Podstawowe cele ekonomiczne promocji to: (s. 312-313)
a) kształtowanie świadomości produktu/marki, jego wizerunku i pozycjonowania
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
b) poszukiwanie wierności i lojalności względem produktu i firmy
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
Średniookresowe cele (np. podniesienie stopnia znajomości i akceptacji konkretnego
produktu/marki w określonych segmentach rynku w ciągu następnego roku, utrzymanie
dotychczasowego udziału w rynku) są celami (s. 314):
a) strategicznymi
c) operacyjnymi
b) taktycznymi
b) taktycznymi
Zachowanie przedsiębiorstwa to: str. 305
b. zespół instrumentów tworzących system identyfikacji wizualnej
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
c. działania przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony pracownikom
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
Macierz celów komunikacji (promocji) ma dwa aspekty: str.311-312
a. wymiaru i horyzontu
c. wymiaru i psychograficzny
b. horyzontu i przestrzeni
a. wymiaru i horyzontu
Funkcja informacyjna misji organizacji obejmuje: (s. 304)
c) Wskazanie sposobów optymalizacji kosztów produkcji
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
d) Zdefiniowanie procedur operacyjnych
b) Określenie struktury organizacyjnej firmy
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
Cele promocji w pierwszym wymiarze można rozpatrywać na płaszczyznach: (s. 312
b) Strategicznej i taktycznej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
c) Operacyjnej i reklamowej
d) Finansowej i operacyjnej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej zalicza się między innymi: (s. 307)
b. Strategia cenowa, targetowanie, analiza SWOT, CRM
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
d. Motywacja pracowników, struktura organizacyjna, kodeks etyczny, model sprzedaży
c. Mailing, reklama radiowa, influencer marketing, sponsoring
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
W jakich dwóch aspektach należy rozstrzygnąć cele komunikacji? (s. 311)
c. W aspekcie technologicznym i sprzedażowym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
d. W aspekcie geograficznym i budżetowym
b. W aspekcie prawnym i logistycznym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w kontekście drugiego etapu kształtowania
programu promocji? (s. 316)
d. Drugi etap dotyczy jedynie wyboru kanałów dystrybucji.
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
a. Etap drugi polega głównie na ustalaniu budżetu kampanii reklamowej.
c. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa pomija analizę segmentów rynku.
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
Do metod finansowania komunikacji, zarówno występujących w literaturze, jak i
spotykanych w praktyce, NIE należy zaliczyć: (s. 325)
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
a) metod teoretycznych
b) metod pragmatycznych
d) metod zorientowanych na osiągnięcie założonego celu.
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
Do rodzajów agencji reklamowych należy zaliczyć: (s. 353-354)
a) agencje outside of the house
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
c) agencje half service
b) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
Do metod pragmatycznych finansowania komunikacji NIE należy: (s. 329)
b) Możliwości finansowe,
a) Procentowa relacja do wartości sprzedaży lub zysku,
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
d) Parytet konkurencji.
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
Funkcja informacyjna misji wyrażona może być poprzez: (s. 303)
a) Zapewnienie stałości przedsiębiorstwa
d) Działania przedsiębiorstwa przed opinią publiczną.
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
b) Spójność działań na wszystkich poziomach strategicznym i operacyjnym,
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
Tożsamość przedsiębiorstwa to: (s. 302)
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
A) jak przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klienta
D) to poszczególne cechy firmy, w których skład nie wchodzi samowizerunek
C) wizerunek firmy kreowany przez wspólników
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
Zasadnicze wymiary misji organizacji obejmuje: 1) tożsamość i filozofia organizacji 2)
podstawowe wartości funkcjonowania 3) domeny działalności 4) kluczowe czynniki
sukcesu. Odpowiedź prawidłowa to: (s. 304)
A)1 i 2
B)1 i 3
D) Wszystkie
C) Wszystkie z wyjątkiem podpunktu "2"
D) Wszystkie
Wśród etapów budowy skutecznej komunikacji Ph. Kotlet i K.L. Keller NIE wyróżniają: (s.
311)
c) wybór kanału komunikacji
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
d) mierzenie skuteczności
a) określenie celów procesu komunikacji
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
Do głównych funkcji agencji reklamy NIE zalicza się: (s. 353)
b) rozliczenia finansowe
a) przygotowanie promocji
c) kontrola realizacji
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
Decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji obejmują cztery obszary
zagadnień, pozostające wobec siebie we wzajemnych powiązaniach: (s. 339)
b) Wybór kanałów promocji, określenie grupy docelowej, analiza rynku, tworzenie strategii personalizacji.
a) Określenie celów promocji, ustalenie budżetu, analiza danych o konkurencji, monitorowanie zmian w branży.
d) Planowanie działań PR, ocena rentowności produktów, prognozowanie trendów rynkowych, wdrażanie nowych produktów.
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
W jakiej płaszczyźnie można rozpatrywać cele promocji w pierwszym wymiarze? (s. 313)
a) ekonomicznej
c) administracyjnej
d) estetycznej
b) technicznej
a) ekonomicznej
Ocena efektów polityki promocji jest zagadnieniem: (s. 337)