Fiszki

Grafika

Test w formie fiszek A takie śmieszne odpowiedzi na taki śmieszny egzamin z takiego śmiesznego przedmiotu na takiej śmiesznej uczelni znajdującej się w takiej śmiesznej dzielnicy takiego śmiesznego miasta położonego w takim śmiesznym kraju na takim śmiesznym kontynencie na takiej śmiesznej planecie
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 399 razy
W metodzie szkieletowej modelowania brył
Po zdefiniowaniu krawędzi i wierzchołków w sposób uproszczony (poglądowy) są wypełniane powierzchnie boczne
Definiuje się tylko położenie wierzchołków i krawędzi występujących w obiekcie
Zdefiniowane w ten sposób bryły dzięki werteksom zawierają informacje o wnętrzu bryły
Definiuje się tylko położenie wierzchołków i krawędzi występujących w obiekcie
Wektory normalne powierzchni są niezbędne do obliczeń w metodzie cieniowania
Gourauda
Płaskiej
Phonga
Gourauda
Płaskiej
Phonga
Efekt aliasingu jest skutkiem skończonej rozdzielczości rastra i
Można go usunąć stosując metody antyaliasingowe
Można go częściowo usunąć stosując dodatkowo odpowiednie metody algorytmiczne
Nie może być usunięty
Można go częściowo usunąć stosując dodatkowo odpowiednie metody algorytmiczne
W modelu barw HSB, poszczególne atrybuty wyrażają
Kolor w zakresie 0-300, nasycenie i jasność w zakresie do 100%
Kolor w zakresie 0-360, nasycenie i jasność w takich samych umownych zakresach (np. 0-100)
Kolor w zakresie 300-0, ponieważ mierzony jest w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, nasycenie i jasność w zakresach 0-255
Kolor w zakresie 0-360, nasycenie i jasność w takich samych umownych zakresach (np. 0-100)
Współrzędne jednorodne w przekształceniach geometrycznych stosuje się aby
Wykonywać obliczenia w oparciu o macierze
Można było go dodawać i mnożyć macierze
Uzyskać pojedynczą macierz dla złożonego przekształcenia
Wykonywać obliczenia w oparciu o macierze
Uzyskać pojedynczą macierz dla złożonego przekształcenia
Elipsy Stilesa w modelu CIE-XYZ
Obszary wskazujące kierunki zmiany chromatyczności
Wskazują na zakres barw możliwy do odwzorowania przez wybrane urządzenie
Wyznaczają współrzędne o różnych wielkościach wewnątrz, których barwy są nierozróżnialne
Wyznaczają współrzędne o różnych wielkościach wewnątrz, których barwy są nierozróżnialne
Algorytm przyrostowy rysowania odcinka (DDA)
Wyznacza współrzędne kolejnego punktu po wykonaniu operacji mnożenia, dodawania i zaokrąglania
Umożliwia rysowanie odcinka niezależnie od kąta odchylenia
Wyznacza współrzędne kolejnego punktu po wykonaniu jednej operacji dodawania
Wyznacza współrzędne kolejnego punktu po wykonaniu operacji mnożenia, dodawania i zaokrąglania
Lambertowski model oświetlenia opiera się na założeniu, że
Wszystkie obiekty są idealnie matowe
Jasność powierzchni oświetlonego obiektu nie zależy od kierunku źródła światła
Najistotniejsze jest odbicie kierunkowo-rozproszone
Wszystkie obiekty są idealnie matowe
Algorytm Cohena-Sutherlanda
Służy do obcinania wielokątów do prostokątnego okna
Służy do obcinania odcinków
Służy do obcinania odcinków na podstawie położenia ich końców
Służy do obcinania odcinków na podstawie położenia ich końców
Metoda modelowania Sweeping
Dotyczy powierzchni i brył
Umożliwia modelowanie brył obrotowych tj. stożek, torus itp.
Dotyczy tylko powierzchni
Dotyczy powierzchni i brył
Prawo ciągłości, jedno z praw dotyczących kolorymetrii (II prawo Grassmana)
Wyklucza możliwość istnienia barwy nie sąsiadującej z barwami składowymi
Każda dowolnie wybrana barwa może być określona za pomocą trzech liniowo niezależnych barw
Wnioskuje o istnieniu w siatkówce odbiorników o trzech liniowo niezależnych krzywych czułości widmowej
Wyklucza możliwość istnienia barwy nie sąsiadującej z barwami składowymi
Cieniowanie realizowane w fazie renderingu polega na
Obliczeniu barwy każdego piksela wyświetalnej powierzchni
Określeniu cieni dla ścian widocznych
Sposobie oświetlenia sceny
Obliczeniu barwy każdego piksela wyświetalnej powierzchni
Przy skalowaniu jednorodnym
Współczynniki skalowania są równe
Proporcje skalowania obiektu zmieniają się
Współczynniki skalowania są >1
Współczynniki skalowania są równe
Algorytm obcinania wielokąta do prostokątnego okna (Sutherlanda-Hodgmana)
Traktuje wielokąt jako zbiór wierzchołków, w każdym kroku algorytmu rozpatrywany jest jeden wierzchołek leżący poza oknem przycinania
Umożliwia obcinanie na podstawie położenia wierzchołków tylko wielokątów wypukłych
Traktuje dowolny wielokąt jako zbiór odcinków i obcina je krawędziami okna
Traktuje dowolny wielokąt jako zbiór odcinków i obcina je krawędziami okna
W metodzie CSG (constructive solid geometry)
Nie wykonuje się operacji regularyzacji zbioru
Wykorzystuje się operacje łączenia brył ze sobą, operację znajdowania części wspólne brył oraz operację odejmowania brył
Dostępny jest zestaw podstawowych brył (prymitywów), z których można tworzyć bryły bardziej złożone
Wykorzystuje się operacje łączenia brył ze sobą, operację znajdowania części wspólne brył oraz operację odejmowania brył
Dostępny jest zestaw podstawowych brył (prymitywów), z których można tworzyć bryły bardziej złożone
Monitory OLED
Stosuje się diody wykonane z materiałów organicznych za wyjątkiem koloru niebieskiego
Nie wymagają podświetlenia
Stosuje się w nich na specjalnej folii kombinację zielonych i czerwonych kropek kwantowych
Nie wymagają podświetlenia
Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisują porównanie algorytmu śledzenia promieni (Ray Tracing) i metody energetycznej (Radiosity)?
Algorytm śledzenia promieni jest zależny od położenia obserwatora, natomiast metoda energetyczna jest niezależna od niego
Obraz uzyskany za pomocą klasycznego algorytmu śledzenia promieni jest bardziej realistyczny niż obraz z metody energetycznej
Ray Tracing zapewnia wyznaczanie powierzchni widocznych i cieniowanie, podczas gdy Radiosity wymaga dodatkowej operacji wyznaczania powierzchni widocznych i cieniowania
Metoda energetyczna jest zazwyczaj szybsza od algorytmu śledzenia promieni ze względu na mniej skomplikowane operacje
Algorytm śledzenia promieni jest zależny od położenia obserwatora, natomiast metoda energetyczna jest niezależna od niego
Ray Tracing zapewnia wyznaczanie powierzchni widocznych i cieniowanie, podczas gdy Radiosity wymaga dodatkowej operacji wyznaczania powierzchni widocznych i cieniowania
Które z poniższych stwierdzeń poprawnie opisują model oświetlenia Phonga?
Rozwinięciem idei modelu Lamberta jest dodanie w równaniu oświetlenia wielkości opisującej odbicie zwierciadlane
Maksimum odbicia zwierciadlanego występuje dla kąta α równego zero, a jasność odbicia szybko spada ze wzrostem kąta α, aproksymowane funkcją cosⁿ(α)
Jest to model empiryczny, tj. nie ma on podstaw fizycznych, ale pozwala na dobre przybliżenie wyglądu różnych materiałów
Przyjmuje, że powierzchnia obiektu jest idealnie matowa i światło odbite rozchodzi się równomiernie we wszystkich kierunkach
Rozwinięciem idei modelu Lamberta jest dodanie w równaniu oświetlenia wielkości opisującej odbicie zwierciadlane
Maksimum odbicia zwierciadlanego występuje dla kąta α równego zero, a jasność odbicia szybko spada ze wzrostem kąta α, aproksymowane funkcją cosⁿ(α)
Jest to model empiryczny, tj. nie ma on podstaw fizycznych, ale pozwala na dobre przybliżenie wyglądu różnych materiałów
Czym różni się cieniowanie Phonga od cieniowania Gourauda?
Cieniowanie Phonga jest modelem oświetlenia, a nie metodą cieniowania
Cieniowanie Phonga interpoluje wektor normalny dla każdego piksela, a następnie na tej podstawie wyznacza barwę, co pozwala na usytuowanie rozświetlenia wewnątrz wielokąta
Cieniowanie Phonga interpoluje wartość koloru oraz natężenia światła między wierzchołkami trójkąta
Cieniowanie Phonga oblicza barwę jednego piksela i nadaje tę samą wartość wszystkim pikselom wielokąta
Cieniowanie Phonga interpoluje wektor normalny dla każdego piksela, a następnie na tej podstawie wyznacza barwę, co pozwala na usytuowanie rozświetlenia wewnątrz wielokąta
Która z wymienionych własności dobrej reprezentacji brył opisuje zdolność do przedstawienia możliwie wielu obiektów fizycznych?
Unikatowość
Dziedzina
Dokładność
Efektywność
Dziedzina

Powiązane tematy

#grafika

Inne tryby