eksperymentowanie, kwestionowanie założeń organizacyjnych, podwojna pętla uczenia się to metoda:
empiryczna
tradycjna
cybernetyczna
cybernetyczna
- zdobywanie wiedzy w celu rozwiązania konkretnych problemów, opierających się na istniejących przesłankach to nauka
dwupętlowa
jednopętlowa
jednopętlowa
ustanawianie nowych przesłanek (paradygmatów, modeli psychologicznych, czy perspektyw), tak aby zmienić istniejące wzorce to uczenie się:
jednopętlowe
dwupętlowe
dwupętlowe
w pojedyńczej pętli uczenia występuje schemat
trojkąta rownobocznego
kwadratu
trojkąta rownobocznego
benchmark oznacza
punkt odniesienia
miejsce odniesienia
punkt odniesienia
wg popularnośći benchmarking (84%) ustępuje jednynie
tworzenie wizji i misji
planowaniu strategicznemu
outsourcing
planowaniu strategicznemu
wyrozniamy benchmarking
produktowy
rekrutacyjny
organizacyjny
procesowy
strategiczny
usługowy
produktowy
organizacyjny
procesowy
strategiczny
wyrozniamy benchmarking
wewnętrzny
funkcjonalny
konkurencyjny (zewnętrzny)
wewnętrzny
funkcjonalny
konkurencyjny (zewnętrzny)
wzorce w benchmarkingu
struktura kosztów- lepsza od przedsiębiorstwa stosującego benchmarking
system naboru i selekcji personelu
struktura kosztów- gorsza od przedsiębiorstwa stosującego benchmarking
udział w rynku- przynajmniej taki jak firmy realizującej benchmarking
Technologia produkcji
strategia rynkowa- spokojna
zyski- powyżej przeciętnej
zyski- przeciętne
udział w rynku- większy niż firmy realizującej benchmarking
strategia rynkowa- agresywna
struktura kosztów- lepsza od przedsiębiorstwa stosującego benchmarking
system naboru i selekcji personelu
udział w rynku- przynajmniej taki jak firmy realizującej benchmarking
Technologia produkcji
zyski- powyżej przeciętnej
strategia rynkowa- agresywna
mierniki w benchmarkingu mogą być z perspektywy:
finansowej
klienta
procesow wewnetrznych
uczenia się i rozwoju
finansowej
klienta
procesow wewnetrznych
uczenia się i rozwoju
Coaching to:
doskonalenie periodyczne
ciągłe doskonalenie
ciągłe doskonalenie
podczas spotkania coachingowego trener nie powinien mowic więcej niż
75% czasu
50% czasu
40% czasu
50% czasu
wyrozniamy outsourcing
zewnętrzny
wewnętrzny
zewnętrzny
wewnętrzny
outsourcing może być:
funkcji
usług
funkcji
usług
alternatywny sposób zapewnienia wzrostu wydajności dzięki udoskonaleniu działalności w jednej dziedzinie i wykonywaniu jej na rzecz innych firm to:
insourcing
cosourcing
insourcing
– wzajemne oddziaływanie dostawcy i odbiorcy usług jest tu jeszcze ściślejsze niż w zwykłym outsourcingu. Zwykle oznacza to, że firma podstawowa deleguje swój personel lub menedżerów do obsługi zlecenia, ale nie może sobie pozwolić na utratę tych pracowników ze względu na ich specjalistyczną wiedzę to: