Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 2076 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
>10Mb/s
10kb/s
<1kb/s
100kb/s
1Mb/s
10kb/s
100kb/s
1Mb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
<1kb/s
100kb/s
1Mb/s
>10Mb/s
10kb/s
<1kb/s
>10Mb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
gwiazda
topologia dowolna
Magistrala
drzewo
pierścień
drzewo
pierścień
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
pierścień
drzewo
magistrala
topologia dowolna
gwiazda
drzewo
topologia dowolna
gwiazda
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Linii radiowej
Linii energetycznej 230V/50Hz
Przewodu wiolożyłowego
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
skrętki zasilanej
przewodu wielożyłowego
światłowodu
linii energetycznej 230V/50Hz
linii radiowej
przewodu wielożyłowego
światłowodu
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
10 000 węzłów
100 węzłów
1 000 wezłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
100 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
1 000 węzłów
10 węzłów
100 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
1 000 węzłów
10 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie D
odbiorcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie B
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
433,9 MHz
130 kHz
869,0 MHz
2,45 GHz
315,7 MHz
433,9 MHz
2,45 GHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
31.57 MHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
130 kHz
1.869 GHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
Skrót HD w sieciach oznacza:
High Density
Host Data
Heavy Duty
Hamming Distance
High Definition
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
InterBus-S
Linet
D2B
DevceNet
HART
InterBus-S
D2B
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
D2B
EIB
Lin
MOST
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
FlexRay
D2B
Linx
TTP/C
FastDrive
Byteflight
CAN
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
MI-Bus
FlexRay
D2B
TTP/C
Byteflight
CAN
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
MI-Bus
Światłowody są stosowane w sieci:
FlexRay
CAN
Bytefight
MOST
D2B
MI-Bus
FlexRay
Bytefight
MOST
D2B
Protokoły dostępu do medium sieci to:
TTp
TokenRing
CSMA/CA
CLS
Aloha
CSMA/CA
Aloha
Norma IEEE1451 określa:
Formaty ramki
Prędkości transmisji
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Format preambuły
Format TEDS
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
Nokia30 niż ZigBee
WiFi niż ZigBee
Nokia 30 niż Home RF
ZigBee niż Wi Fi
Bluetooth niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
SDS
Device Net
SAE J1939
NMEA 2000
CANopen
SDS
Device Net
SAE J1939
NMEA 2000
CANopen
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością pola danych
Długością pola identyfikatora
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola kontrolnego
Długością pola CRC
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Peugeot
Opel
Renault
Ford
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Fiat
Audi (A-BUS)
Volvo
Peugeot
Renault
Fiat
Volvo
Standard HART:
Ma pętlę 4-20mA
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma preambułę FF:FF
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
jest wycofywany
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Ma pętlę 4-20mA
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
jest wycofywany
Protokół DSR służy do:
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Usypiania węzłów
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Węzły EIB:
wymagają ustawienia adresu
Nie są dopuszczone w Europie
są dopuszczone w Europie
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
Są kompatybilne z KNX
Nie wymagają konfiguracji
Komunikują się po skrętce
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Są kompatybilne z KNX

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby