Fiszki

ARZ

Test w formie fiszek ARZ
Ilość pytań: 38 Rozwiązywany: 2405 razy
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,7. Oznacza to, iż:
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 70% sprzedaży największego konkurenta
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 70%
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 30% niższa od sprzedaży największego konkurenta
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 70% sprzedaży największego konkurenta
Wzrost bezwzględnego udziału firmy w rynku w ujęciu wartościowym może być wynikiem:
wzrostu cen produktów firmy przy niezmienionym wolumenie ich sprzedaży
wzrostu zarówno wolumenu sprzedaży, jak i cen uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo
wzrostu wolumenu sprzedaży produktów firmy przy niezmienionym poziomie ich cen
wzrostu całkowitej wartości sprzedaży na rynku wyższego niż wzrost wartości sprzedaży firmy
wzrostu cen produktów firmy przy niezmienionym wolumenie ich sprzedaży
wzrostu zarówno wolumenu sprzedaży, jak i cen uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo
Wskaźnik koncentracji CR 4 wynosi 60%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 40% udzialu, a pozostałe - 60%
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 60%
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 6000
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 60% udziału w rynku
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 60% udziału w rynku
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana ustala się jako:
sumę kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
sumę udziałów 5 największych przedsiębiorstw na rynku
sumę kwadratów udziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
sumęudziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
sumę kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje na:
duży stopień rozdrobnienia rynku
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
duży stopień koncentracji rynku
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
Rynek, dla którego wskaźnik HHI (nieunormowany) wynosi pomiędzy 1000 a 1800 uznawany jest za rynek:
nieskoncentrowany
wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm
wysoce skoncentrowany
umiarkowanie skoncentrowany
umiarkowanie skoncentrowany
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
faza koniunktury
środki polityki gospodarczej
wydarzenia polityczne
zmiany technologiczne
faza koniunktury
środki polityki gospodarczej
wydarzenia polityczne
zmiany technologiczne
Podstawową jednostkę konsumującą w przypadku rynku mebli biurowych stanowi:
gospodarstwo domowe
przedsiębiorstwo
liczba ludności w kraju
tartak
przedsiębiorstwo
Popyt efektywny to popyt określony przez:
potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
potrzeby ujawnione na rynku
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
potrzeby ujawnione na rynku
Wzór Q=Nxs (N-populacja, S-wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
artykuły powszechnego spożycia
towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów, dzieci
usług
artykuły powszechnego spożycia
Determinanty pojemności rynkowej to:
poziom dochodów potencjalnych klientów
ceny danego produktu lub usługi
żadne z powyższych
potrzeby nabywców
poziom dochodów potencjalnych klientów
ceny danego produktu lub usługi
potrzeby nabywców
Chłonność rynku jest kategorią ekonomiczną, dla której prawdziwe jest stwierdzenie:
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix
oznacza natężenie popytu efektywnego w danym momencie czasowym
jest równa liczbie jednostek konsumpcyjnych
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
Jeżeli sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
przewagę w strukturze nabywców uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów z segmentów ekonomicznych
dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów z segmentów ekonomicznych
Przedsiębiorstwo odnotowało wzrost sprzedaży swojego produktu na rynku zagranicznym X o 50 000 EUR. Efekt popytowy na tym rynku w zakresie tego produktu wyniósł 80 000 EUR. Na tej podstawie można stwierdzić, że:
suma efektu udziału i efektu cenowego jest ujemna
zarówno efekt udziału, jak i efekt cenowy są ujemne
efekt udziału jest dodatni, a efekt cenowy ujemny
suma efektu udziału i efektu cenowego jest dodatnia
suma efektu udziału i efektu cenowego jest dodatnia
W ramach analizy scenariuszowej przeprowadza się analizę:
otoczenia konkurencyjnego
zasobów przedsiębiorstwa
makrootoczenia
kompetencji przedsiębiorstwa
otoczenia konkurencyjnego
makrootoczenia
Scenariusz pesymistyczny tworzony w metodzie scenariuszowej zawiera te trendy:
któe mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
żadne z powyższych
jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
w których sferach otoczenia występują największe szanse, a w których zagrożenia
w których sferach otoczenia występują największe szanse, a w których zagrożenia
Do zewnętrznych czynników/kryteriów oceny atrakcyjności rynku metodą General Electric/McKinsey można zaliczyć:
bariery handlowe
tempo wzrostu rynku
asortyment przedsiębiorstwa
siłę nabywczą konsumentów

Powiązane tematy

#ARZ

Inne tryby