Pytania i odpowiedzi

Zarządzanie wiedzą

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Zarządzanie wiedzą
Ilość pytań: 46 Rozwiązywany: 3319 razy
Pytanie 1
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było:
Zarządzanie strategiczne
Pytanie 2
Do sposobów zachowania się społeczeństwa w warunkach Nowej gospodarki zaliczyć można
Lojalność pracownika wobec samego siebie
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Pytanie 3
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Pytanie 4
Do cech gospodarki opartej na wiedzy, zaliczyć można:
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
Pytanie 5
W organizacjach opartych na wiedzy:
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Pytanie 6
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się
Kulturę organizacyjną
Zasób ludzki
Pytanie 7
Licencje to element:
Własności intelektualnej
Pytanie 8
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się:
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Pytanie 9
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Pytanie 10
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się
Produkty
Markę
Pytanie 11
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Wiedzy ukrytej
Pytanie 12
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Pytanie 13
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Pytanie 14
Zarządzanie wiedzą to:
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Pytanie 15
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Planowanie
Organizowanie
Pytanie 16
Do faz procesu SECI zalicza się:
Kombinację
Pytanie 17
Jeśli:
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
Pytanie 18
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Pozyskuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Pytanie 19
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Pytanie 20
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Rekomendowanie samego siebie

Powiązane tematy

#zwzw #zarzadzaniewiedza