źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wiedza w ujęciu japońskim to :
dane+informacje
potwierdzone przekonanie
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
ba
wiedza o tym co wie człowiek
potwierdzone przekonanie
W zachodnim ujęciu wiedzy:
informacja jest składnikiem wiedzy
informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
informacja jest składnikiem wiedzy
Wskaż cechy wiedzy:
raz wykorzystana nie dezaktualizuje się
wiedza jako sama w sobie moze stanowic produkt
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
raz wykorzystana nie dezaktualizuje się
wiedza jako sama w sobie moze stanowic produkt
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
Elementy techniczne jak znajomosc rzeczy i umiejetnosci sa składnikiem:
ba
wiedzy jawnej
elementów poznawczych
kapitału strukturalnego
wiedzy ukrytej
wiedzy ukrytej
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Kapitału społecznego
Kapitału strukturalnego
Konceptualnych aktywów wiedzy
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Zarzadznie wiedza to:
proces transferu kreowania zapisywania i wykorzystywania wiedzy
proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
stanowiska i zespoły pracownicze realizujace funkcje ZW
proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Do funkcji ciąglych ZW zalicza sie
prace z ludxmi
koordynowanie
decydowanie
planowanie
organizowanie
prace z ludxmi
Jeśli
organizacja nie jest w stanie sama wykreowac potrzebnej wiedzy moze zastosowac outsourcing badan
organizacja stawia na transfer i rozwoj wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwić rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
istnieje koniecznosc pozyskania wiedzy istniejącej w otoczeniu organizacji nalezy zastosowac strategie kreacji wewnetrznej
organizacja nie jest w stanie sama wykreowac potrzebnej wiedzy moze zastosowac outsourcing badan
Jesli pracownik sporzadza notatki podczas wypowiedzi specjalisty z firmy konsultingowej na temat sposobu obsługi komputerowej systemu wspomagania decyji to:
ugruntowuje wiedze
realizauje strategie absorpcji wiedzy
kodyfikuje wiedze
pozyskuje wiedze
realizauje strategie absorpcji wiedzy
kodyfikuje wiedze
pozyskuje wiedze
E-mail jest nośnikiem
aktywów wiedzy doświadczalnej
wiedzy skodyfikowanej
elementów poznawczych wiedzy ukrytej
wiedzy skodyfikowanej
Jesli pracownik tworzy w myslach model nowego produktu to
rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
rozwija wiedze ugruntowaną
kodyfikuje wiedze
rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Fałszem jest:
pracownik administracji powinien uczyc sie przez całe życie
przyjmując ludzi do pracy w administracji wazniejesze sa ich praktyczne umiejętności niż posiadana formalna wiedza
pracownicy z wiekszym doswiadczeniem nie powinni dzielic sie wiedzą z młodszymi pracownikami gdyż zagraża to ich pozycji w organizacji
przyjmując ludzi do pracy w administracji wazniejesze sa ich praktyczne umiejętności niż posiadana formalna wiedza
pracownicy z wiekszym doswiadczeniem nie powinni dzielic sie wiedzą z młodszymi pracownikami gdyż zagraża to ich pozycji w organizacji
Aby osiągnąć stan samoorganizacji nalezy:
ściśle kontrolowac i sterowa zachowaniami pracownika
zwiększyć zakres autonomi ludzi
stworzyć ludziom warunki do pracy zawodowej
wprowadzić tworczy chaos
oprzeć system motywacji na sankcjach
zwiększyć zakres autonomi ludzi
stworzyć ludziom warunki do pracy zawodowej
w procesie SECI kombinacja oznacza:
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
naukę przez działanie
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
cyber ba” to inaczej
ba ćwiczące”
ba syntetyzujące”
ba inicjujące”
ba dialogowe”
ba pierwotne”
ŻADNE Z POWYŻSZYCH
ba syntetyzujące”
Wspólną cechą organizacji inteligentnej i uczącej się NIE JEST:
Żadna z powyższych nie jest fałszywa
Myślenie systemowe
Otwartość informacyjna
Demokratyzacja zarządzania
Żadna z powyższych nie jest fałszywa
Posiadania potencjału (samoklonowania) celów, zadań, funkcji procesów i zasobów odnosi się takiej cechy organizacji fraktalnej, jak: