Fiszki

Testy do Policji

Test w formie fiszek Darmowe pytania przygotowujące do egzaminu do Policji.
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 738628 razy
Przewodniczącym Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego jest…
Prezydent
Minister do spraw zarządzania kryzysowego
Prezes Rady Ministrów
Premier
Prezes Rady Ministrów
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa podlega…
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa jest państwową jednostką organizacyjną podległą Prezesowi Rady Ministrów, powołaną na mocy ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa jest państwową jednostką organizacyjną podległą Prezydentowi, powołaną na mocy ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa jest państwową jednostką organizacyjną podległą Marszałkowi Sejmu powołaną na mocy ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa jest państwową jednostką organizacyjną podległą Radzie Ministrów, powołaną na mocy ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa jest państwową jednostką organizacyjną podległą Prezesowi Rady Ministrów, powołaną na mocy ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
Zagraniczny dokument tożsamości…
Policjant może ustalić tożsamość na podstawie takiego dokumentu
Policja nie uznaje zagranicznych dokumentów tożsamości
Policjant nie jest w stanie ustalić tożsamość na podstawie takiego dokumentu
Policjant zatrzymuje dokument w celu dokładnego ustalnie tożsamości
Policjant może ustalić tożsamość na podstawie takiego dokumentu
Środków przymusu bezpośredniego nie można stosować wobec…
a) kobiet o widocznej ciąży, b) osób, których wygląd wskazuje na wiek do 15 lat, c) starców, d) osób o widocznym kalectwie.
a) kobiet o widocznej ciąży, b) osób, których wygląd wskazuje na wiek do 15 lat, c) starców, d) osób pracujących w służbach mundurowych
a) kobiet o widocznej ciąży, b) osób, których wygląd wskazuje na wiek do 13 lat, c) starców, d) osób o widocznym kalectwie
a) kobiet o widocznej ciąży, b) osób, których wygląd wskazuje na wiek do 13 lat, c) starców, d) osób pracujących w służbach mundurowych
a) kobiet o widocznej ciąży, b) osób, których wygląd wskazuje na wiek do 13 lat, c) starców, d) osób o widocznym kalectwie
Czas zatrzymania osoby liczy się od…
Czas zatrzymania osoby liczy się od chwili jej ujęcia i nie może przekroczyć 48 godzin, i nie może zostać przedłuzony art. 45 § 1 pkt
Czas zatrzymania osoby liczy się od chwili jej ujęcia i nie może przekroczyć 48 godzin, a w wypadkach wskazanych może zostać przedłuzony art. 45 § 1 pkt 1 - o 24 godziny
Czas zatrzymania osoby liczy się od chwili jej ujęcia i nie może przekroczyć 24 godzin, i nie może zostać przedłuzony art. 45 § 1 pkt
Czas zatrzymania osoby liczy się od chwili jej ujęcia i nie może przekroczyć 24 godzin, a w wypadkach wskazanych w art. 45 § 1 pkt 1 - 48 godzin
Czas zatrzymania osoby liczy się od chwili jej ujęcia i nie może przekroczyć 24 godzin, a w wypadkach wskazanych w art. 45 § 1 pkt 1 - 48 godzin
Zatrzymany powinien być przekazany do dyspozycji sądu wraz z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania…
Zgodnie z art. 248 kpk osoba zatrzymana przed upływem 48 godzin od momentu zatrzymania winna być przekazana do dyspozycji sądu z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania lub zwolniona.
Zgodnie z art. 248 kpk osoba zatrzymana w ciągu 48 godzin od momentu zatrzymania w wyjątkowych wypadkach czas może zostać wydłużony do 24 godzin winna być przekazana do dyspozycji sądu, z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania lub zwolniona.
Zgodnie z art. 248 kpk osoba zatrzymana przed upływem 24 godzin od momentu zatrzymania winna być przekazana do dyspozycji sądu z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania lub zwolniona.
Zgodnie z art. 248 kpk osoba zatrzymana w ciągu 24 godzin maksymalnie do 48 godzin od momentu zatrzymania winna być przekazana do dyspozycji sądu z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania lub zwolniona.
Zgodnie z art. 248 kpk osoba zatrzymana przed upływem 48 godzin od momentu zatrzymania winna być przekazana do dyspozycji sądu z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania lub zwolniona.
Zażalenie na sposób przeprowadzenia czynności legitymowania może być złożone…
W ciągu czternastu dni do właściwego prokuratora na sposób przeprowadzenia tych czynności
W ciągu siedmiu dni do właściwego prokuratora na sposób przeprowadzenia tych czynności
W ciągu siedmiu dni do właściwego sądu na sposób przeprowadzenia tych czynności
W ciągu czternastu dni do właściwego sądu na sposób przeprowadzenia tych czynności
W ciągu siedmiu dni do właściwego prokuratora na sposób przeprowadzenia tych czynności
Które z poniższych zdarzeń można uznać za katastrofę naturalną?..
Rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem ludzkim, w szczególności r, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska zanieczyszczenia zbiorników wodnych, masowe występowanie szkodników na plantacjach, skarzenie roślin lub zwierząt wirusami albo chorób zakaźnych ludzi
Rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił nienaturalnych, w szczególności wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry intensywne opady atmosferyczne, długotrwałe występowanie ekstremalnych temperatur, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, masowe występowanie szkodników, chorób roślin lub zwierząt albo chorób zakaźnych ludzi albo też działanie innego żywiołu,
Rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił natury, w szczególności r, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska zanieczyszczenia zbiorników wodnych, masowe występowanie szkodników na plantacjach, skarzenie roślin lub zwierząt wirusami albo chorób zakaźnych ludzi
Rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił natury, w szczególności wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, długotrwałe występowanie ekstremalnych temperatur, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, masowe występowanie szkodników, chorób roślin lub zwierząt albo chorób zakaźnych ludzi albo też działanie innego żywiołu
Rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił natury, w szczególności wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, długotrwałe występowanie ekstremalnych temperatur, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, masowe występowanie szkodników, chorób roślin lub zwierząt albo chorób zakaźnych ludzi albo też działanie innego żywiołu
Organem reprezentującym Skarb Państwa w sprawie o naprawienie szkody wyrządzonej przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie związane z wykorzystywaniem danych Systemu Informacyjnego Schengen jest…
Prokuratoria generalna Skarbu Państwa
Minster Spraw Wewnętrznych
Rada Ministrów
Minister Skarbu Państwa
Prokuratoria generalna Skarbu Państwa
Podstawowym systemem informatycznym wspierającym działania Policji jest…
Wojewódzki System Informacji Policji WSIP
Policyjny System Informacji Policji PSIP
Państwowy System Informacji Policji PSIP
Krajowy System Informacji Policji KSIP
Krajowy System Informacji Policji KSIP
W ramach ustawowych obowiązków Policja wykonuje między innymi czynności...
Operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe
Operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-karne i administracyjno-porządkowe
Operacyjno-ratownicze, dochodzeniowo-karne i administracyjno-porządkowe
Operacyjno-ratownicze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe
Operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe
Jednym z zadań powiatowej komisji bezpieczeństwa i porządku jest…
Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa. Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w swoim zakresie. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych ze swoim zakresem działania. Opiniowanie, zleconych przez burmistrza, innych niż wymienione, zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie gminy zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa. Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w swoim zakresie. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych ze swoim zakresem działania. Opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione, zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa. Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w swoim zakresie. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych ze swoim zakresem działania. Opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione, zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie gminy. Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa. Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w swoim zakresie. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych ze swoim zakresem działania. Opiniowanie, zleconych przez starostę innych niż wymienione, zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa. Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w swoim zakresie. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych ze swoim zakresem działania. Opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione, zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Komendant powiatowy (miejski) Policji jest obowiązany udostępnić komisji bezpieczeństwa i porządku…
Dokumenty i informacje dotyczące pracy dziłaczy politycznych na terenie powiatu, oraz akt personalnych działaczy politycznych, materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych
Dokumenty i informacje dotyczące pracy Policji na terenie powiatu, z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy, materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych
Dokumenty i informacje dotyczące pracy Policji na terenie powiatu oraz akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy, materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych
Dokumenty i informacje dotyczące pracy dziłaczy politycznych na terenie powiatu, z wyjątkiem akt personalnych dziłaczy politycznych, materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych
Dokumenty i informacje dotyczące pracy Policji na terenie powiatu, z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy, materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych
Policjant nie ma prawa do...
Policjant nie ma prawa do strajku. Policjant ma prawo do: 1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości; 2) zatrzymywania osób: a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego organu opuścił y areszt śledczy albo zakł ad karny i w wyznaczonym terminie nie powrócił y do niego, b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia; 3) pobierania od osób wymazu ze śluzówki policzków w celu identyfikacji osób o nieustalonej tożsamości oraz osób usił ujących ukryć swoją tożsamość, jeżeli ustalenie tożsamości w inny sposób nie jest możliwe; 4) pobierania materiału biologicznego ze zwł ok ludzkich o nieustalonej tożsamości; 5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary; 6) obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych, a w przypadku czynności operacyjno-rozpoznawczych i administracyjnoporządkowych podejmowanych na podstawie ustawy - także i dźwięku towarzyszącego tym zdarzeniom; 7) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej, a także zwracania się o niezbędną pomoc do innych jednostek gospodarczych i organizacji społecznych, w zakresie obowiązujących przepisów prawa; 8) zwracania się w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa. Policjantowi nie przysługuje: Pomoc finansowa na uzyskanie lokalu lub domu, jeżeli policjant nie ma prawa do przydziału lokalu mieszkalnego, ponieważ posiada inny, odpowiedni lokal mieszkalny w miejscowości, w której pełni służbę lub w miejscowości pobliskiej.
Policjant ma prawo do strajku: 1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości; 2) zatrzymywania osób: a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego organu opuścił y areszt śledczy albo zakł ad karny i w wyznaczonym terminie nie powrócił y do niego, b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia; 3) pobierania od osób wymazu ze śluzówki policzków w celu identyfikacji osób o nieustalonej tożsamości oraz osób usił ujących ukryć swoją tożsamość, jeżeli ustalenie tożsamości w inny sposób nie jest możliwe; 4) pobierania materiału biologicznego ze zwł ok ludzkich o nieustalonej tożsamości; 5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary; 6) obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych, a w przypadku czynności operacyjno-rozpoznawczych i administracyjnoporządkowych podejmowanych na podstawie ustawy - także i dźwięku towarzyszącego tym zdarzeniom; 7) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej, a także zwracania się o niezbędną pomoc do innych jednostek gospodarczych i organizacji społecznych, w zakresie obowiązujących przepisów prawa; 8) zwracania się w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa. Policjantowi nie przysługuje: Pomoc finansowa na uzyskanie lokalu lub domu, jeżeli policjant nie ma prawa do przydziału lokalu mieszkalnego, ponieważ posiada inny, odpowiedni lokal mieszkalny w miejscowości, w której pełni służbę lub w miejscowości pobliskiej.
Policjant nie ma prawa do strajku. Policjant ma prawo do: 1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości; 2) zatrzymywania osób: a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego organu opuścił y areszt śledczy albo zakł ad karny i w wyznaczonym terminie nie powrócił y do niego, b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia; 3) pobierania od osób wymazu ze śluzówki policzków w celu identyfikacji osób o nieustalonej tożsamości oraz osób usił ujących ukryć swoją tożsamość, jeżeli ustalenie tożsamości w inny sposób nie jest możliwe; 4) pobierania materiału biologicznego ze zwł ok ludzkich o nieustalonej tożsamości; 5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary; 6) obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych, a w przypadku czynności operacyjno-rozpoznawczych i administracyjnoporządkowych podejmowanych na podstawie ustawy - także i dźwięku towarzyszącego tym zdarzeniom; 7) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej, a także zwracania się o niezbędną pomoc do innych jednostek gospodarczych i organizacji społecznych, w zakresie obowiązujących przepisów prawa; 8) zwracania się w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa. Policjantowi nie przysługuje: Pomoc finansowa na uzyskanie lokalu lub domu, jeżeli policjant nie ma prawa do przydziału lokalu mieszkalnego, ponieważ posiada inny, odpowiedni lokal mieszkalny w miejscowości, w której pełni służbę lub w miejscowości pobliskiej.
