Postrzeganie standardów własnej grupy etnicznej jako szczególnie wartościowe to
etnocentryzm
Pytanie 42
Dobrej interkulturowej komunikacji sprzyja
wypracowanie nieformalnej płaszczyzny kontaktu
znajomość odmienności norm kultury rozmówcy
Pytanie 43
Normy charakterystyczne dla kultury organizacji inteligentnej to
uczenie się jest elementem pracy
nacisk na ustną komunikację
Pytanie 44
Korporacje transnarodowe
nie identyfikują się z żadnym państwem
Pytanie 45
Założenie, że ludzie powinni interesować się tylko sobą i najbliższą rodziną występuje w ramach wymiaru (wg G. Hofstede)
indywidualizm
Pytanie 46
Rozpoznawać cudze i komunikować własne potrzeby i uczucia oraz postępować z jednymi i drugimi w sposób satysfakcjonujący zarówno dla siebie, jak i otoczenia ludzie uczą się podczas
socjalizacji
Pytanie 47
O tym, że przekaz komunikacyjny musi być jasny, zwięzły i uporządkowany mówi
reguła sposobu
Pytanie 48
Szok kulturowy
jest w zasadzie nieuniknionym kosztem akulturacji
Pytanie 49
Elementami kultury organizacyjnej w koncepcji E. Scheina widocznymi i świadomymi są
sposób ubierania się
dokumenty organizacyjne
Pytanie 50
Dobrej komunikacji sprzyja
wypracowanie nieformalnej płaszczyzny kontaktu
wiarygodność nadawcy
Pytanie 51
W koncepcji kultury według G. Hofstede do praktyk zalicza się
rytuały
wartości
symbole
Pytanie 52
O konieczności przekazania wszystkich informacji, które zaspokoją potrzeby odbiorcy komunikatu mówi
reguła jakości
Pytanie 53
Obywatele UE migrujący do innego kraju wspólnoty mają prawo
do podjęcia pracy
Pytanie 54
Korporacje transnarodowe
nie identyfikują się z żadnym państwem
Pytanie 55
Do podstawowych norm i wartości reprezentujących kulturę organizacji inteligentnej zalicza się
holistyczne patrzenie na organizację
Pytanie 56
Aby uzyskać wysoki poziom efektywności komunikacji w środowisku zróżnicowanym kulturowo należy