Strona 1

Diagnoza psychologiczna

Pytanie 1
Wymień źródła wykorzystywane w diagnozowaniu.
Pytanie 2
uszereguj elementy procesu diagnozowania
1
Sformułowanie odpowiedzi na pytania diagnostyczne
2
Wybór odpowiednich narzędzi
3
Sformułowanie pytań diagnostycznych
4
Zbieranie danych
5
Ocena i integracja danych
Pytanie 3
Co obejmuje efekt diagnozy psychologicznej?
Wyjaśnienie jego uwarunkowań, mechanizmów i dynamiki
Przewidywanie różnych wariantów możliwego rozwoju zdarzeń w przyszłości
Zbieranie danych
Sformułowanie pytań diagnostycznych
Analiza dokumentów
Zaplanowanie interwencji psychologicznej
Zrozumienie danego zjawiska
Pytanie 4
Na czym polega zasada Heisenberga?
Aby akt pomiaru doszedł do skutku, konieczna jest interakcja z tym, co jest mierzone
Aby akt pomiaru doszedł do skutku, konieczne jest posiadanie dobrego narzędzia.
Aby akt pomiaru doszedł do skutku, konieczna jest interakcja z badanego z jego przeszłością
Aby akt pomiaru doszedł do skutku, konieczna jest interakcja z tym, co jest w pacjencie ukryte
Pytanie 5
Połącz w pary Profesjonalne Kompetencje Diagnostyczne wg Konferencji „Kompetencje 2002” z opisem
Techniczne umiejętności: Informacje zwrotne
Dostarczanie klientowi zrozumiałych i użytecznych informacji zwrotnych, wychodzących naprzeciw jego potrzebom (niezależnie czy klient to jednostka, grupa, organizacja czy inny profesjonalista).
Wiedza na temat podstaw diagnozy
Wiedza teoretyczna, empiryczna i kontekstowa na temat diagnozy psychologicznej.
Techniczne umiejętności: Rozpoznawanie problemu/celu
Rozpoznawanie problemu/celu i zrozumienie istoty danego przypadku (_case conceptualization_).
Techniczne umiejętności: Zbieranie danych
Systematyczne zbieranie danych.
Ocena efektów terapii lub interwencji
Umiejętność oceny rezultatów terapii lub interwencji psychologicznej.
Techniczne umiejętności: Wybór metod
Wybór odpowiednich metod diagnozy, dostarczających danych testowych i nietestowych.
Techniczne umiejętności: Zastosowanie procedur
Efektywne zastosowanie procedur diagnostycznych – wobec klienta i systemów społecznych.
Techniczne umiejętności: Opracowanie wyników
Opracowanie wyników diagnozy i sformułowanie zaleceń dotyczących problemu/celu.
Rozumienie związku diagnozy z interwencją
Świadomość, że diagnoza jest interwencją; rozumienie związku pomiędzy diagnozą a planowaniem interwencji.
Techniczne umiejętności: Integracja i analiza
Integracja informacji, wnioskowanie i analiza.
Ocena ról, kontekstów i relacji
Umiejętność oceny różnorodnych ról, kontekstów i relacji (klient-psycholog) oraz ich wpływu na diagnozę.
Ustanowienie i podtrzymanie relacji profesjonalnej
Umiejętność tworzenia, podtrzymywania i rozumienia współpracującej relacji, która jest kontekstem dla diagnozy.
Wiedza i umiejętności diagnozowania wymiarów ludzkiego doświadczenia
Diagnozowanie poznawczych, afektywnych, behawioralnych i osobowościowych aspektów – w odniesieniu do jednostek i systemów.
Przygotowanie z dziedziny psychometrii
Znajomość teorii pomiaru psychologicznego.
Pytanie 6
Uszereguj fazy modelu procesu diagnostycznego Michael P. Maloney i Michael Ward
1
Przystąpienie do bardziej ogólnych wniosków
2
Wyprowadzanie pierwszych wniosków z dotychczasowych danych
3
Konceptualizacja przypadku
4
Zastosowanie modelu
5
Budowanie wyjściowego zbioru danych
6
Konfrontowanie hipotez cząstkowych z danymi
7
Przewidywanie i decyzje diagnostyczne
Pytanie 7
Uszereguj fazy modelu procesu diagnostycznego Władysław J. Paluchowski
1
Etap opisu i interpretacji
2
Etap badania
3
Etap interwencji
4
Etap prediagnostyczny
Pytanie 8
Uszereguj fazy modelu procesu diagnostycznego Teresy Szustrowej
1
Sformułowanie pytań i hipotez diagnostycznych
2
Wybór orientacji teoretycznej
3
Dobór wskaźników
4
Określenie celu badania
5
Operacjonalizacja wskaźników
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp