Pytania i odpowiedzi

Grafika

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. A takie śmieszne odpowiedzi na taki śmieszny egzamin z takiego śmiesznego przedmiotu na takiej śmiesznej uczelni znajdującej się w takiej śmiesznej dzielnicy takiego śmiesznego miasta położonego w takim śmiesznym kraju na takim śmiesznym kontynencie na takiej śmiesznej planecie
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 401 razy
Pytanie 61
W metodzie szkieletowej modelowania brył
Definiuje się tylko położenie wierzchołków i krawędzi występujących w obiekcie
Pytanie 62
Wektory normalne powierzchni są niezbędne do obliczeń w metodzie cieniowania
Płaskiej
Phonga
Gourauda
Pytanie 63
Efekt aliasingu jest skutkiem skończonej rozdzielczości rastra i
Można go częściowo usunąć stosując dodatkowo odpowiednie metody algorytmiczne
Pytanie 64
W modelu barw HSB, poszczególne atrybuty wyrażają
Kolor w zakresie 0-360, nasycenie i jasność w takich samych umownych zakresach (np. 0-100)
Pytanie 65
Współrzędne jednorodne w przekształceniach geometrycznych stosuje się aby
Uzyskać pojedynczą macierz dla złożonego przekształcenia
Wykonywać obliczenia w oparciu o macierze
Pytanie 66
Elipsy Stilesa w modelu CIE-XYZ
Wyznaczają współrzędne o różnych wielkościach wewnątrz, których barwy są nierozróżnialne
Pytanie 67
Algorytm przyrostowy rysowania odcinka (DDA)
Wyznacza współrzędne kolejnego punktu po wykonaniu operacji mnożenia, dodawania i zaokrąglania
Pytanie 68
Lambertowski model oświetlenia opiera się na założeniu, że
Wszystkie obiekty są idealnie matowe
Pytanie 69
Algorytm Cohena-Sutherlanda
Służy do obcinania odcinków na podstawie położenia ich końców
Pytanie 70
Metoda modelowania Sweeping
Dotyczy powierzchni i brył
Pytanie 71
Prawo ciągłości, jedno z praw dotyczących kolorymetrii (II prawo Grassmana)
Wyklucza możliwość istnienia barwy nie sąsiadującej z barwami składowymi
Pytanie 72
Cieniowanie realizowane w fazie renderingu polega na
Obliczeniu barwy każdego piksela wyświetalnej powierzchni
Pytanie 73
Przy skalowaniu jednorodnym
Współczynniki skalowania są równe
Pytanie 74
Algorytm obcinania wielokąta do prostokątnego okna (Sutherlanda-Hodgmana)
Traktuje dowolny wielokąt jako zbiór odcinków i obcina je krawędziami okna
Pytanie 75
W metodzie CSG (constructive solid geometry)
Wykorzystuje się operacje łączenia brył ze sobą, operację znajdowania części wspólne brył oraz operację odejmowania brył
Dostępny jest zestaw podstawowych brył (prymitywów), z których można tworzyć bryły bardziej złożone
Pytanie 76
Monitory OLED
Nie wymagają podświetlenia
Pytanie 77
Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisują porównanie algorytmu śledzenia promieni (Ray Tracing) i metody energetycznej (Radiosity)?
Algorytm śledzenia promieni jest zależny od położenia obserwatora, natomiast metoda energetyczna jest niezależna od niego
Ray Tracing zapewnia wyznaczanie powierzchni widocznych i cieniowanie, podczas gdy Radiosity wymaga dodatkowej operacji wyznaczania powierzchni widocznych i cieniowania
Pytanie 78
Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisują model oświetlenia Phonga?
Rozwinięciem idei modelu Lamberta jest dodanie w równaniu oświetlenia wielkości opisującej odbicie zwierciadlane
Maksimum odbicia zwierciadlanego występuje dla kąta α równego zero, a jasność odbicia szybko spada ze wzrostem kąta α, aproksymowane funkcją cosⁿ(α)
Jest to model empiryczny, tj. nie ma on podstaw fizycznych, ale pozwala na dobre przybliżenie wyglądu różnych materiałów
Pytanie 79
Czym różni się cieniowanie Phonga od cieniowania Gourauda?
Cieniowanie Phonga interpoluje wektor normalny dla każdego piksela, a następnie na tej podstawie wyznacza barwę, co pozwala na usytuowanie rozświetlenia wewnątrz wielokąta
Pytanie 80
Która z wymienionych własności dobrej reprezentacji brył opisuje zdolność do przedstawienia możliwie wielu obiektów fizycznych?
Dziedzina

Powiązane tematy

#grafika