Fiszki

ARZ

Test w formie fiszek ARZ
Ilość pytań: 38 Rozwiązywany: 2413 razy
Badania rynkowe w odróżnieniu od wąsko rozumianych badań marketingowych:
prowadzone są w obszarze negentropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
mają na celu czynne oddziaływanie przedsiębiorstwa na układ stosunków rynkowych
służą do zmniejszenia entropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
odnoszą się do sfery adaptacji pierwotnej
służą do zmniejszenia entropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
odnoszą się do sfery adaptacji pierwotnej
Do badań rynków zagranicznych służących do podejmowania decyzji strategicznych należą:
badania podaży na rynku zagranicznym
badania strukturalne
badania produktu
badanie popytu zagranicznego na towary i usługi
badania podaży na rynku zagranicznym
badania strukturalne
badanie popytu zagranicznego na towary i usługi
Do badań rynkowych o charakterze strukturalnym należą:
badania dotyczące sytuacji demofraficznej na rynku zagranicznym
badania promocji
badania dotyczące regulacji prawnych w sferze gospodarczej
badania cen
badania dotyczące sytuacji demofraficznej na rynku zagranicznym
badania dotyczące regulacji prawnych w sferze gospodarczej
Czynniki wpływające na koszt uzyskania informacji to:
liczba ogniw pośrednich na drodze przekazu informacji
dokładność informacji
stopień przetworzenia danych
odległość między nadawcą a odbiorcą
liczba ogniw pośrednich na drodze przekazu informacji
dokładność informacji
stopień przetworzenia danych
odległość między nadawcą a odbiorcą
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
byli pracownicy konkurentów, z którymi przeprowadzamy wywiad
gotowe analizy rynkowe agencji badawczych
dokumentacja i korepondencja handlowa przedsiębiorstwa
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
gotowe analizy rynkowe agencji badawczych
dokumentacja i korepondencja handlowa przedsiębiorstwa
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych pierwotnch w badaniach międzynarodowych są:
ograniczona aktualność
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona dostępność danych
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
Kraj o najleprzym otoczeniu biznesu spośród niżej wymienionych według raportu Doing Business 205 Banku Światowego to:
Singapur
Niemcy
Kanada
Nowa Zelandia
Singapur
Które kryteria oceny jakości otoczenia boznesu wchodzą w skład wskaźnika DOing BUsiness Banku Świetowego:
stopień rozwoju infrastruktury
handel zagraniczny (procedury)
egzekwowanie umów
uzyskiwanie przyłączenia do sieci elektrycznej
handel zagraniczny (procedury)
egzekwowanie umów
uzyskiwanie przyłączenia do sieci elektrycznej
Które z poniższych stwierdzeń dotyczących wskaźnika Doing Business są prawdziwe:
oceny bazują na opinii praktyków-ekspertów
wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w największym mieście
badania prowadzone są z wykorzystaniem jednakowych hipotetycznych transakcji
służy do oceny atrakcyjności inwestycyjnej kraju na podstawie czynników, tj. dane makroekonomiczne, wielkość rynku, kwalifikacje pracowników
oceny bazują na opinii praktyków-ekspertów
wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w największym mieście
badania prowadzone są z wykorzystaniem jednakowych hipotetycznych transakcji
Polska w najnowszym rankingu Doing Business 2016
odnotowała awans o kilka miejsc w porównaniu do poprzedniej edycji rankingu
zajuje pozycję w drugiej dziesiątce (miejsca 11-20)
żadne z powyższych
zajmuje pozycję w szóstej dziesiątce (miejsca 51-60)
odnotowała awans o kilka miejsc w porównaniu do poprzedniej edycji rankingu
Wskaźnik GIniego o wartości rzędu 0,2-0,3 (20%-30%) wskazuje na to, że w danycm kraju:
stwierdzamy wysoką stopę analfabetyzmu
występuje liczna klasa wyższa
mamy do czynienia z równomiernym rozkładem dochodów w gospodarce
występuje duża nierównomierność rozkładu dochodów w gospodarce
mamy do czynienia z równomiernym rozkładem dochodów w gospodarce
Wskaźnik GIniego w przypadku krajów skandynawskich mieści się w przedziale proc.:
60-70
30-40
80-90
20-30
20-30
Wskaźnik Human Development Index jest średnią geometryczną, której składnikami są:
stopa ubóstwa
upowszechnienie edukacji
PNB per capita (PPP)
oczekiwana długość życia
upowszechnienie edukacji
PNB per capita (PPP)
oczekiwana długość życia
Kraj o najwyższym wskaźniku HDI w 2015 to:
Szwecja
Niemcy
Norwegia
USA
Norwegia
Które z poniższych kryteriów służą do oceny ryzyka za pomocą wskaźnika ryzyka ORI (wg BERI)
stabilizacja polityczna
liczba konkurentów
biurokracja
inflacja
stabilizacja polityczna
biurokracja
inflacja
Według The SUmmary Inovation Index (SII) Polska w latach 2014-2015 zaliczała się do grupy krajów określanych jako:
naśladowcy innowacyjności (doganiający)
liderzy innowacyjności
innowatorzy o skromnych wynikach
umiarkowani innowatorzy
umiarkowani innowatorzy
Liderzy innowacyjności to kraje, w których:
których sumaryczny wskaźnik innowacyjności znajduje się pomiędzy 50% a 90% średniego wskaźnika dla krajów UE
sumaryczny wskaźnik innowacyjności jset wyższy o 20% lub więcej od średniego poziomu dla krajów UE
sumaryczny wskaźnik innowacyjności jset wyższy o 50% lub więcej od średniego poziomu dla krajów UE
sumaryczny wskaźnik innowacyjności kształtuje się w granicach od mniej niż 20% powyżej do więcej niż 10% poniżej średniej unijnej
sumaryczny wskaźnik innowacyjności jset wyższy o 20% lub więcej od średniego poziomu dla krajów UE
sumaryczny wskaźnik innowacyjności jset wyższy o 50% lub więcej od średniego poziomu dla krajów UE
Średnia ważona stawka celna (the trade-weighted average tariff) jest tym wyższa dla danego kraju:
im więcej kategorii towarów w imporcie do tego kraju jest objętych stawkami zerowymi
im wyższy jest import do tego kraju towarów należących do kategorii objętych wysokimi cłami
im wyższy jest import do tego kraju towarów należących do kategorii objętych niskimi cłami
im więcej kategorii towarów w imporcie do tego kraju jest objętych cłami progibicyjnymi uniemożliwiającymi ich import
im więcej kategorii towarów w imporcie do tego kraju jest objętych stawkami zerowymi
Do barier wejścia na rynek zagraniczny można zaliczyć:
potrzeby kapitałowe
wizerunek marki
efekty skali produkcji
cła i inne opłaty importowe
potrzeby kapitałowe
cła i inne opłaty importowe
Czynniki wzrostu siły przetargowej dosawców:
wysoki koszt zmiany dostawcy
możliwość integracji dostawcy w przód
względnie duży stopień koncentracji sketora nabywcy w porównianu do sektora dostawców
nabywane od dostawcy produkty nie mają substytutów
wysoki koszt zmiany dostawcy
możliwość integracji dostawcy w przód

Powiązane tematy

#ARZ

Inne tryby