Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Ucz się szybciej
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
Zarządzanie i komunikacja międzynarodowa
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
99
Rozwiązywany:
1897 razy
W koncepcji G. Hofstede do symboli zalicza się
oznaki statusu
gesty
bohaterów realnych lub fikcyjnych
oznaki statusu
gesty
Kolektywne zaprogramowanie umysłu, które odróżnia członków jednej grupy lub kategorii ludzi od drugiej to
arefakt kultury
wielokulturowosć
kultura
socjalizacja
kultura
Przy dużym dystansie władzy pracownik informacji (np. urzędnik) jest
nieomylny
nastawiony przyjaźnie do petenta
nieprzystępny
nieomylny
nieprzystępny
Zakres oczekiwań i akceptacji dla nierównego rozkładu władzy w koncepcji G. Hofstede to
unikanie niepewności
dystans władzy - samodzielność
dystans władzy
indywidualizm - kolektywizm
męskość - kobiecość
dystans władzy
W skład założeń podstawowych w koncepcji kultury według E.H. Scheina wchodzą
anegdoty
wytyczne zachowań
dokumenty organizacyjne
wizja natury człowieka i stosunków międzyludzkich
wizja natury człowieka i stosunków międzyludzkich
W modelu ,,cebuli” G. Hofstede do rytuałów zalicza się
ceremonie religijne
zwyczaje powitań
sposoby okazywania szacunku innym
stosunki międzyludzkie
założenia podstawowe
ceremonie religijne
zwyczaje powitań
sposoby okazywania szacunku innym
Proces uczenia się wzorów kultury na nowo i przystosowania się człowieka do nowej kultury to
kulturalizacja
enkulturacja
internacjonalizacja
akulturacja
socjalizacja
akulturacja
W koncepcji kultury według G. Hofstede w skład symboli wchodzą
sposoby ubierania sie
gesty
oznaki statusu
ceremonie państwowe
sposoby ubierania sie
gesty
oznaki statusu
W skład symboli kultury w koncepcji E.H. Scheina NIE wchodzą
wytyczne zachowań
anegdoty
wizja natury człowieka
dokumenty organizacyjne
autorytety
wytyczne zachowań
wizja natury człowieka
autorytety
Kultura
zbudowana jest z elementów niepowiązanych wzajemnie zależnościami
stanowi byt złożony
stanowi byt wrodzony człowiekowi
pozyskiwana jest w procesie socjalizacji
stanowi byt złożony
pozyskiwana jest w procesie socjalizacji
Aby uzyskać wysoki poziom efektywności komunikacji w środowisku zróżnicowanym kulturowo należy
kształtować tolerancję wobec odmiennych poglądów
eliminować nieformalne kontakty między ludźmi
tworząc zespół tak dobierać ludzi, aby nie byli zróżnicowani pod względem płci i wieku
kształtować umiejętność słuchania
kształtować tolerancję wobec odmiennych poglądów
kształtować umiejętność słuchania
Syndrom grupowego myślenia wystąpi jeśli
dominuje przekonanie o nieomylności
członkowie grupy decyzyjnej dobrowolnie ograniczają swoje zdolności intelektualne
panuje konformizm
ignoruje się znaczenia pozyskanych informacji
brak jest jednomyślności w grupie
dominuje przekonanie o nieomylności
członkowie grupy decyzyjnej dobrowolnie ograniczają swoje zdolności intelektualne
panuje konformizm
ignoruje się znaczenia pozyskanych informacji
Kultura
stanowi byt złożony
pozyskiwana jest w procesie socjalizacji
zbudowana jest z elementów niepowiązanych wzajemnie zależnościami
stanowi byt wrodzony człowiekowi
stanowi byt złożony
pozyskiwana jest w procesie socjalizacji
Aby uzyskać wysoki poziom efektywności komunikacji w środowisku zróżnicowanym kulturowo należy
kształtować tolerancję wobec odmiennych poglądów
tworząc zespół eliminować zróżnicowania ludzi pod względem osobowości
eliminować nieformalne kontakty między ludźmi
kształtować umiejętność słuchania
kształtować tolerancję wobec odmiennych poglądów
kształtować umiejętność słuchania
Wzajemne oddziaływanie na siebie ludzi reprezentujących odmienne kultury określa się jako
wielokulturowość
interakcje międzykulturowe
multikulturalizm
szok kulturowy
interakcje międzykulturowe
Retencja informacji oznacza
retrospektywne nadawanie sensu informacjom UKRYJ ODPOWIEDŹ
konieczność zagwarantowania ,,zbiorowej pamięci organizacji”
tworzenie i wzmacnianie w procesie komunikacji podwójnej pętli interakcji
konieczność zagwarantowania ,,zbiorowej pamięci organizacji”
Aby komunikacja była efektywna w środowisku zróżnicowanym kulturowo należy
przeciwdziałać nieformalnym kontaktom ludzi
przeciwdziałać możliwości analizowania argumentów przez słuchaczy
wzbogacać wypowiedź przykładami
umożliwić komunikującym się osobom wzajemne zapoznanie się
wzbogacać wypowiedź przykładami
umożliwić komunikującym się osobom wzajemne zapoznanie się
Do kanału wokalnego komunikacji zalicza się
intonację
śmiech
kontakt wzrokowy
gesty
płacz
intonację
śmiech
płacz
Do pozawerbalnych elementów kanału wokalnego, tzw. oddzielników wokalnych, zalicza się
ciszę
śmiech
dźwięk typu "hmmm..."
rytm
intonację
dźwięk typu "hmmm..."
Do pozawerbalnych elementów kanału wokalnego, tzw. charakteryzatorów wokalnych, zalicza się
rytm
ciszę
intonację
śmiech
dziwięki typu "hmmmm..."
śmiech
Początek
Pokaż poprzednie pytania
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie