Fiszki

Grafika

Test w formie fiszek A takie śmieszne odpowiedzi na taki śmieszny egzamin z takiego śmiesznego przedmiotu na takiej śmiesznej uczelni znajdującej się w takiej śmiesznej dzielnicy takiego śmiesznego miasta położonego w takim śmiesznym kraju na takim śmiesznym kontynencie na takiej śmiesznej planecie
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 397 razy
Za co są odpowiedzialne czopki w budowie oka?
Za postrzeganie wyłącznie czerni i bieli
Za widzenie nocne (skotopowe)
Za widzenie peryferyjne
Za widzenie dzienne (fotopowe)
Za widzenie dzienne (fotopowe)
Jakie są główne systemy współrzędnych, o których mówi się w kontekście rzutowania w grafice komputerowej?
Układ współrzędnych obiektu (sceny lub świata)
Układ współrzędnych obserwatora (lub rzutu)
Układ kwantyzacji
Układ urządzenia (fizyczny)
Układ współrzędnych rzutni
Układ współrzędnych obiektu (sceny lub świata)
Układ współrzędnych obserwatora (lub rzutu)
Układ urządzenia (fizyczny)
Układ współrzędnych rzutni

wielokrotnego

W jaki sposób można skalować obiekt względem dowolnego punktu P0 (x0, y0)?
Wykonując skalowanie bezpośrednio względem tego punktu bez dodatkowych operacji
Przesuwając płaszczyznę tak, aby punkt P0 znalazł się w początku układu współrzędnych
Skalując obiekt względem początku układu współrzędnych
Przesuwając płaszczyznę z powrotem, aby punkt, który był w początku układu, wrócił na swoje pierwotne miejsce
Przesuwając płaszczyznę tak, aby punkt P0 znalazł się w początku układu współrzędnych
Skalując obiekt względem początku układu współrzędnych
Przesuwając płaszczyznę z powrotem, aby punkt, który był w początku układu, wrócił na swoje pierwotne miejsce

wielokrotnego

Które z wymienionych przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie są zaliczanie do przekształceń afinicznych?
Obrót
Skalowanie
Pochylanie (Shearing)
Przesunięcie (Translacja)
Rzutowanie perspektywiczne
Obrót
Skalowanie
Pochylanie (Shearing)
Przesunięcie (Translacja)

wielokrotnego

W kontekście obrotów obiektów w przestrzeni 3D, co jest ważne do zapamiętania?
Obrót wokół dowolnej osi można wykonać tylko za pomocą jednej macierzy
Nakładanie przekształceń na ogół nie jest łączne, co oznacza, że kolejność obrotów jest istotna
Kolejność wykonywania obrotów jest zawsze nieistotna
Problemy z dokładnością obliczeń numerycznych nie mają wpływu na obroty
Nakładanie przekształceń na ogół nie jest łączne, co oznacza, że kolejność obrotów jest istotna
Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje różnicę między rzutowaniem równoległym a perspektywicznym?
Rzutowanie perspektywiczne jest używane głównie w rysunku technicznym
Rzutowanie równoległe tworzy wrażenie głębi, a perspektywiczne nie
Rzutowanie równoległe jest zbliżone do sposobu widzenia człowieka, a perspektywiczne nie
Rzutowanie równoległe zachowuje równoległość wszystkich prostych i stosunek długości odcinków, natomiast perspektywiczne daje bardziej realistyczne wrażenie głębi, zbliżone do ludzkiego widzenia
Rzutowanie równoległe zachowuje równoległość wszystkich prostych i stosunek długości odcinków, natomiast perspektywiczne daje bardziej realistyczne wrażenie głębi, zbliżone do ludzkiego widzenia
Jakie są główne korzyści z używania współrzędnych jednorodnych w grafice komputerowej?
Eliminują potrzebę macierzy w ogóle
Służą wyłącznie do reprezentacji punktów w przestrzeni 3D
Upraszczają obliczenia dla pojedynczych punktów
Umożliwiają przedstawienie translacji (przesunięcia) jako mnożenia przez macierz, co ułatwia łączenie wielu przekształceń w jedną macierz złożoną
Umożliwiają przedstawienie translacji (przesunięcia) jako mnożenia przez macierz, co ułatwia łączenie wielu przekształceń w jedną macierz złożoną
Wskaż właściwości algorytmu Bresenhama do rysowania okręgu/łuku okręgu lub ogólnie algorytmu z punktem środkowym
Wykorzystuje wyłącznie operacje na liczbach całkowitych
Jest bardzo kosztowny obliczeniowo
Zawsze rysuje idealne okręgi, niezależnie od proporcji boków rastra
Wybór pikseli następuje na podstawie analizy położenia punktu znajdującego się w połowie odcinka łączącego dwa rozważane piksele (punktu środkowego)
Wykorzystuje wyłącznie operacje na liczbach całkowitych
Wybór pikseli następuje na podstawie analizy położenia punktu znajdującego się w połowie odcinka łączącego dwa rozważane piksele (punktu środkowego)

wielokrotnego

Które stwierdzenia dotyczące metod antyaliasingowych są prawdziwe?
Całkowicie usuwają efekt aliasingu
Mogą polegać na przypisywaniu różnego odciena szarości pikselom w zależności od ich odległości od idealnej linii
W przypadku rysowania odcinka, mogą powodować, że odcinek nie jest symetryczny przy zamianie końców startowych
Jedną z metod jest zwiększanie rozdzielczości
Mogą polegać na przypisywaniu różnego odciena szarości pikselom w zależności od ich odległości od idealnej linii
Jedną z metod jest zwiększanie rozdzielczości

wielokrotnego

Co dzieje się, gdy zmieniamy rozdzielczość obrazu cyfrowego?
Zmiana rozdzielczości jest możliwa tylko poprzez ponowne próbkowanie obrazu rzeczywistego
Przy zmniejszaniu rozdzielczości, cztery piksele pierwotne są zastępowane jednym pikselem o średniej barwie pikseli pierwotnych
Nowe piksele przy zwiększaniu rozdzielczości są często wyznaczane na zasadzie interpolacji między pikselami sąsiednimi
Przy dwukrotnym zwiększeniu rozdzielczości, jeden piksel pierwotny jest zastępowany czterema pikselami o barwie piksela pierwotnego
Przy zmniejszaniu rozdzielczości, cztery piksele pierwotne są zastępowane jednym pikselem o średniej barwie pikseli pierwotnych
Przy dwukrotnym zwiększeniu rozdzielczości, jeden piksel pierwotny jest zastępowany czterema pikselami o barwie piksela pierwotnego

wielokrotnego

Który algorytm obcinania wykorzystuje 4-bitowy kod przypisany do każdego obszaru płaszczyzny w celu szybkiego odrzucania odcinków?
Algorytm Cyrusa-Becka
Algorytm Cohena-Sutherlanda
Algorytm DDA
Algorytm Sutherlanda-Hodgmana
Algorytm Cohena-Sutherlanda
W jakiej metodzie wypełniania obszaru najpierw znajduje się przecięcie z konturami obiektów dla każdego wiersza rastra?
Metoda z punktem środkowym
Metoda z punktem początkowym
Metoda z czterema sąsiadami
Metoda z kontrolą parzystości (przeglądania wierszami)
Metoda z kontrolą parzystości (przeglądania wierszami)
Główna zaleta algorytmu Bresenhama do rysowania odcinków polega na tym, że
W każdym kroku wymaga jedynie jednego dodawania całkowitoliczbowego
Wykorzystuje skomplikowane operacje zmiennoprzecinkowe
Automatycznie usuwa efekt aliasingu
Rysuje linie o dowolnym nachyleniu bez modyfikacji
W każdym kroku wymaga jedynie jednego dodawania całkowitoliczbowego
Czym jest efekt aliasingu w grafice rastrowej?
Skończoną rozdzielczością rastra, skutkującą schodkowym wyglądem linii
Sposobem na obliczanie wartości pikseli w algorytnie Bresenhama
Metoda wypełniania obszarów kolorem
Zwiększeniem rozdzielczości ekranu
Skończoną rozdzielczością rastra, skutkującą schodkowym wyglądem linii
Jakie dwa procesy składają się na digitalizację obrazu rzeczywistego?
Próbkowanie i kwantyzacja
Kompresja i dekompresja
Filtracja i rozpoznanie
Akwizycja i analiza
Próbkowanie i kwantyzacja
Jakie formaty obrazu są obecnie najpopularniejsze lub powszechnie stosowane?
16:9
16:10
3:2
5:4
4:3
16:9
16:10

wielokrotnego

Które z poniższych parametrów technicznych projektora są podawane w ANSI lumenach?
Żywotność lampy
Rozdzielczość rzeczywista
Jasność
Kontrast
Jasność
Co zalicza się do zalet technologii D-ILA/LCoS/SXRD?
Zwiększone wygładzenie krawędzi pikseli w porównaniu do modeli DLP
Bardzo wysoka rozdzielczość
Unikanie występującego niekiedy efektu tęczy, który zdanie części widzów całkowicie dyskwalifikuje modele DLP
Działa na zasadzie przepuszczania światła przez panele
Prosta i tania konstrukcja
Zwiększone wygładzenie krawędzi pikseli w porównaniu do modeli DLP
Unikanie występującego niekiedy efektu tęczy, który zdanie części widzów całkowicie dyskwalifikuje modele DLP
Wskaż cechy charakterystyczne projektorów DLP/DMD
Wykorzystują matryce ciekłokrystaliczne do przepuszczania światła
Problem ustawiania zbieżności kolorów nie istnieje, w przeciwieństwie do projektorów LCD
Zapewniają bezawaryjną pracę w systemie ciągłym, z MTBF (średnim czasem pomiędzy awariami) wynoszącym ponad 100 000 godzin
Są droższe w eksploatacji niż projektory LCD
Technologia stworzona i opatentowana przez firmę Texas Instruments
Problem ustawiania zbieżności kolorów nie istnieje, w przeciwieństwie do projektorów LCD
Zapewniają bezawaryjną pracę w systemie ciągłym, z MTBF (średnim czasem pomiędzy awariami) wynoszącym ponad 100 000 godzin
Technologia stworzona i opatentowana przez firmę Texas Instruments
Jaka jest główna zaleta stosowania technologii DLP w kontekście długotrwałego wyświetlania tego samego obrazu?
Odporność na utrwalenie obrazu (wypalenie) dzięki prostemu torowi świetlnemu i braku polaryzatorów/filtrów pochłaniających światło
Możliwość wyświetlania obrazu w 3D
Niższy poziom hałasu
Wyższa jasność obrazu
Odporność na utrwalenie obrazu (wypalenie) dzięki prostemu torowi świetlnemu i braku polaryzatorów/filtrów pochłaniających światło

Powiązane tematy

#grafika

Inne tryby