Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18588 razy
61. Na nietrafione planowanie mogą się składać:
-niewykonanie ustalonych działań
-nienadążenie za ustalonym celem
-ustalanie nierealnych celów
-błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
-ustalanie nierealnych celów
-błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
62. Podstawową przyczyną powstania odchylenia jest:
nietrafione planowanie
żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
niewłaściwa realizacja planu
błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
nietrafione planowanie
niewłaściwa realizacja planu
błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
63. Funkcja kontrolna oznacza sprawowanie nadzoru poprzez:
kontrolę ex – antetzn: w fazie projektu
kontrolę ex – post tzn: po zakończeniu realizacji
kontrolę ex – post tzn: w fazie projektu
kontrolę ex – antetzn: po zakończeniu realizacji
kontrolę ex – post tzn: po zakończeniu realizacji
64. Odchylenia niekontrolowane:
jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
to różnica powstała w efekcie nietrafnego oszacowania w fazie sporządzania budżetu wielkości będącej poza wpływem wykonawców projektu
powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
występujące na skutek błędu prognozy
to różnica powstała w efekcie nietrafnego oszacowania w fazie sporządzania budżetu wielkości będącej poza wpływem wykonawców projektu
65. Odchylenia kontrolowane:
- występujące na skutek błędu prognoz
- można podzielić na korzystne i niekorzystne
- powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
- więc jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
- można podzielić na korzystne i niekorzystne
- powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
- więc jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
66. Do najczęściej wykorzystywanych metod analizy przyczynowo-skutkowej odchyleń zalicza się:
- żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
- podstawień krzyżowych
- różnic cząstkowych
- metodę podstawień łańcuchowych
- podstawień krzyżowych
- różnic cząstkowych
- metodę podstawień łańcuchowych
67. Podstawowe zasady doboru wskaźników:
- menedżer ośrodka winien mieć ujawniony jeden główny i kilka pomocniczych wskaźników
- kierownicy nie powinni zostać poinformowani o czynnikachwpływających na wielkość wskaźników
- zestaw wskaźników powinien zapewnić wielokryteriowość oceny
- wskaźniki winne być dostosowane do obszaru i charakteru działalności oraz zakresu posiadanej kontroli
- zestaw wskaźników powinien zapewnić wielokryteriowość oceny
- wskaźniki winne być dostosowane do obszaru i charakteru działalności oraz zakresu posiadanej kontroli
68. Menadżer centrum inwestycji powinien
c. Interpretować wyniki
d. Zarządzać procesem budżetowania
a. Wdrażać metody i instrumenty ekonomiczne
b. Podejmować decyzje inwestycyjne
b. Podejmować decyzje inwestycyjne
69. Rentowność sprzedaży można analizować poprzez
c) analizę płynności finansowej
b) analizę polityki inwestycyjnej i amortyzacji
a) analizę struktury kapitału
d) analizę kosztów własnych
d) analizę kosztów własnych
70. Odchylenie ceny dla kosztu zmiennego liczy się wzorem:
d) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość produkcji
c) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość sprzedaży
a) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) *rzeczywista wielkość produkcji)
b) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * rzeczywista wielkość sprzedaży
a) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) *rzeczywista wielkość produkcji)
71. Koncepcją generowania zysków przez posiadane aktywa jest ideą przewodnią:
b) centrum inwestycji
a) centrum przychodów inwestycji
d) budżetowanie
c) centrum kosztów
b) centrum inwestycji
72. Wskaż prawidłowy wzór na odchylenie marży na sprzedaży
d) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
b) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
a) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
c) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) *standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
b) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
73.Celem analizy odchyleń marży ze sprzedaży jest:
b) określenie wpływu działań handlowców na wynik przedsiębiorstwa
d) określenie wpływu kosztów na działalność handlowców
c) określanie cen i wielkości sprzedaży
a) określenie przychodów przedsiębiorstwa
b) określenie wpływu działań handlowców na wynik przedsiębiorstwa
74. Czego nie można przyjąć za podstawę do premiowania osób odpowiedzialnych za koszt…
c) poszerzanie wąskiego gardła ponad planowaną jego wielkość
a) oszczędność kosztów w stosunku do planu
d)
b) dotrzymanie planowanego czasu dostaw produkcji
d)
75 . Realizacja przedsięwzięć, których stopa zwrotu jest niższa niż średnia osiągana w danym okresie obliczeniowym prowadzi do
c) żadna z odp
d) nie zmienia rentowności aktywów
b) obniżenia rentowności aktywów centrum
a) wzrostu rentowności aktywów operacyjnych centrum
b) obniżenia rentowności aktywów centrum
Centrum odpowiedzialności za zysk określa się obszar, którego odpowiedzialności jest głównie skierowana na:
d) strukturę przychodu
a) struktura organizacyjną przedsiębiorstwa
c) koszt
b) wynik
b) wynik
77 .Generowanie wartości ????????????
d) nie jest istotne w zarządzaniu controllingowym
b) jest związane z konsekwentną realizacją celów strategicznych
c) jest mało związane z centrum inwestycji
a) angażuje tylko niektóre poziomy ośrodków odpowiedzialności
Rachunek marż pokrycia centrum zysku zorganizowanym według grup klientów zawiera pozycję tj.:
b) bezpośrednie koszty stałe kierowania sprzedażą
a) marża pokrycia kosztów stałych
d) marża pokrycia kosztów
c) suma kosztów kierowania sprzedażą
b) bezpośrednie koszty stałe kierowania sprzedażą
d) marża pokrycia kosztów
Rachunek marż pokrycia kosztów dla grup produktów zawiera pozycję tj:
b) koszty sprzedaży
a) opusty i rabaty
c) pozostałe przychody operacyjne
d) przychody ze sprzedaży
a) opusty i rabaty
d) przychody ze sprzedaży
Wskaż, które z mierników zaliczane są do mierników oceny centrum przychodów:
a) relacja przychodów centrum przychodów całej firmy
b) wartość dodana wyrażona w kategoriach pieniężnych
d) udział w rynku
c) model EBO
a) relacja przychodów centrum przychodów całej firmy

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby