Przygotowanie z dziedziny psychometrii
Wiedza na temat podstaw diagnozy
Wiedza i umiejętności diagnozowania wymiarów ludzkiego doświadczenia
Ocena efektów terapii lub interwencji
Ocena ról, kontekstów i relacji
Ustanowienie i podtrzymanie relacji profesjonalnej
Rozumienie związku diagnozy z interwencją
Techniczne umiejętności: Rozpoznawanie problemu/celu
Techniczne umiejętności: Wybór metod
Techniczne umiejętności: Zastosowanie procedur
Techniczne umiejętności: Zbieranie danych
Techniczne umiejętności: Integracja i analiza
Techniczne umiejętności: Opracowanie wyników
Techniczne umiejętności: Informacje zwrotne
Znajomość teorii pomiaru psychologicznego.
Wiedza teoretyczna, empiryczna i kontekstowa na temat diagnozy psychologicznej.
Diagnozowanie poznawczych, afektywnych, behawioralnych i osobowościowych aspektów – w odniesieniu do jednostek i systemów.
Umiejętność oceny rezultatów terapii lub interwencji psychologicznej.
Umiejętność oceny różnorodnych ról, kontekstów i relacji (klient-psycholog) oraz ich wpływu na diagnozę.
Umiejętność tworzenia, podtrzymywania i rozumienia współpracującej relacji, która jest kontekstem dla diagnozy.
Świadomość, że diagnoza jest interwencją; rozumienie związku pomiędzy diagnozą a planowaniem interwencji.
Rozpoznawanie problemu/celu i zrozumienie istoty danego przypadku (_case conceptualization_).
Wybór odpowiednich metod diagnozy, dostarczających danych testowych i nietestowych.
Efektywne zastosowanie procedur diagnostycznych – wobec klienta i systemów społecznych.
Systematyczne zbieranie danych.
Integracja informacji, wnioskowanie i analiza.
Opracowanie wyników diagnozy i sformułowanie zaleceń dotyczących problemu/celu.
Dostarczanie klientowi zrozumiałych i użytecznych informacji zwrotnych, wychodzących naprzeciw jego potrzebom (niezależnie czy klient to jednostka, grupa, organizacja czy inny profesjonalista).