Fiszki

Testy do Policji

Test w formie fiszek Darmowe pytania przygotowujące do egzaminu do Policji.
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 738676 razy
Stan klęski żywiołowej znosi się wydając…
Sejm, w drodze rozporządzenia, znosi stan klęski żywiołowej na całym obszarze jego obowiązywania lub na części tego obszaru przed upł ywem czasu, na który został wprowadzony, jeżeli ustaną przyczyny jego wprowadzenia
Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, znosi stan klęski żywiołowej na całym obszarze jego obowiązywania lub na części tego obszaru przed upł ywem czasu, na który został wprowadzony, jeżeli ustaną przyczyny jego wprowadzenia
Prezez Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, znosi stan klęski żywiołowej na całym obszarze jego obowiązywania lub na części tego obszaru przed upł ywem czasu, na który został wprowadzony, jeżeli ustaną przyczyny jego wprowadzenia
Prezydent Rzeczypospolitej, w drodze rozporządzenia, znosi stan klęski żywiołowej na całym obszarze jego obowiązywania lub na części tego obszaru przed upł ywem czasu, na który został wprowadzony, jeżeli ustaną przyczyny jego wprowadzenia
Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, znosi stan klęski żywiołowej na całym obszarze jego obowiązywania lub na części tego obszaru przed upł ywem czasu, na który został wprowadzony, jeżeli ustaną przyczyny jego wprowadzenia
W przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej władze Polski są zobowiązane podać to do wiadomości…
Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wójta, przez rozplakatowanie w miejscach widocznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego ministra, przez rozplakatowanie w miejscach widocznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia przez Prezesa Rady Ministrów, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
Policjanci wykonując swoje ustawowe obowiązki mają prawo do legitymowania…
Policjant ma prawo legitymowania osób, gdy ustalenie ich tożsamości jest niezbędne do wykonania czynności służbowych, a w szczególności w celu: identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ustalenia świadków zdarzenia powodującego naruszenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego, wykonania polecenia wydanego przez sąd, prokuratora, organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego, nie ma prawa do identyfikacji osób wskazanych przez pokrzywdzonych jako sprawców przestępstw lub wykroczeń, poszukiwania osób zaginionych lub ukrywających się przed organami ścigania albo wymiarem sprawiedliwości
Policjant ma prawo legitymowania osób, gdy ustalenie ich tożsamości jest niezbędne do wykonania czynności służbowych, a w szczególności w celu: identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ustalenia świadków zdarzenia powodującego naruszenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego, wykonania polecenia wydanego przez sąd, prokuratora, organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego, identyfikacji osób wskazanych przez pokrzywdzonych jako sprawców przestępstw lub wykroczeń, poszukiwania osób zaginionych lub ukrywających się przed organami ścigania albo wymiarem sprawiedliwości
Policjant nie ma prawo legitymowania osób, gdy ustalenie ich tożsamości jest niezbędne do wykonania czynności służbowych, a w szczególności w celu: identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ustalenia świadków zdarzenia powodującego naruszenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego, wykonania polecenia wydanego przez sąd, prokuratora, organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego, identyfikacji osób wskazanych przez pokrzywdzonych jako sprawców przestępstw lub wykroczeń, poszukiwania osób zaginionych lub ukrywających się przed organami ścigania albo wymiarem sprawiedliwości
Policjant ma prawo legitymowania osób, gdy ustalenie ich tożsamości jest niezbędne do wykonania czynności służbowych, a w szczególności w celu: identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ustalenia świadków zdarzenia powodującego naruszenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego, nie ma obowiązku wykonania polecenia wydanego przez sąd, prokuratora, organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego, identyfikacji osób wskazanych przez pokrzywdzonych jako sprawców przestępstw lub wykroczeń, poszukiwania osób zaginionych lub ukrywających się przed organami ścigania albo wymiarem sprawiedliwości
Policjant ma prawo legitymowania osób, gdy ustalenie ich tożsamości jest niezbędne do wykonania czynności służbowych, a w szczególności w celu: identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ustalenia świadków zdarzenia powodującego naruszenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego, wykonania polecenia wydanego przez sąd, prokuratora, organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego, identyfikacji osób wskazanych przez pokrzywdzonych jako sprawców przestępstw lub wykroczeń, poszukiwania osób zaginionych lub ukrywających się przed organami ścigania albo wymiarem sprawiedliwości
Przesłanką pozwalającą uznać imprezę za imprezę masową o podwyższonym ryzyku jest…
Impreza masowa o podwyższonym ryzyku - jest to impreza masowa, w czasie której uczestniczy nie mniej niż 500, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. W przypadku organizacji takiej imprezy liczba miejsc dla osób na stadionie lub w innym obiekcie nie będącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej niż 300, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy nie mniej niż 200
Impreza masowa o podwyższonym ryzyku - jest to impreza masowa, w czasie której, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. W przypadku organizacji takiej imprezy liczba miejsc dla osób na stadionie lub w innym obiekcie nie będącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej niż 500, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy nie mniej niż 300
Impreza masowa o podwyższonym ryzyku - jest to impreza masowa, w czasie której uczestniczy nie mnie niż 500 osób, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. W przypadku organizacji takiej imprezy liczba miejsc dla osób na stadionie lub w innym obiekcie nie będącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej , a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy nie mniej niż 200
Impreza masowa o podwyższonym ryzyku - jest to impreza masowa, w czasie której, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. W przypadku organizacji takiej imprezy liczba miejsc dla osób na stadionie lub w innym obiekcie nie będącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej niż 300, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy nie mniej niż 200
Impreza masowa o podwyższonym ryzyku - jest to impreza masowa, w czasie której, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. W przypadku organizacji takiej imprezy liczba miejsc dla osób na stadionie lub w innym obiekcie nie będącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi nie mniej niż 300, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy nie mniej niż 200
Organizator meczu piłki nożnej lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy w przypadku…
W przypadku gdy działania służby porządkowej, są nieskuteczne, organizator lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem
W przypadku gdy działania służby porządkowej, nie są wystarczające, organizator do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem
W przypadku gdy działania służby porządkowej, są niebezpieczne, organizator lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem
W przypadku gdy działania służby porządkowej, są niebezpieczne oraz nie wystarczające, organizator lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem
W przypadku gdy działania służby porządkowej, są nieskuteczne, organizator lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem
Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Szef Agencji Wywiadu podlegają bezpośrednio…
Radzie Ministrów
Prezydentowi Rzeczypospolitej
Ministrowi Sprawiedliwości
Prezesowi Rady Ministrów
Prezesowi Rady Ministrów
Naczelne organy administracji państwowej powołuje…
Naczelne organy administracji rządowej są to organy, które wchodzą w skład Rady Ministrów. Organy będące naczelnymi organami administracji rządowej zajmują nadrzędną pozycję wśród innych i są one powoływane przez Prezesa Rady Ministrów lub przez Prezydenta
Naczelne organy administracji rządowej są to organy, które wchodzą w skład Rady Ministrów. Organy będące naczelnymi organami administracji rządowej zajmują nadrzędną pozycję wśród innych i są one powoływane przez Prezydenta lub przez Sejm
Naczelne organy administracji rządowej są to organy, które wchodzą w skład Parlamentu. Organy będące naczelnymi organami administracji rządowej zajmują nadrzędną pozycję wśród innych i są one powoływane przez Prezydenta lub przez Rade Ministrów
Naczelne organy administracji rządowej są to organy, które wchodzą w skład Sejmu. Organy będące naczelnymi organami administracji rządowej zajmują nadrzędną pozycję wśród innych i są one powoływane przez Prezesa Rady Ministrów lub przez Sejm
Naczelne organy administracji rządowej są to organy, które wchodzą w skład Rady Ministrów. Organy będące naczelnymi organami administracji rządowej zajmują nadrzędną pozycję wśród innych i są one powoływane przez Prezydenta lub przez Sejm
Stosunki między Rzeczpospolitą Polską a związkami wyznaniowymi określa…
Zgodnie z art. 25 ust. 5 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.) stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi, niż Kościół Katolicki w Rzeczypospolitej Polskiej, kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Prezesa Rady Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Zgodnie z art. 25 ust. 5 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.) stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi, niż Kościół Katolicki w Rzeczypospolitej Polskiej, kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają rozporządzenia uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Zgodnie z art. 25 ust. 5 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.) stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi, niż Kościół Katolicki w Rzeczypospolitej Polskiej, kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Zgodnie z art. 25 ust. 5 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.) stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi, niż Kościół Katolicki w Rzeczypospolitej Polskiej, kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają uchwały uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Zgodnie z art. 25 ust. 5 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.) stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi, niż Kościół Katolicki w Rzeczypospolitej Polskiej, kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nie może stosować prawa łaski w stosunku do…
Skazanych przez Trybunał Stanu
Skazanych przez Sąd Najwyższy
Skazanych przez Sąd Dyscyplinarny
Skazanych przez Trybunał Konstytucyjny
Skazanych przez Trybunał Stanu
Akty urzędowe Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej kontrasygnuje…
Prezes Rady Ministrów
Marszałek Senatu
Parlament
Marszałek Sejmu
Prezes Rady Ministrów
Wymiar sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej nie jest sprawowany przez…
Sądy Administracyjne oraz Sądy Wojskowe
Trybunał Konstytucyjny
Sąd Najwyższy, Sądy Powszechne
Trybunał Stanu
Trybunał Konstytucyjny
Organ administracji publicznej powinien działać w sprawie…
Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które wymagają zbierania dowodów , powinny być załatwione w określonym czasie z przypisanej ustawy
Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najsilniejszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najsilniejszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione natychmiastowo
Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
Prawo składania petycji, skarg i wniosków gwarantuje każdemu obywatelowi…
Ustawy
Kodeks karny
Kodeks Cywilny
Konstytucja
Konstytucja
W postępowaniu administracyjnym organ administracji publicznej…
Działają na podstawie kodeksu prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes państwowy i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych.
Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada trzyinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych.
Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
Marszałek województwa jest…
Jest to przewodniczący zarządu marszałkowskiego, organu wykonawczego samorządu województwa. Stanowisko marszałka województwa utworzono 1 stycznia 1999 ustawą z 1998 w ramach reformy administracyjnej. Marszałek województwa organizuje pracę zarządu oraz urzędu marszałkowskiego, kieruje bieżącymi sprawami województwa oraz reprezentuje je na zewnątrz
Jest to przewodniczący urzędu marszałkowskiego, organu wykonawczego samorządu województwa. Stanowisko marszałka województwa utworzono 1 stycznia 1999 ustawą z 1998 w ramach reformy administracyjnej. Marszałek województwa organizuje pracę zarządu oraz urzędu wojewódzkiego, kieruje bieżącymi sprawami województwa oraz reprezentuje je na zewnątrz
Jest to przewodniczący zarządu województwa, organu wykonawczego samorządu województwa. Stanowisko marszałka województwa utworzono 1 stycznia 1999 ustawą z 1998 w ramach reformy administracyjnej. Marszałek województwa organizuje pracę zarządu oraz urzędu marszałkowskiego, kieruje bieżącymi sprawami województwa oraz reprezentuje je na zewnątrz
Jest to przewodniczący rady województwa, organu wykonawczego samorządu województwa. Stanowisko marszałka województwa utworzono 1 stycznia 1999 ustawą z 1998 w ramach reformy administracyjnej. Marszałek województwa organizuje pracę zarządu oraz urzędu wojewódzkiego, kieruje bieżącymi sprawami samorządu oraz reprezentuje je na zewnątrzw
Jest to przewodniczący zarządu województwa, organu wykonawczego samorządu województwa. Stanowisko marszałka województwa utworzono 1 stycznia 1999 ustawą z 1998 w ramach reformy administracyjnej. Marszałek województwa organizuje pracę zarządu oraz urzędu marszałkowskiego, kieruje bieżącymi sprawami województwa oraz reprezentuje je na zewnątrz
Postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się...
Postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu. Zarówno rozstrzygnięcie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji, jak również odmowa wszczęcia postępowania w sprawie nieważności decyzji, następuje w drodze decyzji
Postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się na żądanie strony lub prokuratora. Zarówno rozstrzygnięcie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji, jak również odmowa wszczęcia postępowania w sprawie nieważności decyzji, następuje w drodze decyzji
Postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się na żądanie prokuratora. Zarówno rozstrzygnięcie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji, jak również odmowa wszczęcia postępowania w sprawie nieważności decyzji, następuje w drodze decyzji
Postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się na żądanie prokuratora lub z urzędu. Zarówno rozstrzygnięcie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji, jak również odmowa wszczęcia postępowania w sprawie nieważności decyzji, następuje w drodze decyzji
Postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu. Zarówno rozstrzygnięcie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji, jak również odmowa wszczęcia postępowania w sprawie nieważności decyzji, następuje w drodze decyzji
Zaświadczenie powinno być wydane…
Niezwłocznie nie później niż w terminie 7 dni
Niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni
Niezwłocznie nie później niż w terminie 21 dni
Niezwłocznie nie później niż w terminie 30 dni
Niezwłocznie nie później niż w terminie 7 dni
Spory kompetencyjne między organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej są rozstrzygane przez…
Trybunał Stanu
Sąd Powszechny
Sąd Najwyższy
Sąd Administracyjny
Sąd Administracyjny
Akty prawa miejscowego stanowione są między innymi przez organy samorządu terytorialnego, tj. ...
