Fiszki

Grafika

Test w formie fiszek A takie śmieszne odpowiedzi na taki śmieszny egzamin z takiego śmiesznego przedmiotu na takiej śmiesznej uczelni znajdującej się w takiej śmiesznej dzielnicy takiego śmiesznego miasta położonego w takim śmiesznym kraju na takim śmiesznym kontynencie na takiej śmiesznej planecie
Ilość pytań: 87 Rozwiązywany: 393 razy
Za co są odpowiedzialne czopki w budowie oka?
Za widzenie dzienne (fotopowe)
Za widzenie peryferyjne
Za widzenie nocne (skotopowe)
Za postrzeganie wyłącznie czerni i bieli
Za widzenie dzienne (fotopowe)
Jakie są główne systemy współrzędnych, o których mówi się w kontekście rzutowania w grafice komputerowej?
Układ kwantyzacji
Układ współrzędnych rzutni
Układ urządzenia (fizyczny)
Układ współrzędnych obserwatora (lub rzutu)
Układ współrzędnych obiektu (sceny lub świata)
Układ współrzędnych rzutni
Układ urządzenia (fizyczny)
Układ współrzędnych obserwatora (lub rzutu)
Układ współrzędnych obiektu (sceny lub świata)

wielokrotnego

W jaki sposób można skalować obiekt względem dowolnego punktu P0 (x0, y0)?
Przesuwając płaszczyznę tak, aby punkt P0 znalazł się w początku układu współrzędnych
Skalując obiekt względem początku układu współrzędnych
Wykonując skalowanie bezpośrednio względem tego punktu bez dodatkowych operacji
Przesuwając płaszczyznę z powrotem, aby punkt, który był w początku układu, wrócił na swoje pierwotne miejsce
Przesuwając płaszczyznę tak, aby punkt P0 znalazł się w początku układu współrzędnych
Skalując obiekt względem początku układu współrzędnych
Przesuwając płaszczyznę z powrotem, aby punkt, który był w początku układu, wrócił na swoje pierwotne miejsce

wielokrotnego

Które z wymienionych przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie są zaliczanie do przekształceń afinicznych?
Przesunięcie (Translacja)
Rzutowanie perspektywiczne
Pochylanie (Shearing)
Obrót
Skalowanie
Przesunięcie (Translacja)
Pochylanie (Shearing)
Obrót
Skalowanie

wielokrotnego

W kontekście obrotów obiektów w przestrzeni 3D, co jest ważne do zapamiętania?
Problemy z dokładnością obliczeń numerycznych nie mają wpływu na obroty
Nakładanie przekształceń na ogół nie jest łączne, co oznacza, że kolejność obrotów jest istotna
Obrót wokół dowolnej osi można wykonać tylko za pomocą jednej macierzy
Kolejność wykonywania obrotów jest zawsze nieistotna
Nakładanie przekształceń na ogół nie jest łączne, co oznacza, że kolejność obrotów jest istotna
Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje różnicę między rzutowaniem równoległym a perspektywicznym?
Rzutowanie równoległe tworzy wrażenie głębi, a perspektywiczne nie
Rzutowanie perspektywiczne jest używane głównie w rysunku technicznym
Rzutowanie równoległe zachowuje równoległość wszystkich prostych i stosunek długości odcinków, natomiast perspektywiczne daje bardziej realistyczne wrażenie głębi, zbliżone do ludzkiego widzenia
Rzutowanie równoległe jest zbliżone do sposobu widzenia człowieka, a perspektywiczne nie
Rzutowanie równoległe zachowuje równoległość wszystkich prostych i stosunek długości odcinków, natomiast perspektywiczne daje bardziej realistyczne wrażenie głębi, zbliżone do ludzkiego widzenia
Jakie są główne korzyści z używania współrzędnych jednorodnych w grafice komputerowej?
Upraszczają obliczenia dla pojedynczych punktów
Eliminują potrzebę macierzy w ogóle
Służą wyłącznie do reprezentacji punktów w przestrzeni 3D
Umożliwiają przedstawienie translacji (przesunięcia) jako mnożenia przez macierz, co ułatwia łączenie wielu przekształceń w jedną macierz złożoną
Umożliwiają przedstawienie translacji (przesunięcia) jako mnożenia przez macierz, co ułatwia łączenie wielu przekształceń w jedną macierz złożoną
Wskaż właściwości algorytmu Bresenhama do rysowania okręgu/łuku okręgu lub ogólnie algorytmu z punktem środkowym
Wybór pikseli następuje na podstawie analizy położenia punktu znajdującego się w połowie odcinka łączącego dwa rozważane piksele (punktu środkowego)
Wykorzystuje wyłącznie operacje na liczbach całkowitych
Jest bardzo kosztowny obliczeniowo
Zawsze rysuje idealne okręgi, niezależnie od proporcji boków rastra
Wybór pikseli następuje na podstawie analizy położenia punktu znajdującego się w połowie odcinka łączącego dwa rozważane piksele (punktu środkowego)
Wykorzystuje wyłącznie operacje na liczbach całkowitych

wielokrotnego

Które stwierdzenia dotyczące metod antyaliasingowych są prawdziwe?
W przypadku rysowania odcinka, mogą powodować, że odcinek nie jest symetryczny przy zamianie końców startowych
Całkowicie usuwają efekt aliasingu
Jedną z metod jest zwiększanie rozdzielczości
Mogą polegać na przypisywaniu różnego odciena szarości pikselom w zależności od ich odległości od idealnej linii
Jedną z metod jest zwiększanie rozdzielczości
Mogą polegać na przypisywaniu różnego odciena szarości pikselom w zależności od ich odległości od idealnej linii

wielokrotnego

Co dzieje się, gdy zmieniamy rozdzielczość obrazu cyfrowego?
Nowe piksele przy zwiększaniu rozdzielczości są często wyznaczane na zasadzie interpolacji między pikselami sąsiednimi
Zmiana rozdzielczości jest możliwa tylko poprzez ponowne próbkowanie obrazu rzeczywistego
Przy dwukrotnym zwiększeniu rozdzielczości, jeden piksel pierwotny jest zastępowany czterema pikselami o barwie piksela pierwotnego
Przy zmniejszaniu rozdzielczości, cztery piksele pierwotne są zastępowane jednym pikselem o średniej barwie pikseli pierwotnych
Przy dwukrotnym zwiększeniu rozdzielczości, jeden piksel pierwotny jest zastępowany czterema pikselami o barwie piksela pierwotnego
Przy zmniejszaniu rozdzielczości, cztery piksele pierwotne są zastępowane jednym pikselem o średniej barwie pikseli pierwotnych

wielokrotnego

Który algorytm obcinania wykorzystuje 4-bitowy kod przypisany do każdego obszaru płaszczyzny w celu szybkiego odrzucania odcinków?
Algorytm Sutherlanda-Hodgmana
Algorytm Cohena-Sutherlanda
Algorytm DDA
Algorytm Cyrusa-Becka
Algorytm Cohena-Sutherlanda
W jakiej metodzie wypełniania obszaru najpierw znajduje się przecięcie z konturami obiektów dla każdego wiersza rastra?
Metoda z punktem środkowym
Metoda z kontrolą parzystości (przeglądania wierszami)
Metoda z punktem początkowym
Metoda z czterema sąsiadami
Metoda z kontrolą parzystości (przeglądania wierszami)
Główna zaleta algorytmu Bresenhama do rysowania odcinków polega na tym, że
Wykorzystuje skomplikowane operacje zmiennoprzecinkowe
W każdym kroku wymaga jedynie jednego dodawania całkowitoliczbowego
Rysuje linie o dowolnym nachyleniu bez modyfikacji
Automatycznie usuwa efekt aliasingu
W każdym kroku wymaga jedynie jednego dodawania całkowitoliczbowego
Czym jest efekt aliasingu w grafice rastrowej?
Sposobem na obliczanie wartości pikseli w algorytnie Bresenhama
Zwiększeniem rozdzielczości ekranu
Metoda wypełniania obszarów kolorem
Skończoną rozdzielczością rastra, skutkującą schodkowym wyglądem linii
Skończoną rozdzielczością rastra, skutkującą schodkowym wyglądem linii
Jakie dwa procesy składają się na digitalizację obrazu rzeczywistego?
Kompresja i dekompresja
Filtracja i rozpoznanie
Próbkowanie i kwantyzacja
Akwizycja i analiza
Próbkowanie i kwantyzacja
Jakie formaty obrazu są obecnie najpopularniejsze lub powszechnie stosowane?
5:4
3:2
4:3
16:10
16:9
16:10
16:9

wielokrotnego

Które z poniższych parametrów technicznych projektora są podawane w ANSI lumenach?
Rozdzielczość rzeczywista
Żywotność lampy
Kontrast
Jasność
Jasność
Co zalicza się do zalet technologii D-ILA/LCoS/SXRD?
Zwiększone wygładzenie krawędzi pikseli w porównaniu do modeli DLP
Działa na zasadzie przepuszczania światła przez panele
Unikanie występującego niekiedy efektu tęczy, który zdanie części widzów całkowicie dyskwalifikuje modele DLP
Prosta i tania konstrukcja
Bardzo wysoka rozdzielczość
Zwiększone wygładzenie krawędzi pikseli w porównaniu do modeli DLP
Unikanie występującego niekiedy efektu tęczy, który zdanie części widzów całkowicie dyskwalifikuje modele DLP
Wskaż cechy charakterystyczne projektorów DLP/DMD
Wykorzystują matryce ciekłokrystaliczne do przepuszczania światła
Problem ustawiania zbieżności kolorów nie istnieje, w przeciwieństwie do projektorów LCD
Technologia stworzona i opatentowana przez firmę Texas Instruments
Są droższe w eksploatacji niż projektory LCD
Zapewniają bezawaryjną pracę w systemie ciągłym, z MTBF (średnim czasem pomiędzy awariami) wynoszącym ponad 100 000 godzin
Problem ustawiania zbieżności kolorów nie istnieje, w przeciwieństwie do projektorów LCD
Technologia stworzona i opatentowana przez firmę Texas Instruments
Zapewniają bezawaryjną pracę w systemie ciągłym, z MTBF (średnim czasem pomiędzy awariami) wynoszącym ponad 100 000 godzin
Jaka jest główna zaleta stosowania technologii DLP w kontekście długotrwałego wyświetlania tego samego obrazu?
Niższy poziom hałasu
Odporność na utrwalenie obrazu (wypalenie) dzięki prostemu torowi świetlnemu i braku polaryzatorów/filtrów pochłaniających światło
Wyższa jasność obrazu
Możliwość wyświetlania obrazu w 3D
Odporność na utrwalenie obrazu (wypalenie) dzięki prostemu torowi świetlnemu i braku polaryzatorów/filtrów pochłaniających światło

Powiązane tematy

#grafika

Inne tryby