Fiszki

Zarządzanie wiedzą

Test w formie fiszek Zarządzanie wiedzą
Ilość pytań: 46 Rozwiązywany: 3327 razy
Aby osiągnąć stan samoorganizacji należy:
Wprowadzić twórczy chaos
Oprzeć system motywacji na sankcjach
Ściśle kontrolować i sterować zachowaniami pracowników
Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
Prawdą jest że:
Dla organizacji opartych na wiedzy najważniejsze są praktyczne umiejętności - wiedza teoretyczna ma drugorzędne znaczenie.
Ludzie powinni uczyć się przez całe życie
Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
Ludzie powinni uczyć się przez całe życie
Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie strategiczne
System ZW oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
często pojawiają sie problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej
przemysł w którym rozwija sie przedsiębiorstwo rozwija się intensywnie
jest niski stopien ukierunkowania produktu
jest niski stopien ukierunkowania produktu
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka:
w której rozwój bazuje na inwestycjach w zasoby niemateriale
ująca na produkcji przemysłowej
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
w której rozwój bazuje na inwestycjach w zasoby niemateriale
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Do cech GOW zaliczyc mozna:
globalizacje
przewidywalność cyklówotoczenia
niezmienności warunków otoczenia
sieciowość
globalizacje
sieciowość
Do zasobow niematerialych organizacji zalicza sie
zasób ludzki
marki produktów
srodki trwałe
zasób ludzki
marki produktów
Licencja to element
kapitału ludzkiego
własności intelektualnej
kapitału strukturalnego
własności intelektualnej
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza sie:
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
traktowanie zdarzen nietypowych jako zagrożenie
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
wykorzystywanie reaktywnych strategii konkurowania
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
wiedza w ujęciu japońskim to :
dane+informacje
wiedza o tym co wie człowiek
ba
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
potwierdzone przekonanie
potwierdzone przekonanie
W zachodnim ujęciu wiedzy:
informacja jest składnikiem wiedzy
informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
informacja jest składnikiem wiedzy
Wskaż cechy wiedzy:
wiedza jako sama w sobie moze stanowic produkt
raz wykorzystana nie dezaktualizuje się
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
wiedza jako sama w sobie moze stanowic produkt
raz wykorzystana nie dezaktualizuje się
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
Elementy techniczne jak znajomosc rzeczy i umiejetnosci sa składnikiem:
elementów poznawczych
wiedzy ukrytej
ba
kapitału strukturalnego
wiedzy jawnej
wiedzy ukrytej
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Kapitału społecznego
Kapitału strukturalnego
Konceptualnych aktywów wiedzy
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Zarzadznie wiedza to:
proces transferu kreowania zapisywania i wykorzystywania wiedzy
proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
stanowiska i zespoły pracownicze realizujace funkcje ZW
proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Do funkcji ciąglych ZW zalicza sie
decydowanie
prace z ludxmi
organizowanie
koordynowanie
planowanie
prace z ludxmi
Jeśli
istnieje koniecznosc pozyskania wiedzy istniejącej w otoczeniu organizacji nalezy zastosowac strategie kreacji wewnetrznej
organizacja nie jest w stanie sama wykreowac potrzebnej wiedzy moze zastosowac outsourcing badan
organizacja stawia na transfer i rozwoj wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwić rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
organizacja nie jest w stanie sama wykreowac potrzebnej wiedzy moze zastosowac outsourcing badan
Jesli pracownik sporzadza notatki podczas wypowiedzi specjalisty z firmy konsultingowej na temat sposobu obsługi komputerowej systemu wspomagania decyji to:
pozyskuje wiedze
realizauje strategie absorpcji wiedzy
kodyfikuje wiedze
ugruntowuje wiedze
pozyskuje wiedze
realizauje strategie absorpcji wiedzy
kodyfikuje wiedze
E-mail jest nośnikiem
wiedzy skodyfikowanej
aktywów wiedzy doświadczalnej
elementów poznawczych wiedzy ukrytej
wiedzy skodyfikowanej
Jesli pracownik tworzy w myslach model nowego produktu to
rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
kodyfikuje wiedze
rozwija wiedze ugruntowaną
rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Fałszem jest:
pracownicy z wiekszym doswiadczeniem nie powinni dzielic sie wiedzą z młodszymi pracownikami gdyż zagraża to ich pozycji w organizacji
pracownik administracji powinien uczyc sie przez całe życie
przyjmując ludzi do pracy w administracji wazniejesze sa ich praktyczne umiejętności niż posiadana formalna wiedza
pracownicy z wiekszym doswiadczeniem nie powinni dzielic sie wiedzą z młodszymi pracownikami gdyż zagraża to ich pozycji w organizacji
przyjmując ludzi do pracy w administracji wazniejesze sa ich praktyczne umiejętności niż posiadana formalna wiedza
Aby osiągnąć stan samoorganizacji nalezy:
oprzeć system motywacji na sankcjach
wprowadzić tworczy chaos
stworzyć ludziom warunki do pracy zawodowej
ściśle kontrolowac i sterowa zachowaniami pracownika
zwiększyć zakres autonomi ludzi
stworzyć ludziom warunki do pracy zawodowej
zwiększyć zakres autonomi ludzi
w procesie SECI kombinacja oznacza:
naukę przez działanie
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
cyber ba” to inaczej
ba dialogowe”
ŻADNE Z POWYŻSZYCH
ba ćwiczące”
ba syntetyzujące”
ba pierwotne”
ba inicjujące”
ba syntetyzujące”
Wspólną cechą organizacji inteligentnej i uczącej się NIE JEST:
Żadna z powyższych nie jest fałszywa
Myślenie systemowe
Otwartość informacyjna
Demokratyzacja zarządzania
Żadna z powyższych nie jest fałszywa
Posiadania potencjału (samoklonowania) celów, zadań, funkcji procesów i zasobów odnosi się takiej cechy organizacji fraktalnej, jak:
Witalność
Samoorganizacja
dynamika
Samopodobieństwo
Samoorganizacja

Powiązane tematy

#zwzw #zarzadzaniewiedza

Inne tryby