Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się
Zasoby finansowe
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Licencje to element:
Własności intelektualnej
Kapitału strukturalnego
Kapitału ludzkiego
Własności intelektualnej
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się:
Najważniejszym zasobem są środki finansowe
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Oparcie sposobów działania na sformalizowanych procedurach
Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
Wiedza o tym co wie człowiek
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Potwierdzone przekonanie
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się
Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
Wiedzę jawną
Produkty
Markę
Produkty
Markę
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Wiedzy jawnej
Kapitału strukturalnego
Wiedzy ukrytej
Elementów poznawczych
Wiedzy ukrytej
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Kapitału strukturalnego
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału społecznego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Informacja jest składnikiem wiedzy
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Zarządzanie wiedzą to:
Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Planowanie
Organizowanie
Decydowanie
Koordynowanie
Planowanie
Organizowanie
Do faz procesu SECI zalicza się:
Empiryczne uczenie się
Kombinację
Internacjonalizację
Customizację
Kombinację
Jeśli:
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Ugruntowuje wiedzę
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia