Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 2579 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
>10Mb/s
10kb/s
<1kb/s
1Mb/s
100kb/s
10kb/s
1Mb/s
100kb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
1Mb/s
>10Mb/s
100kb/s
10kb/s
<1kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
drzewo
Magistrala
pierścień
topologia dowolna
gwiazda
drzewo
pierścień
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
gwiazda
drzewo
pierścień
topologia dowolna
magistrala
gwiazda
drzewo
topologia dowolna
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Linii radiowej
Linii energetycznej 230V/50Hz
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Przewodu wiolożyłowego
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
skrętki zasilanej
linii radiowej
przewodu wielożyłowego
linii energetycznej 230V/50Hz
światłowodu
przewodu wielożyłowego
światłowodu
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
100 węzłów
2 węzły
1 000 wezłów
10 węzłów
10 000 węzłów
100 węzłów
2 węzły
10 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
100 węzłów
10 węzłów
1 000 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
1 000 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie D
odbiorcy energii była w paśmie A
Dostawcy energii była w paśmie A
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
2,45 GHz
433,9 MHz
869,0 MHz
315,7 MHz
130 kHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
130 kHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
1.869 GHz
31.57 MHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
Skrót HD w sieciach oznacza:
High Density
Heavy Duty
Hamming Distance
Host Data
High Definition
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
Linet
HART
D2B
InterBus-S
DevceNet
D2B
InterBus-S
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
Lin
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
EIB
MOST
D2B
X-10
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
EIB
X-10
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
Linx
D2B
Byteflight
MI-Bus
TTP/C
CAN
FastDrive
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
FlexRay
D2B
Byteflight
MI-Bus
TTP/C
CAN
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
FlexRay
Światłowody są stosowane w sieci:
MI-Bus
D2B
MOST
CAN
Bytefight
FlexRay
D2B
MOST
Bytefight
FlexRay
Protokoły dostępu do medium sieci to:
CSMA/CA
Aloha
TTp
CLS
TokenRing
CSMA/CA
Aloha
Norma IEEE1451 określa:
Prędkości transmisji
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Format TEDS
Format preambuły
Formaty ramki
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
Nokia30 niż ZigBee
Bluetooth niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
Nokia 30 niż Home RF
WiFi niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
SDS
Device Net
CANopen
SAE J1939
NMEA 2000
SDS
Device Net
CANopen
SAE J1939
NMEA 2000
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością pola CRC
Długością pola kontrolnego
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola danych
Długością pola identyfikatora
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Audi (A-BUS)
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Opel
Volvo
Renault
Ford
Peugeot
Fiat
Volvo
Renault
Peugeot
Fiat
Standard HART:
Ma pętlę 4-20mA
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
jest wycofywany
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Ma preambułę FF:FF
Ma pętlę 4-20mA
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
jest wycofywany
Protokół DSR służy do:
Ukrywania węzłów
Utrzymania trasy
Optymalizacji trasy
Usypiania węzłów
Wykrywania trasy
Utrzymania trasy
Optymalizacji trasy
Wykrywania trasy
Węzły EIB:
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
Nie są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX
są dopuszczone w Europie
wymagają ustawienia adresu
Nie wymagają konfiguracji
Komunikują się po skrętce
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Są kompatybilne z KNX
są dopuszczone w Europie
wymagają ustawienia adresu
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby