Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Ucz się szybciej
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
Teorie Strategii
Test w formie fiszek Test wszystkie pytania
Ilość pytań:
113
Rozwiązywany:
5100 razy
Aby inwestycje w kluczowe kompetencje przyniosły zwrot, konieczne jest :
Minimalizowanie wydatków na badania i rozwój
Wykorzystywanie ich w produktach na wielu rynkach
Maksymalizowanie wydatków na badania i rozwój
Tworzenie ich na poziomie strategicznych jednostek biznesu (SBU)
Wykorzystywanie ich w produktach na wielu rynkach
Aby rozwiązać problem złożony (taki jak strategia)
Należy jasno komunikować wszelkie założenia
Patrzeć na problem z wielu różnych perspektyw
Wszystkie powyższe
Należy zapewnić dostęp informacji z wielu źródeł N
Wszystkie powyższe
Autorem strategii w podejściu planistycznym jest:
Najwyższe kierownictwo organizacji
Cała kadra kierownicza
Nie można określić autora, gdyż strategia powstaje inkrementalnie
Cała organizacja
Najwyższe kierownictwo organizacji
Autorem w strategii planistycznej jest:
Najwyższe kierownictwo organizacji
Cała kadra kierownicza
Cała organizacja
Nie można określić autora gdyż strategia powstaje inkrementalnie
Najwyższe kierownictwo organizacji
Barierą myślenia twórczego (kreatywnego) jest:
Brak wizji
Zbyt wiele pomysłów
Brak informacji
Brak procedury postępowania
Brak wizji
Celem podejścia planistycznego do strategii jest:
Optymalizacja z góry podejmowanych działań
Kreowanie elastyczności
Nadmierna autonomia organizacji
Integracja zadań wykonywanych w procesie formułowania strategii
Optymalizacja z góry podejmowanych działań
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji to definicja:
Strategii dominującej logiki
Strategii planistycznej
Strategii prostych reguł
Strategii realnych opcji
Strategii realnych opcji
Ekonomia skali (nie mylić z zakresu) polega na:
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Wytwarzaniu długich serii takich samych, standardowych produktów
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wytwarzaniu długich serii takich samych, standardowych produktów
Ekonomia zakresu (nic mylić ze skali) polega na:
Wytwarzaniu długich serii takich samych produktów
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Fujisawa nie stawiał żadnego ilościowego celu przed menedżerem Hondy w USA , z punktu widzenia szkoły ewolucyjnej (wzorca):
Umożliwia rozliczenie z działem menedżerów
Jest to norma kulturowa japońskich organizacji - niemożliwa do zastosowania w innych
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Jest to błąd strategiczny
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Gdy trzeba uwzględnić wiele czynników, a kluczowe jest zaangażowanie:
Należy wybrać podejście kreatywne
Należy eksperymentować
Należy określić plan działania i wyznaczyć wysokie nagrody za realizację
Należy wybrać podejście racjonalne
Należy wybrać podejście kreatywne
Jaką strategię wejścia na rynek wybrali japońscy menedżerowie:
Analiza rynku i dopasowania do oferty
Kopiowania oferty z rynku japońskiego
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Kluczem do sukcesu wdrożenia planu A 380 była:
Odpowiednia kampania marketingowa
Przeznaczenie odpowiednich zasobów finansowych
Synergia i koordynacja działań
Synergia i koordynacja działań
Kluczowe kompetencje wg koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
Odznaczać się trudnością w imitacji
Dawać dostęp do atrakcyjnego rynku
Wszystkie powyższe
Być budowane na poziomie SJB (SBU)
Odznaczać się trudnością w imitacji
Kluczowym założeniem podejścia prostych reguł jest
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Formalizacja procedur działania
Żadne z powyższych
Korzystanie z realnych opcji
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Komatsu ( firma na skraju bankructwa ) stawiające za cel pobicie Caterpilara (lidera na rynku maszyn budowlanych) w latach 60:
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych
Wszystkie powyższe
Sformułowało cel zgodnie z modelem SMART
Nieracjonalnie formuło cel strategiczny
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych
Które ze stwierdzeń poniżej najlepiej określa - dynamiczne napięcie - w koncepcji szkoły zasobowej?
jest to błąd w formułowaniu celów polegający na niedopasowaniu celów do posiadanych zasobów
jest to dynamiczne dopasowanie zasobów niematerialnych do materialnych
jest to celowe formułowanie „napiętych celów”, które mają mobilizować organizacje
żadne z powyższych
jest to celowe formułowanie „napiętych celów”, które mają mobilizować organizacje
Metoda scenariuszowa
wszystkie powyższe
bierze pod uwagę zarówno czynniki ilościowe jak i jakościowe
nie może być stosowana w warunkach niepewności
pozwala na znalezienie najważniejszego kierunku zmian
bierze pod uwagę zarówno czynniki ilościowe jak i jakościowe
Myślenie kreatywne w strategii obrazuje metafora:
Strategia jako nauka
Strategia jak ogrodnictwo
Strategia jako sztuka
Strategia jako chaos
Strategia jako sztuka
Myślenie racjonalne w strategii obrazuje metafora:
Strategia jako chaos
Strategia jako nauka
strategia jako sztuka
strategia jako ogrodnictwo
Strategia jako nauka
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie