Fiszki

Test do Policji - test kompetencji zawodowych

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 52180 razy
Ustalenie budżetu województwa należy do wyłącznej w:
sadu
senatu
sejmu
sejmiku województwa
sejmiku województwa
Organem gminy nie jest:
naczelnik wydziału
skarbnik,
Sekretarz
Sekretarz, skarbnik, naczelnik wydziału
Sekretarz, skarbnik, naczelnik wydziału
Odwołanie rady powiatu następuje w drodze:
Jeśli rada powiatu wybrana w wyniku wyborów nie dokona wyboru zarządu w terminie 3 mc od dnia ogłoszenia wyniku wyboru przez właściwy organ wyborczy. Odwołanie rady powiatu przed upływem kadencji następuje w drodze referendum powiatowego. W razie powtarzającego się naruszania przez rade powiatu konstytucji lub ustaw, sejm na wniosek Prezesa Rady Ministrów może w drodze uchwały rozwiązać rade powiatu.
eśli rada powiatu wybrana w wyniku wyborów nie dokona wyboru zarządu w terminie 3 mc od dnia ogłoszenia wyniku wyboru przez właściwy organ wyborczy. Odwołanie rady powiatu przed upływem
Jeśli rada powiatu wybrana w wyniku wyborów nie dokona wyboru zarządu w terminie 3 mc od dnia ogłoszenia wyniku wyboru przez właściwy organ wyborczy. Odwołanie rady powiatu przed upływem kadencji następuje w drodze referendum powiatowego.
Jeśli rada powiatu wybrana w wyniku wyborów nie dokona wyboru zarządu w terminie 3 mc od dnia ogłoszenia wyniku wyboru przez właściwy organ wyborczy. Odwołanie rady powiatu przed upływem kadencji następuje w drodze referendum powiatowego. W razie powtarzającego się naruszania przez rade powiatu konstytucji lub ustaw.
Jeśli rada powiatu wybrana w wyniku wyborów nie dokona wyboru zarządu w terminie 3 mc od dnia ogłoszenia wyniku wyboru przez właściwy organ wyborczy. Odwołanie rady powiatu przed upływem kadencji następuje w drodze referendum powiatowego. W razie powtarzającego się naruszania przez rade powiatu konstytucji lub ustaw, sejm na wniosek Prezesa Rady Ministrów może w drodze uchwały rozwiązać rade powiatu.
Organami wyższego stopnia w stosunku do wojewodów są:
rada
powiat
sprawie ministrowie
są właściwi w sprawie ministrowie.
są właściwi w sprawie ministrowie.
W postępowaniu administracyjnym załatwienie sprawy szczególnie
skomplikowanej, wymagającej postępowania wyjaśniającego, powinno nastąpić nie później,niż,w ciągu:
ie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia.
nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia.
nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Datą wszczęcia postępowania administracyjnego na żądanie strony jest dzień:
datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. W przypadku wszczęcia postępowania z urzędu, termin na załatwienie.
powiadomiono stronę.
datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień.
datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. W przypadku wszczęcia postępowania z urzędu, termin na załatwienie sprawy biegnie od daty pierwszej czynności urzędowej, o której powiadomiono stronę.
datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. W przypadku wszczęcia postępowania z urzędu, termin na załatwienie sprawy biegnie od daty pierwszej czynności urzędowej, o której powiadomiono stronę.
O tym, czy pismo skierowane do organu administracji publicznej jest skargą, decyduje:
treść informacji
teść wiadomości
treść
treść pisma
treść pisma
Centralnym organem administracji rządowej jest:
Obrony Kraju, Prez. GUS, Prezesi Agencji.
Prezesi Agencji.
Obrony Kraju
są to centralne urzędy KGP, Straży Poż., Sł.Granicznej, Kom. Obrony Kraju, Prez. GUS, Prezesi Agencji.
są to centralne urzędy KGP, Straży Poż., Sł.Granicznej, Kom. Obrony Kraju, Prez. GUS, Prezesi Agencji.
Służby informacyjne organizatora imprezy masowej nie mają prawa do:
Innych czynności poza wymienionymi w Art.20 ust. 1 Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych
Wykonywania czynności wymienionych w Art.20 ust. 1 Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych
Innych czynności poza wymienionymi w Art.20 ust. 1 Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych
310. Organem wydającym zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej jest:
minister
Wójt, burmistrz, prezydent
rada
powiat
Wójt, burmistrz, prezydent
Zgodnie z prawem zgrupowanie, co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska jest:
Zgromadzeniem jest zgrupowanie co najmniej 15 osób
dla nieokreślonych imiennie osób.
Zgromadzeniem jest zgrupowanie co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska, organizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób.
dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób.
Zgromadzeniem jest zgrupowanie co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska, organizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób.
Zgromadzeniem zgodnie z prawem jest:
Zgromadzeniem publicznym, jest zgrupowanie co najmniej 15 osób w celu wspólnego wyrażenia stanowiska lub w celu wspólnych obrad zorganizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób (art. 1.1, art.6. 1). Pamiętajmy, że ta granica 15 osób jest ważna - jeśli manifestuje mniej niż 15 osób, to nie jest to zgromadzenie publiczne, czyli nie musimy ubiegać o pozwolenie na organizację takiej manifestacji.
Zgromadzeniem publicznym, jest zgrupowanie co najmniej 15 osób w celu wspólnego wyrażenia stanowiska lub w celu wspólnych obrad zorganizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób (art. 1.1, art.6. 1). Pamiętajmy, że ta granica 15 osób jest ważna - jeśli manifestuje mniej niż 15 osób, to nie jest to zgromadzenie publiczne, czyli nie musimy ubiegać o pozwolenie
15 osób jest ważna - jeśli manifestuje mniej niż 15 osób, to nie jest to zgromadzenie publiczne.
Zgromadzeniem publicznym, jest zgrupowanie co najmniej 15 osób w celu wspólnego wyrażenia stanowiska lub w celu wspólnych obrad zorganizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób (art. 1.1, art.6. 1). Pamiętajmy, że ta granica 15 osób jest ważna - jeśli manifestuje mniej niż 15 osób, to nie jest to zgromadzenie publiczne, czyli nie musimy ubiegać
Zgromadzeniem publicznym, jest zgrupowanie co najmniej 15 osób w celu wspólnego wyrażenia stanowiska lub w celu wspólnych obrad zorganizowane na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób (art. 1.1, art.6. 1). Pamiętajmy, że ta granica 15 osób jest ważna - jeśli manifestuje mniej niż 15 osób, to nie jest to zgromadzenie publiczne, czyli nie musimy ubiegać o pozwolenie na organizację takiej manifestacji.
Organizator zgromadzenia publicznego ma obowiązek powiadomienia organu gminy o terminie zgromadzenia najwcześniej:
Zgodnie z art. 7 ust. 1. o planowanym zgromadzeniu publicznym organizator zawiadamia organ gminy: nie później niż na 3 dni, lecz najwcześniej 30 dni przed datą zgromadzenia. Zawiadomienie można wysłać listem poleconym
Zgodnie z art. 7 ust. 1. o planowanym zgromadzeniu publicznym organizator zawiadamia organ gminy: nie później niż na 3 dni, lecz najwcześniej 30 dni przed datą zgromadzenia. Zawiadomienie można wysłać listem
Zgodnie z art. 7 ust. 1. o planowanym zgromadzeniu publicznym organizator zawiadamia organ gminy: nie później niż na 3 dni, lecz najwcześniej 30 dni przed datą zgromadzenia.
Zgodnie z art. 7 ust. 1. o planowanym zgromadzeniu publicznym organizator zawiadamia organ gminy: nie później niż na 3 dni, lecz najwcześniej 30 dni przed datą zgromadzenia. Zawiadomienie można wysłać listem poleconym lub złozyć osobiscie w urzędzie (warto wziąć kopię z datą wpł ywu pisma).
Zgodnie z art. 7 ust. 1. o planowanym zgromadzeniu publicznym organizator zawiadamia organ gminy: nie później niż na 3 dni, lecz najwcześniej 30 dni przed datą zgromadzenia. Zawiadomienie można wysłać listem poleconym lub złozyć osobiscie w urzędzie (warto wziąć kopię z datą wpł ywu pisma).