Akty prawa miejscowego ustanawiają organy samorządu terytorialnego (prezesów rady gmin, prezesów rady powiatów i sejmiki województw) oraz terenowe organy administracji rządowej (wojewodowie, organa administracji nie zespolonej).
Akty prawa miejscowego ustanawiają organy samorządu terytorialnego (rady gmin, rady powiatów i sejmiki województw) oraz terenowe organy administracji rządowej (wojewodowie, organa administracji nie zespolonej)
Akty prawa miejscowego ustanawiają organy samorządu terytorialnego (rady gmin, rady powiatów i samorządy) oraz terenowe organy administracji rządowej (wojewodowie, organa administracji nie zespolonej).
Akty prawa miejscowego ustanawiają organy samorządu terytorialnego (rady gmin, zarządy powiatów i sejmiki województw) oraz terenowe organy administracji rządowej (wojewodowie, organa administracji nie zespolonej).
Akty prawa miejscowego ustanawiają organy samorządu terytorialnego (rady gmin, rady powiatów i sejmiki województw) oraz terenowe organy administracji rządowej (wojewodowie, organa administracji nie zespolonej)
Pracownik wyłączony z postępowania administracyjnego…
Wyłączenie pracownika organu administracji publicznej nie może nastąpić z mocy samego prawa (ex lege), jak i może dokonać go przełożony pracownika na jego wniosek, wniosek strony lub z urzędu. Wskazuje się w literaturze, że instytucja wyłączenia pracownika przyczynia się do realizacji zasad postępowania administracyjnego: prawdy obiektywnej oraz pogłębiania zaufania obywateli do organów Państwa.Zgodnie z orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego przyczyny wyłączenia pracownika dotyczą też osoby, która piastuje funkcję organu administracji publicznej (kierownika organu).
Wyłączenie pracownika organu administracji publicznej może nastąpić z mocy samego prawa (ex lege), jak i może dokonać go przełożony pracownika na jego wniosek, wniosek strony lub z urzędu. Wskazuje się w literaturze, że instytucja wyłączenia pracownika przyczynia się do realizacji zasad postępowania administracyjnego: prawdy obiektywnej oraz pogłębiania zaufania obywateli do organów Państwa.Zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego przyczyny wyłączenia pracownika dotyczą też osoby, która piastuje funkcję organu administracji publicznej (kierownika organu).
Wyłączenie pracownika organu administracji publicznej może nastąpić z mocy kodeksu karnego (ex lege), jak i może dokonać go przełożony pracownika na jego wniosek, wniosek strony lub z urzędu. Wskazuje się w literaturze, że instytucja wyłączenia pracownika przyczynia się do realizacji zasad postępowania administracyjnego: prawdy obiektywnej oraz pogłębiania zaufania obywateli do organów Państwa.Zgodnie z orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego przyczyny wyłączenia pracownika dotyczą też osoby, która piastuje funkcję organu administracji publicznej (kierownika organu).
Wyłączenie pracownika organu administracji publicznej może nastąpić z mocy samego prawa (ex lege), jak i może dokonać go przełożony pracownika na jego wniosek, wniosek strony lub z urzędu. Wskazuje się w literaturze, że instytucja wyłączenia pracownika przyczynia się do realizacji zasad postępowania administracyjnego: prawdy obiektywnej oraz pogłębiania zaufania obywateli do organów Państwa.Zgodnie z orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego przyczyny wyłączenia pracownika dotyczą też osoby, która piastuje funkcję organu administracji publicznej (kierownika organu).
Wyłączenie pracownika organu administracji publicznej może nastąpić z mocy samego prawa (ex lege), jak i może dokonać go przełożony pracownika na jego wniosek, wniosek strony lub z urzędu. Wskazuje się w literaturze, że instytucja wyłączenia pracownika przyczynia się do realizacji zasad postępowania administracyjnego: prawdy obiektywnej oraz pogłębiania zaufania obywateli do organów Państwa.Zgodnie z orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego przyczyny wyłączenia pracownika dotyczą też osoby, która piastuje funkcję organu administracji publicznej (kierownika organu).