Nauka

Grafika

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 1
Za co są odpowiedzialne czopki w budowie oka?
Za widzenie nocne (skotopowe)
Za widzenie dzienne (fotopowe)
Za postrzeganie wyłącznie czerni i bieli
Za widzenie peryferyjne
Pytanie 2
Jakie są główne systemy współrzędnych, o których mówi się w kontekście rzutowania w grafice komputerowej?
Układ współrzędnych obserwatora (lub rzutu)
Układ współrzędnych rzutni
Układ współrzędnych obiektu (sceny lub świata)
Układ kwantyzacji
Układ urządzenia (fizyczny)
Pytanie 3
W jaki sposób można skalować obiekt względem dowolnego punktu P0 (x0, y0)?
Skalując obiekt względem początku układu współrzędnych
Przesuwając płaszczyznę tak, aby punkt P0 znalazł się w początku układu współrzędnych
Wykonując skalowanie bezpośrednio względem tego punktu bez dodatkowych operacji
Przesuwając płaszczyznę z powrotem, aby punkt, który był w początku układu, wrócił na swoje pierwotne miejsce
Pytanie 4
Które z wymienionych przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie są zaliczanie do przekształceń afinicznych?
Skalowanie
Przesunięcie (Translacja)
Rzutowanie perspektywiczne
Obrót
Pochylanie (Shearing)
Pytanie 5
W kontekście obrotów obiektów w przestrzeni 3D, co jest ważne do zapamiętania?
Nakładanie przekształceń na ogół nie jest łączne, co oznacza, że kolejność obrotów jest istotna
Obrót wokół dowolnej osi można wykonać tylko za pomocą jednej macierzy
Problemy z dokładnością obliczeń numerycznych nie mają wpływu na obroty
Kolejność wykonywania obrotów jest zawsze nieistotna
Pytanie 6
Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje różnicę między rzutowaniem równoległym a perspektywicznym?
Rzutowanie równoległe jest zbliżone do sposobu widzenia człowieka, a perspektywiczne nie
Rzutowanie równoległe tworzy wrażenie głębi, a perspektywiczne nie
Rzutowanie perspektywiczne jest używane głównie w rysunku technicznym
Rzutowanie równoległe zachowuje równoległość wszystkich prostych i stosunek długości odcinków, natomiast perspektywiczne daje bardziej realistyczne wrażenie głębi, zbliżone do ludzkiego widzenia
Pytanie 7
Jakie są główne korzyści z używania współrzędnych jednorodnych w grafice komputerowej?
Umożliwiają przedstawienie translacji (przesunięcia) jako mnożenia przez macierz, co ułatwia łączenie wielu przekształceń w jedną macierz złożoną
Upraszczają obliczenia dla pojedynczych punktów
Służą wyłącznie do reprezentacji punktów w przestrzeni 3D
Eliminują potrzebę macierzy w ogóle
Pytanie 8
Wskaż właściwości algorytmu Bresenhama do rysowania okręgu/łuku okręgu lub ogólnie algorytmu z punktem środkowym
Wybór pikseli następuje na podstawie analizy położenia punktu znajdującego się w połowie odcinka łączącego dwa rozważane piksele (punktu środkowego)
Jest bardzo kosztowny obliczeniowo
Wykorzystuje wyłącznie operacje na liczbach całkowitych
Zawsze rysuje idealne okręgi, niezależnie od proporcji boków rastra