Pytania i odpowiedzi

ARZ

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. ARZ
Ilość pytań: 38 Rozwiązywany: 2402 razy
Pytanie 21
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,7. Oznacza to, iż:
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 70% sprzedaży największego konkurenta
Pytanie 22
Wzrost bezwzględnego udziału firmy w rynku w ujęciu wartościowym może być wynikiem:
wzrostu cen produktów firmy przy niezmienionym wolumenie ich sprzedaży
wzrostu zarówno wolumenu sprzedaży, jak i cen uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo
Pytanie 23
Wskaźnik koncentracji CR 4 wynosi 60%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 60% udziału w rynku
Pytanie 24
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana ustala się jako:
sumę kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Pytanie 25
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje na:
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
Pytanie 26
Rynek, dla którego wskaźnik HHI (nieunormowany) wynosi pomiędzy 1000 a 1800 uznawany jest za rynek:
umiarkowanie skoncentrowany
Pytanie 27
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
faza koniunktury
wydarzenia polityczne
zmiany technologiczne
środki polityki gospodarczej
Pytanie 28
Podstawową jednostkę konsumującą w przypadku rynku mebli biurowych stanowi:
przedsiębiorstwo
Pytanie 29
Popyt efektywny to popyt określony przez:
potrzeby ujawnione na rynku
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Pytanie 30
Wzór Q=Nxs (N-populacja, S-wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
artykuły powszechnego spożycia
Pytanie 31
Determinanty pojemności rynkowej to:
potrzeby nabywców
ceny danego produktu lub usługi
poziom dochodów potencjalnych klientów
Pytanie 32
Chłonność rynku jest kategorią ekonomiczną, dla której prawdziwe jest stwierdzenie:
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix
Pytanie 33
Jeżeli sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów z segmentów ekonomicznych
dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Pytanie 34
Przedsiębiorstwo odnotowało wzrost sprzedaży swojego produktu na rynku zagranicznym X o 50 000 EUR. Efekt popytowy na tym rynku w zakresie tego produktu wyniósł 80 000 EUR. Na tej podstawie można stwierdzić, że:
suma efektu udziału i efektu cenowego jest dodatnia
Pytanie 35
W ramach analizy scenariuszowej przeprowadza się analizę:
makrootoczenia
otoczenia konkurencyjnego
Pytanie 36
Scenariusz pesymistyczny tworzony w metodzie scenariuszowej zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
Pytanie 37
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
w których sferach otoczenia występują największe szanse, a w których zagrożenia
Pytanie 38
Do zewnętrznych czynników/kryteriów oceny atrakcyjności rynku metodą General Electric/McKinsey można zaliczyć:

Powiązane tematy

#ARZ