Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 1889 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
100kb/s
<1kb/s
10kb/s
1Mb/s
>10Mb/s
100kb/s
10kb/s
1Mb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
100kb/s
1Mb/s
<1kb/s
>10Mb/s
10kb/s
<1kb/s
>10Mb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
drzewo
gwiazda
Magistrala
topologia dowolna
pierścień
drzewo
pierścień
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
topologia dowolna
drzewo
magistrala
pierścień
gwiazda
topologia dowolna
drzewo
gwiazda
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Skrętki zasilanej
Przewodu wiolożyłowego
Linii energetycznej 230V/50Hz
Linii radiowej
Światłowodu
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
linii radiowej
światłowodu
linii energetycznej 230V/50Hz
przewodu wielożyłowego
skrętki zasilanej
światłowodu
przewodu wielożyłowego
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
1 000 wezłów
2 węzły
10 węzłów
10 000 węzłów
100 węzłów
2 węzły
10 węzłów
100 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
2 węzły
1 000 węzłów
10 000 węzłów
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
1 000 węzłów
10 000 węzłów
100 węzłów
10 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie B
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie D
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie A
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
Dostawcy energii była w paśmie A
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
315,7 MHz
2,45 GHz
130 kHz
433,9 MHz
869,0 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
31.57 MHz
1.869 GHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
130 kHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
Skrót HD w sieciach oznacza:
High Density
Heavy Duty
High Definition
Host Data
Hamming Distance
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
D2B
Linet
HART
DevceNet
InterBus-S
D2B
InterBus-S
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
Lin
D2B
MOST
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
MI-Bus
Byteflight
FlexRay
Linx
FastDrive
D2B
CAN
TTP/C
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
MI-Bus
Byteflight
FlexRay
D2B
CAN
TTP/C
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
Światłowody są stosowane w sieci:
D2B
FlexRay
Bytefight
MI-Bus
CAN
MOST
D2B
FlexRay
Bytefight
MOST
Protokoły dostępu do medium sieci to:
Aloha
CSMA/CA
TokenRing
CLS
TTp
Aloha
CSMA/CA
Norma IEEE1451 określa:
Formaty ramki
Format preambuły
Prędkości transmisji
Format TEDS
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
Nokia30 niż ZigBee
Nokia 30 niż Home RF
Bluetooth niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
WiFi niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
SDS
SAE J1939
NMEA 2000
CANopen
Device Net
SDS
SAE J1939
NMEA 2000
CANopen
Device Net
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością pola identyfikatora
Długością pola CRC
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola danych
Długością pola kontrolnego
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Renault
Volvo
Ford
Opel
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Peugeot
Fiat
Audi (A-BUS)
Renault
Volvo
Peugeot
Fiat
Standard HART:
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma pętlę 4-20mA
jest wycofywany
Ma preambułę FF:FF
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma pętlę 4-20mA
jest wycofywany
Protokół DSR służy do:
Utrzymania trasy
Usypiania węzłów
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Węzły EIB:
Nie wymagają konfiguracji
Komunikują się po skrętce
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
Nie są dopuszczone w Europie
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby