Które kryteria oceny jakości otoczenia biznesu wchodzą w skład wskaźnika doing business:
Płacenie podatków
Sytuacja makroekonomiczną w kraju
Uruchamianie firm
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Płacenie podatków
Uruchamianie firm
Uzyskanie przyłączenie do sieci elektrycznej
Która z poniższych twierdzeń dotyczących wskaźnika doing business są prawdziwe:
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Wskaźniki ustalane są na ogół na podstawie sytuacji w większym mieście
Badania prowadzone są z wykorzystaniem jednego hipotetycznego przedsiębiorstwa określonej formie prawnej
Oceny bazuje na opinii praktykantów — ekspertów
Koncentruje się przede wszystkim na ocenie istniejących procedur prawnych, ich czasu i kosztów
Wskaźnik Giniego o wartości rzędu 0,6 — 0,7 (60— 70%) wskazuje na to, że w danym kraju:
Stwierdzamy wysoką grupę analfabetyzmu
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Występuje liczna klasa średnia
Mamy do czynienia z równomiernym rozkładem dochodów
Występuje dużo nierównomierności rozkładów dochodów
Do barier wejścia do sektora można zaliczyć:
Wizerunek marki
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Cła i inne środki polityki handlowej
Potrzeby kapitałowe
Wizerunek marki
Zapewnienie odpowiedniej skali produkcji
Cła i inne środki polityki handlowej
Potrzeby kapitałowe
Czynniki wzrostu siły przetargowej nabywcy:
Dostarczane produkty nie mają substytutów
Możliwość integracji dostawców do przodu
Wysokie koszty zmiany dostawcy dla nabywcy
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Względnie duży stopień koncentracji sektora nabywcy w porównaniu do sektora dostawcy
Wskaźnik Herfindahla-Hirschmana ustala się jako:
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Suma kwadratów udział w 4 największych przedsiębiorstwa rynku
Suma udział w 5 największych przedsiębiorstw na rynku
Suma udziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
Suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Wskaźnik (nieunormowane) Herfindahla-Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje:
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
Duży stopień koncentracji rynku
Średni stopień koncentracji rynku
Sytuacja zbliżoną do konkurencji doskonałej
Rynek dla którego wskaźnik HHI wynosi powyżej 1800 … uznawany jest za rynek:
Wysoce skoncentrowany
Wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm (powyżej 2400)
Nieskoncentrowany
Umiarkowanie skoncentrowany
Wysoce skoncentrowany
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
Środki polityki gospodarczej
Zmiany technologiczne
Wydarzenia polityczne
Faza koniunktury
Zmiany technologiczne
Wydarzenia polityczne
Faza koniunktury
Wielkość rynku pralek powinna być ustalana na podstawie:
Liczby gospodarstw domowych
Wielkości populacji danego kraju
Stopniu rozwoju branży AGD
Liczby producentów pralek
Liczby gospodarstw domowych
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby ujawnione na rynku
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Usługi
Artykuły powszechnego spożycia
Artykuły powszechnego spożycia
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
-10%
20%
10%
-1%
-10%
wskaźnik dynamiki sprzedaży = [(dynamika sprzedaży firmy/dynamika całego rynku)-1]*100%
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
trendy proekologiczne
zastosowane rozwiązania technologiczne
wielkości rynku
relacje ceny do jakości
zastosowane rozwiązania technologiczne
relacje ceny do jakości
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]