wypisz kategorie trudności, które mogą wystąpić podczas przeprowadzania wywiadu diagnostycznego
1. niechęć lub lęk przed rozmową
2. brak wglądu
3. postawa roszczeniowa lub defensywna
4. relacja
5. techniczne
Pytanie 42
wypisz techniki ułatwiające budowanie zaufania
1. akceptacja
2. aktywne słuchanie
3. wprowadzenie i wyjaśnienie celu rozmowy
4. ustalanie zasad rozmowy
5.
Pytanie 43
wymień techniki komunikacyjne
1. pytania otwarte
2. pytania doprecyzowujące
3. parafraza
4. odzwierciedlanie emocji
5. podsumowania
6. czasowe milczenie
7. unikanie pytań sugerujących
Pytanie 44
wymień techniki poznawcze i strukturalne
1. stopniowe pogłębianie tematów
2. zasada tuneu
3. prowadzenie notatek hasłowo
4. sprawdzanie spójności relacji
5. narracja biograficzna
Pytanie 45
wymień techniki wspierające i regulujące emocje
1. normalizacja
2. walidacja emocji
3. przerwy emocjonalne
4. uziemienie
5. domknięcie
Pytanie 46
wypisz dobre postawy psychologa
1. autentyczność
2. cierpliwość
3. elastyczność
4. świadomość przeciwprzeniesienia
Pytanie 47
rzetelność
powtarzalność wyników
trafność
związek wyników z teorią
miary rzetelności
α ≥ 0,70, r
miary trafnośći
r ≤ √rzetelność
kwestionariusz
Na arkuszu testowym są pytania lub stwierdzenia, a zadaniem osoby badanej jest ustosunkowanie się do nich poprzez wybór jednej z kilku z góry przewidzianych możliwości.
Skala
to narzędzie jednorodne – składa się z pozycji mierzących ten sam konstrukt. Zakłada się więc, że pozycje skali powinny być wysoce skorelowane oraz wzajemnie wymienne.
Inwentarz
narzędzie heterogonicznym, które składa się z pozycji mierzących różne składowe interesującego nas konstruktu. Pozycje te nie mogą być wysoko skorelowane, ani też wymienne – każda z nich wnosi wyjątkowy wkład w ostateczny wynik kwestionariusza.