Fiszki

Komunikacja interpersonalna

Test w formie fiszek Test z podręcznika "W Centrum uwagi 1", dział 1 wydawnictwa Nowa Era. Poziom: rozszerzony
Ilość pytań: 11 Rozwiązywany: 10778 razy
Jakie wyróżniamy rodzaje komunikacji?
werbalną i niewerbalną
pierwotną i wtórną
główną i poboczną
werbalną i niewerbalną
Aktywne słuchanie to metoda
opracowywania strategii
radzenia sobie z problemami komunikacji
rozwiązywania sporów
radzenia sobie z problemami komunikacji
Elementami komunikacji niewerbalnej są:
gesty
mimika
spojrzenia
mowa
pismo
gesty
mimika
spojrzenia
Połącz formę rozwiązywania konfliktów z jej cechami
Negocjacje
Mediacje
Arbitraż
rozmowy prowadzone przez uczestników konfliktu mające na celu wypracowanie porozumienia
proces poszukiwania rozwiązania konfliktu za pośrednictwem osoby bezstronnej
rozstrzygnięcie sporu przez osobę trzecią, której decyzji podporządkowują się strony konfliktu
Negocjacje
rozmowy prowadzone przez uczestników konfliktu mające na celu wypracowanie porozumienia
Mediacje
proces poszukiwania rozwiązania konfliktu za pośrednictwem osoby bezstronnej
Arbitraż
rozstrzygnięcie sporu przez osobę trzecią, której decyzji podporządkowują się strony konfliktu
Uszereguj etapy procesu rozwiązywania konfliktu
Zdefiniowanie problemu
Wybór rozwiązania
Poszukiwanie rozwiązań
Wprowadzenie rozwiązania w życie
1
Zdefiniowanie problemu
2
Poszukiwanie rozwiązań
3
Wybór rozwiązania
4
Wprowadzenie rozwiązania w życie
Osoba bezstronna pośrednicząca w rozmowach pomiędzy stronami konfliktu to:
mediator
Połącz w pary
Nadawca
Odbiorca
wysyła komunikat
jest adresatem komunikatu
Nadawca
wysyła komunikat
Odbiorca
jest adresatem komunikatu
Zaznacz czynniki utrudniające komunikację
płeć
hałas
silne emocje
pora dnia
różnice językowe
hałas
silne emocje
różnice językowe
Świadome kształtowanie i kontrolowanie swojego wizerunku za pomocą odpowiednich technik
konformizm
arbitraż
autoprezentacja
proces decyzyjny
autoprezentacja
Polega na podkreślaniu własnych zalet i osiągnięć oraz przemilczeniu wad i niepowodzeń.
taktyka świecenia przykładem
taktyka wymówek
taktyka autopromocji
taktyka sympatii
taktyka autopromocji
Polega na prezentowaniu własnych cech budzących sympatię, prawieniu innym komplementów i wyświadczaniu przysług.
taktyka sympatii
taktyka świecenia przykładem
taktyka usprawiedliwiania
taktyka przeprosin
taktyka sympatii