Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 23123 razy
61. Na nietrafione planowanie mogą się składać:
-błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
-ustalanie nierealnych celów
-nienadążenie za ustalonym celem
-niewykonanie ustalonych działań
-błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
-ustalanie nierealnych celów
62. Podstawową przyczyną powstania odchylenia jest:
niewłaściwa realizacja planu
nietrafione planowanie
żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
niewłaściwa realizacja planu
nietrafione planowanie
błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
63. Funkcja kontrolna oznacza sprawowanie nadzoru poprzez:
kontrolę ex – post tzn: w fazie projektu
kontrolę ex – post tzn: po zakończeniu realizacji
kontrolę ex – antetzn: w fazie projektu
kontrolę ex – antetzn: po zakończeniu realizacji
kontrolę ex – post tzn: po zakończeniu realizacji
64. Odchylenia niekontrolowane:
jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
występujące na skutek błędu prognozy
to różnica powstała w efekcie nietrafnego oszacowania w fazie sporządzania budżetu wielkości będącej poza wpływem wykonawców projektu
powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
to różnica powstała w efekcie nietrafnego oszacowania w fazie sporządzania budżetu wielkości będącej poza wpływem wykonawców projektu
65. Odchylenia kontrolowane:
- można podzielić na korzystne i niekorzystne
- występujące na skutek błędu prognoz
- więc jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
- powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
- można podzielić na korzystne i niekorzystne
- więc jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
- powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
66. Do najczęściej wykorzystywanych metod analizy przyczynowo-skutkowej odchyleń zalicza się:
- metodę podstawień łańcuchowych
- żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
- różnic cząstkowych
- podstawień krzyżowych
- metodę podstawień łańcuchowych
- różnic cząstkowych
- podstawień krzyżowych
67. Podstawowe zasady doboru wskaźników:
- wskaźniki winne być dostosowane do obszaru i charakteru działalności oraz zakresu posiadanej kontroli
- menedżer ośrodka winien mieć ujawniony jeden główny i kilka pomocniczych wskaźników
- zestaw wskaźników powinien zapewnić wielokryteriowość oceny
- kierownicy nie powinni zostać poinformowani o czynnikachwpływających na wielkość wskaźników
- wskaźniki winne być dostosowane do obszaru i charakteru działalności oraz zakresu posiadanej kontroli
- zestaw wskaźników powinien zapewnić wielokryteriowość oceny
68. Menadżer centrum inwestycji powinien
a. Wdrażać metody i instrumenty ekonomiczne
d. Zarządzać procesem budżetowania
c. Interpretować wyniki
b. Podejmować decyzje inwestycyjne
b. Podejmować decyzje inwestycyjne
69. Rentowność sprzedaży można analizować poprzez
a) analizę struktury kapitału
c) analizę płynności finansowej
d) analizę kosztów własnych
b) analizę polityki inwestycyjnej i amortyzacji
d) analizę kosztów własnych
70. Odchylenie ceny dla kosztu zmiennego liczy się wzorem:
b) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * rzeczywista wielkość sprzedaży
d) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość produkcji
c) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość sprzedaży
a) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) *rzeczywista wielkość produkcji)
a) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) *rzeczywista wielkość produkcji)
71. Koncepcją generowania zysków przez posiadane aktywa jest ideą przewodnią:
c) centrum kosztów
a) centrum przychodów inwestycji
b) centrum inwestycji
d) budżetowanie
b) centrum inwestycji
72. Wskaż prawidłowy wzór na odchylenie marży na sprzedaży
d) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
b) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
c) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) *standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
a) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
b) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
73.Celem analizy odchyleń marży ze sprzedaży jest:
a) określenie przychodów przedsiębiorstwa
b) określenie wpływu działań handlowców na wynik przedsiębiorstwa
c) określanie cen i wielkości sprzedaży
d) określenie wpływu kosztów na działalność handlowców
b) określenie wpływu działań handlowców na wynik przedsiębiorstwa
74. Czego nie można przyjąć za podstawę do premiowania osób odpowiedzialnych za koszt…
b) dotrzymanie planowanego czasu dostaw produkcji
a) oszczędność kosztów w stosunku do planu
d)
c) poszerzanie wąskiego gardła ponad planowaną jego wielkość
d)
75 . Realizacja przedsięwzięć, których stopa zwrotu jest niższa niż średnia osiągana w danym okresie obliczeniowym prowadzi do
c) żadna z odp
d) nie zmienia rentowności aktywów
a) wzrostu rentowności aktywów operacyjnych centrum
b) obniżenia rentowności aktywów centrum
b) obniżenia rentowności aktywów centrum
Centrum odpowiedzialności za zysk określa się obszar, którego odpowiedzialności jest głównie skierowana na:
a) struktura organizacyjną przedsiębiorstwa
c) koszt
d) strukturę przychodu
b) wynik
b) wynik
77 .Generowanie wartości ????????????
c) jest mało związane z centrum inwestycji
a) angażuje tylko niektóre poziomy ośrodków odpowiedzialności
b) jest związane z konsekwentną realizacją celów strategicznych
d) nie jest istotne w zarządzaniu controllingowym
Rachunek marż pokrycia centrum zysku zorganizowanym według grup klientów zawiera pozycję tj.:
b) bezpośrednie koszty stałe kierowania sprzedażą
a) marża pokrycia kosztów stałych
d) marża pokrycia kosztów
c) suma kosztów kierowania sprzedażą
b) bezpośrednie koszty stałe kierowania sprzedażą
d) marża pokrycia kosztów
Rachunek marż pokrycia kosztów dla grup produktów zawiera pozycję tj:
a) opusty i rabaty
c) pozostałe przychody operacyjne
b) koszty sprzedaży
d) przychody ze sprzedaży
a) opusty i rabaty
d) przychody ze sprzedaży
Wskaż, które z mierników zaliczane są do mierników oceny centrum przychodów:
a) relacja przychodów centrum przychodów całej firmy
c) model EBO
b) wartość dodana wyrażona w kategoriach pieniężnych
d) udział w rynku
a) relacja przychodów centrum przychodów całej firmy

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby