Fiszki

Zarządzanie wiedzą

Test w formie fiszek Zarządzanie wiedzą
Ilość pytań: 46 Rozwiązywany: 3870 razy
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było:
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie strategiczne
Do sposobów zachowania się społeczeństwa w warunkach Nowej gospodarki zaliczyć można
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Lojalność pracownika wobec samego siebie
sposobów uczenia się, a po zakończeniu szkoły instruktaż w miejscu pracy
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Lojalność pracownika wobec samego siebie
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Bazująca na produkcji przemysłowej
Inwestycje w środki trwałe i infrastrukturę materialną są podstawą rozwoju gospodarczego
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Do cech gospodarki opartej na wiedzy, zaliczyć można:
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
Przewidywalność cyklów gospodarczych, stabilizację
Stabilność warunków otoczenia
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
W organizacjach opartych na wiedzy:
Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
Najważniejsze jest minimalizowanie kosztów
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Zasoby finansowe
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Licencje to element:
Kapitału ludzkiego
Kapitału strukturalnego
Własności intelektualnej
Własności intelektualnej
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się:
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Najważniejszym zasobem są środki finansowe
Oparcie sposobów działania na sformalizowanych procedurach
Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Wiedza o tym co wie człowiek
Potwierdzone przekonanie
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się
Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
Produkty
Wiedzę jawną
Markę
Produkty
Markę
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Kapitału strukturalnego
Wiedzy jawnej
Elementów poznawczych
Wiedzy ukrytej
Wiedzy ukrytej
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału społecznego
Kapitału strukturalnego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Informacja jest składnikiem wiedzy
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Zarządzanie wiedzą to:
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Organizowanie
Koordynowanie
Planowanie
Decydowanie
Organizowanie
Planowanie
Do faz procesu SECI zalicza się:
Empiryczne uczenie się
Customizację
Internacjonalizację
Kombinację
Kombinację
Jeśli:
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Pozyskuje wiedzę
Ugruntowuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Że wizerunek klienta się nie liczy
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Rekomendowanie samego siebie
Rekomendowanie samego siebie

Powiązane tematy

#zwzw #zarzadzaniewiedza

Inne tryby