Test w formie fiszek LECIMY NA PEŁNEJ PIŹDZIE MOJE DROGIE! OSTATNI EGZAMIN!!!!!!
Ilość pytań: 41
Rozwiązywany: 6691 razy
Niezdolność do przypomnienia sobie wydarzeń początkowych lat życia (amnezja dziecięca) dotyczy:
pierwszych trzech lat życia
pierwszych dziewięciu lat życia
pierwszych pięciu lat życia
pierwszych siedmiu lat życia
pierwszych trzech lat życia
„D: Kiedy postanowiła Pani zostać cukiernikiem? S: Właściwie nigdy, to się po prostu stało (śmiech). Można powiedzieć, że jestem kontynuatorką rodzinnej tradycji tego rzemieślniczego zawodu, którą zapoczątkował u nas dziadek. Cukiernikiem jest też tata. Z kolei brat, jako umysł ścisły, poszedł w stronę ekonomii i sprzedaży. Kiedy dziadek jeszcze żył, lubiłam spędzać z nim czas. Dziadek uważał, że do obiadu zawsze musi być deser, nawet jeśli to miałaby być tylko kaszka manna. Był bardzo ciepłą osobą. Miał w sobie coś takiego, że chciało się z nim przebywać, a ponieważ niemal cały czas spędzał w cukierni, wsiąkało się w tę atmosferę. Kiedy podrosłam, zaczęłam tam pomagać i chyba na tyle pokochałam te słodkości, że zostałam” Zgodnie z koncepcją Marcii, w przypadku bohaterki mamy do czynienia z tożsamością:
osiągniętą
przejętą
moratoryjną
rozproszoną
przejętą
Typowymi lękami dzieci w wieku niemowlęcym są:
wszystkie wymienione
lęk przed hałasami, upadkiem
lęk przed śmiercią
lęk przed ciemnością, wyimaginowanymi stworami
lęk przed hałasami, upadkiem
Rozwiązywanie problemów w sposób logiczny, połączone z koniecznością manipulacji przedmiotami występuje, zgodnie z koncepcją Piageta, u dzieci w wieku:
7-11
2-7
11-12
12-14
7-11
Prawie natychmiast po urodzeniu dzieci wyrażają emocje, takie jak:
uczucia moralne i estetyczne
zaciekawienie, radość, wstręt i niepokój
duma, wstyd
uczucia patriotyczne i religijne
zaciekawienie, radość, wstręt i niepokój
„Ja tutaj, w tym syrenim grodzie, wychowałam się. A matka moja ciężko pracowała. I miała synów dwóch, to znaczy Felka no i mnie. Porządnych ludzi z nas zrobić chciała. Prawnikiem wkrótce został brat, a ja bandytą w parę lat”. Los braci jest przykładem:
różnic w rytmie rozwoju
różnic w tempie rozwoju
multifinalności rozwoju
ekwifinalności rozwoju
multifinalności rozwoju
Podstawę opanowanie umiejętności pisania i czytania stanowi:
wszystkie powyższe
słuch absolutny
słuch fonetyczny
słuch muzyczny
słuch fonetyczny
Wysokie, choć nierealistyczne poczucie własnej wartości mają z reguły dzieci w wieku:
niemowlęcym
przedszkolnym
młodszym szkolnym
poniemowlęcym
przedszkolnym
Poszerzanie wiadomości z jakiejś dziedziny wiedzy wymaganej do zdania egzaminu, opanowanie wiadomości na temat narkotyków, uzyskiwanie biegłości technicznej w pisaniu na klawiaturze, doskonalenie technik agresji fizycznej i słownej to zmiany, których przebieg opisuje:
stadialny model rozwoju
fazowy model rozwoju
cykliczno-fazowy model rozwoju
liniowy model rozwoju
cykliczno-fazowy model rozwoju
Zdolność do empatii pojawia się u dzieci:
między 5 a 6
nie pojawia się u dzieci
między 1 a 2
między 3 a 4
między 1 a 2
Długotrwały, emocjonalny związek z konkretną osobą to
lęk separacyjny
lęk przed rozstaniem
przywiązanie
selektywność
przywiązanie
Noworodki potrafią:
wszystkie odpowiedzi
słyszeć dźwięki głośniejsze od szeptu z odległości 135cm
wiedzieć ostro na odległość około 20-30cm
odróżniać kolor czerwony od zielonego
wszystkie odpowiedzi
Przejawem kształtowania się samoświadomości u dziecka jest
gaworzenie
negatywizm dziecięcy
posłuszeństwo wobec dorosłych
zabawy samotne
negatywizm dziecięcy
Pojawienie się mądrości wymaga:
dialektyczności
wszystkie wymienione
relatywizmu
bogatego doświadczenia życiowego
wszystkie wymienione
Średnie dzieciństwo to inaczej
wiek żłobkowy
wiek przedszkolny
wiek młodszy szkolny
wiek dorastania
wiek przedszkolny
Częstotliwość, elastyczność i złożoność wykorzystywanych przez dziecko strategii pamięciowych wzrasta w:
2 roku życia
7 roku życia
10 roku życia
5 roku życia
7 roku życia
Pamięć autobiograficzna ma szczególne znaczenie dla:
procesu rozwiązywania zadań logicznych
pojemności pamięci sensorycznej
przywoływania informacji z pamięci krótkotrwałej
kształtowania się tożsamości dziecka
kształtowania się tożsamości dziecka
Według Piageta charakterystyczną cechą operacji jest
egocentryzm
synpraktyczność
odwracalność
centracja
odwracalność
Jeśli dziecko, które rozmawiając przez telefon mówi do rozmówcy: „Spójrz na moją nową lalkę!” to, zgodnie z koncepcją Piageta, jest to przejaw:
artyficjalizmu
antropocentryzmu
egocentryzmu
finalizmu
egocentryzmu
Kiedy dziecko w wieku Poniemowlęcym woła na każdego napotkanego na ulicy mężczyznę „tata” to mamy do czynienia ze zjawiskiem: