zapewnienie, że założone i uzgodnione poziomy usług będą osiągane zarówno w stosunku do obecnie świadczonych usług, jak i w odniesieniu do usług planowanych to:
zarządzanie poziomem usług,
Pytanie 57
Proces odpowiadający za zarządzanie ryzykami, które mogłyby poważnie wpłynąć na usługi IT to:
zarządzanie ciągłością usług,
Pytanie 58
Zapewnienie poufności, integralności oraz dostępności zasobów, zdolności, informacji, danych i usług IT, należących do organizacji to rola:
menedżera ds. bezpieczeństwa.
Pytanie 59
Gwarancja oznacza:
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie wydajności,
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie ciągłości,
zapewnienie, że usługa IT spełni wymagania w zakresie pojemności.
Pytanie 60
Do zdolności zaliczamy:
wiedzę ludzi,
procesy,