Różnicę pomiędzy aktem terrorystycznym a przestępstwem pospolitym stanowi…
Terroryzm – pojęcie najczęściej definiowane jako użycie siły lub przemocy przeciwko osobom lub własności z pogwałceniem prawa, mające na celu zastraszenie i wymuszenie na danej grupie ludności lub państwie ustępstw w drodze do realizacji określonych celów. Działania terrorystyczne mogą dotyczyć całej populacji, jednak najczęściej są one uderzeniem w jej niewielką część, aby pozostałych obywateli zmusić do odpowiednich zachowań. Przestępstwo pospolite - przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, wolności, obyczajności, mieniu, wymiarowi sprawiedliwości, dokumentom itp
Terroryzm – pojęcie najczęściej definiowane jako użycie siły lub przemocy przeciwko osobom lub własności z pogwałceniem prawa, masowe ludobójstwo, przestępstwo kryminalne mające na celu zastraszenie i wymuszenie okupu na danej grupie ludności lub państwie drodze do realizacji określonych celów. A część pozostałych obywateli zmusić do odpowiednich zachowań. Przestępstwo pospolite - przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, wolności, obyczajności, mieniu, wymiarowi sprawiedliwości, dokumentom itp
Terroryzm – pojęcie najczęściej definiowane jako wymuszenie podjęcia określonej decyzji, wymuszenie zmiany decyzji, zastraszenie, wymuszenie okupu, skomplikowanie sytuacji międzynarodowej prowokacja. Przestępstwo pospolite - przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, wolności, obyczajności, mieniu, wymiarowi sprawiedliwości, dokumentom itp
Terroryzm - przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, wolności, obyczajności, mieniu, wymiarowi sprawiedliwości, dokumentom itp. Przestepstwo pospolite - pojęcie najczęściej definiowane jako użycie siły lub przemocy przeciwko osobom lub własności z pogwałceniem prawa, mające na celu zastraszenie i wymuszenie na danej grupie ludności lub państwie ustępstw w drodze do realizacji określonych celów. A część pozostałych obywateli zmusić do odpowiednich zachowań
Terroryzm – pojęcie najczęściej definiowane jako użycie siły lub przemocy przeciwko osobom lub własności z pogwałceniem prawa, mające na celu zastraszenie i wymuszenie na danej grupie ludności lub państwie ustępstw w drodze do realizacji określonych celów. Działania terrorystyczne mogą dotyczyć całej populacji, jednak najczęściej są one uderzeniem w jej niewielką część, aby pozostałych obywateli zmusić do odpowiednich zachowań. Przestępstwo pospolite - przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, wolności, obyczajności, mieniu, wymiarowi sprawiedliwości, dokumentom itp
Działalność Al Kaidy mieści się w nurcie terroryzmu…
Politycznego Religijnego (Skrajny fundamentalizm islamski)
Narodowościowego (Skrajny fundamentalizm islamski)
Religijnego (Skrajny fundamentalizm islamski)
Wyzwoleńczego (Skrajny fundamentalizm islamski)
Religijnego (Skrajny fundamentalizm islamski)
Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, popełniony w celu…
Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, której górna granica wynosi co najmniej 5 lat, popełniony w celu: 1) skomplikowanie sytuacji międzynarodowej, 2) wymuszenie okupu, 3) zmuszenia organu władzy publicznej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa albo organu organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania określonych czynności, 4) wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa lub organizacji międzynarodowej - a także groźba popełnienia takiego czynu
Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, której górna granica wynosi co najmniej 6 lat, popełniony w celu: 1) poważnego zastraszenia wielu osób, 2) zmuszenia organu władzy publicznej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa albo organu organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania określonych czynności, 3) wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa lub organizacji międzynarodowej - a także groźba popełnienia takiego czynu
Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, której górna granica wynosi co najmniej 6 lat, popełniony w celu: 1) skomplikowanie sytuacji międzynarodowej, 2) wymuszenie okupu, 3) zmuszenia organu władzy publicznej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa albo organu organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania określonych czynności, 4) wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa lub organizacji międzynarodowej - a także groźba popełnienia takiego czynu
Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, której górna granica wynosi co najmniej 5 lat, popełniony w celu: 1) poważnego zastraszenia wielu osób, 2) zmuszenia organu władzy publicznej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa albo organu organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania określonych czynności, 3) wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa lub organizacji międzynarodowej - a także groźba popełnienia takiego czynu
Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, której górna granica wynosi co najmniej 5 lat, popełniony w celu: 1) poważnego zastraszenia wielu osób, 2) zmuszenia organu władzy publicznej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa albo organu organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania określonych czynności, 3) wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa lub organizacji międzynarodowej - a także groźba popełnienia takiego czynu
Do obecnie zidentyfikowanych motywów działań terrorystycznych nie zalicza się motywów...<br /&rt;
Nie zalicza się do terroryzmu aktów o charakterze kryminalnym i walki ruchów narodowowyzwoleńczych, wymuszenie podjęcia określonej decyzji, wymuszenie zmiany decyzji, zastraszenie, wymuszenie okupu, skomplikowanie sytuacji międzynarodowej, prowokacja
Nie zalicza się do terroryzmu aktów o charakterze kryminalnym i walki ruchów narodowowyzwoleńczych, wymuszenie podjęcia określonej decyzji, wymuszenie zmiany decyzji, celowe zatraszenie organu państwa wcelu uzyskania zmiany decyzji, wymuszenie okupu, skomplikowanie sytuacji międzynarodowej, prowokacja
Nie zalicza się do terroryzmu aktów o charakterze kryminalnym i walki ruchów narodowowyzwoleńczych, wymuszenie podjęcia określonej decyzji, wymuszenie zmiany decyzji, zastraszenie, wymuszenie okupu, wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej
Nie zalicza się do terroryzmu aktów o charakterze kryminalnym i walki ruchów narodowowyzwoleńczych, wymuszenie podjęcia określonej decyzji, wymuszenie zmiany decyzji, zastraszenie, wywołania poważnych zakłóceń w ustroju lub gospodarce Rzeczypospolitej Polskiej
Nie zalicza się do terroryzmu aktów o charakterze kryminalnym i walki ruchów narodowowyzwoleńczych, wymuszenie podjęcia określonej decyzji, wymuszenie zmiany decyzji, zastraszenie, wymuszenie okupu, skomplikowanie sytuacji międzynarodowej, prowokacja
Przykładami katastrof naturalnych są...
Powódź, susza, rozległy pożar terenu, trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu, tsunami, huragan, tornado, obfite opady śniegu oraz lawiny śnieżne, ekstremalny upał lub mróz, szczególnie w dłuższym okresie, epidemie, osuwiska ziemi oraz ruch tektoniczny ziemi, katastrofy kosmiczne - upadek meteorytu, eksplozja meteoru, bliskie przejście komety, wybuch bliskiej supernowej
Powódź, susza, rozległy pożar terenu, trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu oraz elektrowni atomowej, tsunami, huragan, tornado, obfite opady śniegu oraz lawiny śnieżne, ekstremalny upał lub mróz, szczególnie w dłuższym okresie, osuwiska ziemi, katastrofy kosmiczne - upadek meteorytu, eksplozja meteoru, bliskie przejście komety, wybuch bliskiej supernowej
Powódź, susza, rozległy pożar terenu, trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu, tsunami, huragan, tornado, obfite opady śniegu oraz lawiny śnieżne, ekstremalny upał lub mróz, szczególnie w dłuższym okresie, osuwiska ziemi, katastrofy kosmiczne - upadek meteorytu, eksplozja meteoru, bliskie przejście komety, wybuch bliskiej supernowej
Powódź, susza, rozległy pożar terenu, trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu oraz epidemie, tsunami, huragan, tornado, obfite opady śniegu oraz lawiny śnieżne, ekstremalny upał lub mróz, szczególnie w dłuższym okresie, osuwiska ziemi, zatrucie środowiska przez fabryki katastrofy kosmiczne - upadek meteorytu, eksplozja meteoru, bliskie przejście komety, wybuch bliskiej supernowej
Powódź, susza, rozległy pożar terenu, trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu, tsunami, huragan, tornado, obfite opady śniegu oraz lawiny śnieżne, ekstremalny upał lub mróz, szczególnie w dłuższym okresie, osuwiska ziemi, katastrofy kosmiczne - upadek meteorytu, eksplozja meteoru, bliskie przejście komety, wybuch bliskiej supernowej
Sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków<br /&rt;nazywamy sytuacją...
Sytuacją kryzysową będąca następstwem zagrożenia i wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi lub środowiska w stopniu wywołującym ograniczenia w działalności właściwych organów administracji publicznej, ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków
Sytuacją nadzwyczajną będąca następstwem zagrożenia i wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi lub środowiska w stopniu wywołującym ograniczenia w działalności właściwych organów administracji publicznej, ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków
Sytuacją wyjątkową będąca następstwem zagrożenia i wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi lub środowiska w stopniu wywołującym ograniczenia w działalności właściwych organów administracji publicznej, ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków
Sytuacją zagrożenia nadzwyczajnego będąca następstwem zagrożenia i wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi lub środowiska w stopniu wywołującym ograniczenia w działalności właściwych organów administracji publicznej, ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków
Sytuacją kryzysową będąca następstwem zagrożenia i wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi lub środowiska w stopniu wywołującym ograniczenia w działalności właściwych organów administracji publicznej, ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków