Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 2141 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
10kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
1Mb/s
100kb/s
10kb/s
1Mb/s
100kb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
<1kb/s
1Mb/s
100kb/s
>10Mb/s
10kb/s
<1kb/s
>10Mb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
gwiazda
Magistrala
topologia dowolna
drzewo
pierścień
drzewo
pierścień
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
magistrala
topologia dowolna
drzewo
pierścień
gwiazda
topologia dowolna
drzewo
gwiazda
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Przewodu wiolożyłowego
Linii energetycznej 230V/50Hz
Skrętki zasilanej
Linii radiowej
Światłowodu
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
linii energetycznej 230V/50Hz
światłowodu
linii radiowej
przewodu wielożyłowego
skrętki zasilanej
światłowodu
przewodu wielożyłowego
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
10 węzłów
1 000 wezłów
10 000 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
2 węzły
10 000 węzłów
10 węzłów
100 węzłów
1 000 węzłów
2 węzły
10 000 węzłów
10 węzłów
100 węzłów
1 000 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie A
Dostawcy energii była w paśmie A
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie D
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
2,45 GHz
315,7 MHz
433,9 MHz
869,0 MHz
130 kHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
130 kHz
1.869 GHz
31.57 MHz
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
Skrót HD w sieciach oznacza:
Hamming Distance
High Definition
Host Data
Heavy Duty
High Density
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
HART
DevceNet
D2B
Linet
InterBus-S
D2B
InterBus-S
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
MOST
D2B
Lin
EIB
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
MI-Bus
D2B
CAN
TTP/C
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
FastDrive
Linx
FlexRay
Byteflight
MI-Bus
D2B
CAN
TTP/C
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
FlexRay
Byteflight
Światłowody są stosowane w sieci:
Bytefight
MOST
FlexRay
D2B
CAN
MI-Bus
Bytefight
MOST
FlexRay
D2B
Protokoły dostępu do medium sieci to:
TokenRing
TTp
Aloha
CLS
CSMA/CA
Aloha
CSMA/CA
Norma IEEE1451 określa:
Format TEDS
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Prędkości transmisji
Formaty ramki
Format preambuły
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
Nokia 30 niż Home RF
ZigBee niż Wi Fi
WiFi niż ZigBee
Nokia30 niż ZigBee
Bluetooth niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
SAE J1939
Device Net
CANopen
SDS
NMEA 2000
SAE J1939
Device Net
CANopen
SDS
NMEA 2000
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola danych
Długością pola identyfikatora
Długością pola CRC
Długością pola kontrolnego
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Audi (A-BUS)
Fiat
Renault
Volvo
Peugeot
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Ford
Opel
Fiat
Renault
Volvo
Peugeot
Standard HART:
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Ma pętlę 4-20mA
Ma preambułę FF:FF
jest wycofywany
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma pętlę 4-20mA
jest wycofywany
Protokół DSR służy do:
Usypiania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Węzły EIB:
Nie wymagają konfiguracji
Nie są dopuszczone w Europie
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX
Komunikują się po skrętce
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
wymagają ustawienia adresu

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby