Pytania i odpowiedzi

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4761 razy
Pytanie 101
Do wpływów gotówki przy ocenie inwestycji zaliczamy:
ograniczenia kosztów.
Pytanie 102
Model Managed Services zakłada, że:
każda jednostka biznesowa ma własny dział IT i pokrywa całkowite koszty jego funkcjonowania,
Pytanie 103
Koszty pośrednie to koszty, które:
) można przypisać do usługi poprzez zastosowanie odpowiedniego klucza podziału,
Pytanie 104
Koszty pośrednie nieprzypisane dzielimy na poszczególnych klientów w takiej samej proporcji, w jakiej ci klienci partycypują:
zarówno w kosztach bezpośrednich, jak i w kosztach pośrednich przypisanych.
Pytanie 105
Kiedy możemy zastosować uproszczony podziału kosztów pośrednich nieprzypisanych, polegający na tym, iż dzielimy te koszty po równo na wszystkich klientów?
gdy poszczególne jednostki biznesowe wykorzystują zasoby IT w bardzo podobnym trybie i zakresie,
Pytanie 106
Do metod wskaźnikowych zaliczamy:
ROM,
benchmarking,
Pytanie 107
Analiza TCO obejmuje:
zakupu aplikacji,
utrzymanie, szkolenia i wsparcie techniczne,
audyty,
zużycie energii.
Pytanie 108
Wycena usług następuje w fazie:
analizy,
Pytanie 109
Outsourcing oznacza:
wykorzystywanie zasowbów pozostających na zewnątrz organizacji;
proces transformacji funkcji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa, jednostki administracji lub innego podmiotu, polegający na przekazywaniu funkcji i procesów oraz zasobów związanych z realizacją tych funkcji podmiotom zewnętrznym
możliwość wykorzystywania niezależnych, zewnętrznych podmiotów jako dostarczycieli określonych dóbr i usług, zamiast konieczności rozwijania tych sfer działalności wewnątrz przedsiębiorstwa;
Pytanie 110
Sytuacja, w której kilka podmiotów gospodarczych lub jednostek administracyjnych tworzy odrębny podmiot wyspecjalizowany w świadczeniu określonych usług lub wytwarzaniu produktów na rzecz uczestników porozumienia, to:
intersourcing;
Pytanie 111
Rozwój za granicą własnych jednostek organizacyjnych, którym powierza się realizację zadań biznesowych ze względów strategicznych i ekonomicznych to:
captive-shoring;
Pytanie 112
Biorąc pod uwagę zakres współpracy pomiędzy klientem a dostawcą, przeciwnieństwem insourcingu jest:
partnering
Pytanie 113
Przenoszenie operacji sourcingowych w ramach tego samego obszaru geograficznego to:
nearshore;
Pytanie 114
Kompleksowa usługa zarządzania środowiskiem komputerów to:
zarządzanie infrastrukturą informatyczną;
Pytanie 115
Usługa polegająca na zapewnieniu w określonym czasie zapasowego sprzętu komputerowego w przypadku katastrofy to:
Data Center Recovery;
Pytanie 116
Usługi polegające na udostępnianiu odpowiednio wyposażonego, przygotowanego i zabezpieczonego miejsca do umieszczania w nim elementów infrastruktury informatycznej klienta to:
kolokacja
Pytanie 117
Usługa polegająca na utrzymywaniu dostępności krytycznych dla przedsiębiorstwa aplikacji wraz z niezbędną infrastrukturą to:
zarządzanie aplikacjami;
Pytanie 118
Sytuacja, w której dochodzi do przejęcia przez outsourcera całego działu IT łącznie z pracownikami oraz wykupieniem części środków trwałych jakie klient posiadał w dziale IT, to:
outsourcing strategiczny;
Pytanie 119
Korzyści finansowe w outsourcingu IT wynikają z:
niższych kosztów usług zewnętrznych w porównaniu do usług świadczonych wewnętrznie.
większej płynności finansowej przedsiębiorstwa.
Pytanie 120
Do ryzyk związanych z outsourcingiem IT należy
utrata kompetencji IT.
utrata kontroli nad IT.
Pytanie 121
W celu minimalizacji ryzyka negatywnych skutków outsourcingu IT firmy powinny:
ustalać odpowiednie zachęty dla outsourcera.
stosować outsourcing selektywny.
Pytanie 122
Poprawna kolejność czynności wykonywanych w trakcie przygotowania do projektu outsourcingu to:
analiza strategiczna > analiza kosztów, korzyści i ryzyka > ; wybór partnera outsourcingowego > opracowanie umowy
Pytanie 123
Przeniesienie realizacji zadań biznesowych do kraju macierzystego, np. do specjalnych stref ekonomicznych określamy mianem:
on-shoring;
Pytanie 124
Usługa polegająca na zapewnieniu klientowi możliwości skorzystania z kompletnie wyposażonej zapasowej przestrzeni biurowej (stacji roboczych, telefonów, drukarek, kopiarek, faksów) to:
Office Space Recovery;
Pytanie 125
Korzyści finansowe w outsourcingu IT wynikają z:
niższych kosztów usług zewnętrznych, w porównaniu do usług świadczonych wewnętrznie;
większej płynności finansowej przedsiębiorstwa
Pytanie 126
Kompleksowa usługa zarządzania środowiskiem komputerów to:
zarządzanie infrastrukturą informatyczną;