Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Ucz się szybciej
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
126
Rozwiązywany:
4764 razy
W koncepcji 4P "Perspektywa" definiuje:
metody i sposób ich wykorzystania w celu rozwoju organizacji na konkurencyjnym rynku,
czynniki wyróżniające danego dostawcę w oczach jego klientów,
przekonania, wartości i cele, które kierują zachowaniem całej organizacji,
procedury stosowane przez dostawcę usług.
przekonania, wartości i cele, które kierują zachowaniem całej organizacji,
Ewidencjonowaniem kosztów IT oraz ich alokacją na poszczególne usługi IT zajmuje się proces:
zarządzania popytem,
zarządzania finansami,
zarządzania portfelem usług.
zarządzania podażą,
zarządzania finansami,
Pojemność:
to maksymalna przepustowość, którą może dostarczyć usługa IT, równocześnie dotrzymując docelowych poziomów usług,
to np. wielkość dysku twardego.
to zdolność usługi IT do realizacji przewidzianej funkcji, adekwatnie do potrzeb,
jest wyliczana poprzez pomiar efektu biznesowego usługi IT,
to maksymalna przepustowość, którą może dostarczyć usługa IT, równocześnie dotrzymując docelowych poziomów usług,
to np. wielkość dysku twardego.
Negocjowanie z klientem i przygotowywanie umów na świadczenie usług należy do obowiązków:
menedżera ds. katalogu usług,
menedżera ds. pojemności usług.
menedżera ds. dostępności usług,
menedżera ds. poziomu usług,
menedżera ds. poziomu usług,
Celem działań realizowanych w fazie przekazania usług IT jest:
projektowanie zmienionych usług,
zarządzanie zasobami wymaganymi dla dystrybucji wydań danej usługi,
zarządzanie zasobami wymaganymi dla zbudowania wydań danej usługi,
zarządzanie portfelem usług.
zarządzanie zasobami wymaganymi dla dystrybucji wydań danej usługi,
zarządzanie zasobami wymaganymi dla zbudowania wydań danej usługi,
Działania w fazie przekazania usług IT kreują wartość dla biznesu poprzez:
realizację zadań i procesów wymaganych dla dostarczania usług użytkownikom biznesowym, zgodnie ze zdefiniowanymi poziomami,
poprawę skuteczności i efektywności wprowadzania zmian i nowych usług z perspektywy klientów,
poprawę zgodności z regulacjami i standardami architektonicznymi,
projektowanie miar dla usług, procesów i architektur.
poprawę skuteczności i efektywności wprowadzania zmian i nowych usług z perspektywy klientów,
poprawę zgodności z regulacjami i standardami architektonicznymi,
Testowanie to czynność służąca:
zapewnieniu, że nowa lub zmieniona usługa IT zaspokoją potrzeby biznesu,
zweryfikowaniu, czy element konfiguracji spełnia specyfikację,
zagwarantowaniu, że spełnione są wymagania biznesowe, nawet gdy zmieniły się one w stosunku do oryginalnego projektu.
zweryfikowaniu, czy usługa IT spełnia uzgodnione wymagania,
zweryfikowaniu, czy element konfiguracji spełnia specyfikację,
zweryfikowaniu, czy usługa IT spełnia uzgodnione wymagania,
Zarządzanie aktywami to proces odpowiadającym za:
planowanie przenoszenia wydań do środowiska testowego,
śledzenie i raportowanie wartości aktywów przez cały ich cykl życia,
utrzymywanie informacji o elementach konfiguracji, niezbędnych do świadczenia usługi IT,
ocenę nowej lub zmienionej usługi IT w celu zapewnienia kontroli ryzyka.
śledzenie i raportowanie wartości aktywów przez cały ich cykl życia,
Właściciel usługi odpowiada za:
zapewnienie, że usługa spełnia oczekiwania klienta,
alokowanie odpowiedzialności za dostawę usługi do właściwych menedżerów IT.
identyfikację możliwości usprawnień usługi,
zapewnianie istnienia właściwej dokumentacji, wytycznych i procedur dla procesów oraz tego, iż są one stosowane,
zapewnienie, że usługa spełnia oczekiwania klienta,
alokowanie odpowiedzialności za dostawę usługi do właściwych menedżerów IT.
identyfikację możliwości usprawnień usługi,
Celem eksploatacji usług IT jest:
projektowanie systemów i narzędzi do zarządzania usługami,
koordynacja oraz realizacja zadań wymaganych dla dostarczania usług użytkownikom biznesowym zgodnie ze zdefiniowanymi poziomami,
zarządzanie usprawnieniami usług IT.