Paszport tymczasowy wydaje się osobom, które:
· dzieciom, które nie ukończył y 2 lat; · osobom przebywającym za granicą, na czas oczekiwania przez nie na doręczenie paszportu sporządzonego w Polsce; · osobom przebywającym czasowo w Polsce i za granicą, na powrót do miejsca stałego pobytu; · osobom przebywającym w Polsce i za granicą, w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem czł onka rodziny.
· dzieciom, które nie ukończył y 4 lat; · osobom przebywającym za granicą, na czas oczekiwania przez nie na doręczenie paszportu sporządzonego w Polsce; · osobom przebywającym czasowo w Polsce i za granicą, na powrót do miejsca stałego pobytu; · osobom przebywającym w Polsce i za granicą, w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem czł onka rodziny.
· dzieciom, które nie ukończył y 5 lat; · osobom przebywającym za granicą, na czas oczekiwania przez nie na doręczenie paszportu sporządzonego w Polsce; · osobom przebywającym czasowo w Polsce i za granicą, na powrót do miejsca stałego pobytu; · osobom przebywającym w Polsce i za granicą, w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem czł onka rodziny.
· dzieciom, które nie ukończył y 3 lat; · osobom przebywającym za granicą, na czas oczekiwania przez nie na doręczenie paszportu sporządzonego w Polsce; · osobom przebywającym czasowo w Polsce i za granicą, na powrót do miejsca stałego pobytu; · osobom przebywającym w Polsce i za granicą, w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem czł onka rodziny.
· dzieciom, które nie ukończył y 5 lat; · osobom przebywającym za granicą, na czas oczekiwania przez nie na doręczenie paszportu sporządzonego w Polsce; · osobom przebywającym czasowo w Polsce i za granicą, na powrót do miejsca stałego pobytu; · osobom przebywającym w Polsce i za granicą, w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem czł onka rodziny.
Bronią białą, w rozumieniu art. 4 ustawy o broni i amunicji z dnia 21 maja 1999r., nie jest:
Bronią białą jest: · broń obuchowa, np. maczuga, morgensztern · broń obuchowo-sieczna np. topór · broń tnąca–broń sieczna, np. miecz · broń kł ująca, np. wł ócznia · broń tnąco-kł ująca, np. halabarda W rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. Nr 52, poz. 525 z 2004 r. ze zmianami) bronią jest: 1. broń palna, w tym broń bojowa, myśliwska, sportowa, gazowa, alarmowa i sygnałowa, 2. broń pneumatyczna,
Bronią białą jest: · broń obuchowa, np. maczuga, morgensztern · broń obuchowo-sieczna np. topór.
Bronią białą jest: · broń obuchowa, np. maczuga, morgensztern · broń obuchowo-sieczna np. topór · broń tnąca–broń sieczna, np. miecz · broń kł ująca, np. wł ócznia · broń tnąco-kł ująca, np. halabarda W rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. Nr 52, poz. 525 z 2004 r. ze zmianami) bronią jest: 1. broń palna, w tym broń bojowa, myśliwska, sportowa, gazowa, alarmowa i sygnałowa, 2. broń pneumatyczna, 3. miotacze gazu obezwładniającego, 4. narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu: a. broń biała w postaci • ostrzy ukrytych w przedmiotach nie mających wyglądu broni, • kastetów i nunczaków, • pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub zawierających wkładki z takiego materiału, • pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału, imitujących kij bejsbolowy, b. broń cięciwowa w postaci kusz, c. przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej (popularnie - paralizatory).
paralizatory.
Bronią białą jest: · broń obuchowa, np. maczuga, morgensztern · broń obuchowo-sieczna np. topór · broń tnąca–broń sieczna, np. miecz · broń kł ująca, np. wł ócznia · broń tnąco-kł ująca, np. halabarda W rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. Nr 52, poz. 525 z 2004 r. ze zmianami) bronią jest: 1. broń palna, w tym broń bojowa, myśliwska, sportowa, gazowa, alarmowa i sygnałowa, 2. broń pneumatyczna, 3. miotacze gazu obezwładniającego, 4. narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu: a. broń biała w postaci • ostrzy ukrytych w przedmiotach nie mających wyglądu broni, • kastetów i nunczaków, • pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub zawierających wkładki z takiego materiału, • pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału, imitujących kij bejsbolowy, b. broń cięciwowa w postaci kusz, c. przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej (popularnie - paralizatory).