bieżące, rutynowe zarządzanie technologią wykorzystywaną dla dostarczania i wspierania usług IT,
koordynacja oraz realizacja zadań wymaganych dla dostarczania usług użytkownikom biznesowym zgodnie ze zdefiniowanymi poziomami,
bieżące, rutynowe zarządzanie technologią wykorzystywaną dla dostarczania i wspierania usług IT,
Incydent to:
zmiana stanu, która ma znaczenie dla zarządzania usługą IT,
obniżenie jakości usługi IT.
awaria elementu konfiguracji, która nie wpłynęła jeszcze na usługę,
nieplanowane zakłócenie usługi IT,
obniżenie jakości usługi IT.
awaria elementu konfiguracji, która nie wpłynęła jeszcze na usługę,
nieplanowane zakłócenie usługi IT,
Podstawowym celem procesu zarządzania problemami jest:
zapobieganie powtarzaniu się incydentów,
wykonywanie codziennych działań niezbędnych do właściwego zarządzania infrastrukturą IT.
przywrócenie użytkownikom usługi IT, w możliwie najkrótszym czasie,
zminimalizowanie wpływu incydentów, których nie da się uniknąć,
zapobieganie powtarzaniu się incydentów,
zminimalizowanie wpływu incydentów, których nie da się uniknąć,
Service desk jest:
rodzajem mebla biurowego.
procesem,
rolą,
funkcją,
funkcją,
Zarządzanie operacjami IT to funkcja, która:
zajmuje się zarządzaniem wyposażeniem,
zajmuje się kontrolą eksploatacji IT,
jest odpowiedzialna za dostarczanie umiejętności technicznych do wsparcia usług IT.
realizuje codzienne czynności składające się na zarządzanie usługami IT,
zajmuje się zarządzaniem wyposażeniem,
zajmuje się kontrolą eksploatacji IT,
realizuje codzienne czynności składające się na zarządzanie usługami IT,
Podstawowym celem działań realizowanych w fazie ciągłego doskonalenia usług IT jest:
identyfikacja oraz implementacja usprawnień usług IT,
budowa uzasadnienia biznesowego dla zmienianych usług IT.
projektowanie nowych lub zmienianych usług,
nieustanne dopasowywanie użyteczności i gwarancji usług IT do zmieniających się potrzeb biznesu,
identyfikacja oraz implementacja usprawnień usług IT,
nieustanne dopasowywanie użyteczności i gwarancji usług IT do zmieniających się potrzeb biznesu,
Dodatkowa wartość z inwestycji (VOI - Value on Investment) to:
stosunek zysku netto z inwestycji do wartości netto zainwestowanych aktywów.
wartość wynikająca ze stworzenia korzyści obejmujących poza finansowe oraz długoterminowe rezultaty,
pozytywny efekt osiągnięty przez realizację usprawnień,
miara oczekiwanej korzyści z inwestycji,
wartość wynikająca ze stworzenia korzyści obejmujących poza finansowe oraz długoterminowe rezultaty,
Ile faz obejmuje tzw. cykl Deminga?
4
6
3
5
4
Walidacja to czynność zapewniająca, że:
spełnione są wymagania biznesowe, nawet gdy zmieniły się one w stosunku do oryginalnego projektu.
element konfiguracji spełnia specyfikację,
usługa IT spełnia uzgodnione wymagania,
nowa usługa IT zaspokoja potrzeby biznesu,
spełnione są wymagania biznesowe, nawet gdy zmieniły się one w stosunku do oryginalnego projektu.
nowa usługa IT zaspokoja potrzeby biznesu,
Zarządzanie konfiguracją to proces odpowiadającym za:
przenoszenie nowego lub zmienionego sprzętu do środowiska produkcyjnego,
śledzenie i raportowanie wartości aktywów przez cały ich cykl życia,
walidację nowych lub zmienionych usług IT.
utrzymywanie informacji o elementach konfiguracji, niezbędnych do świadczenia usługi IT,
utrzymywanie informacji o elementach konfiguracji, niezbędnych do świadczenia usługi IT,
Odpowiedzialność menedżera service desk obejmuje:
obsługę incydentów i wniosków o usługę,
dokumentowanie działań składających się na poprawny przebieg procesu zarządzania incydentami.
planowanie działań składających się na poprawny przebieg procesu zarządzania incydentami,
realizację działań składających się na poprawny przebieg procesu zarządzania incydentami,
obsługę incydentów i wniosków o usługę,
Początek
Pokaż poprzednie pytania
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie