Strona 1

Psychologia rozwoju

Pytanie 1
Niezdolność do przypomnienia sobie wydarzeń początkowych lat życia (amnezja dziecięca) dotyczy:
pierwszych pięciu lat życia
pierwszych siedmiu lat życia
pierwszych dziewięciu lat życia
pierwszych trzech lat życia
Pytanie 2
„D: Kiedy postanowiła Pani zostać cukiernikiem? S: Właściwie nigdy, to się po prostu stało (śmiech). Można powiedzieć, że jestem kontynuatorką rodzinnej tradycji tego rzemieślniczego zawodu, którą zapoczątkował u nas dziadek. Cukiernikiem jest też tata. Z kolei brat, jako umysł ścisły, poszedł w stronę ekonomii i sprzedaży. Kiedy dziadek jeszcze żył, lubiłam spędzać z nim czas. Dziadek uważał, że do obiadu zawsze musi być deser, nawet jeśli to miałaby być tylko kaszka manna. Był bardzo ciepłą osobą. Miał w sobie coś takiego, że chciało się z nim przebywać, a ponieważ niemal cały czas spędzał w cukierni, wsiąkało się w tę atmosferę. Kiedy podrosłam, zaczęłam tam pomagać i chyba na tyle pokochałam te słodkości, że zostałam” Zgodnie z koncepcją Marcii, w przypadku bohaterki mamy do czynienia z tożsamością:
osiągniętą
rozproszoną
przejętą
moratoryjną
Pytanie 3
Typowymi lękami dzieci w wieku niemowlęcym są:
lęk przed hałasami, upadkiem
lęk przed śmiercią
lęk przed ciemnością, wyimaginowanymi stworami
wszystkie wymienione
Pytanie 4
Rozwiązywanie problemów w sposób logiczny, połączone z koniecznością manipulacji przedmiotami występuje, zgodnie z koncepcją Piageta, u dzieci w wieku:
7-11
11-12
2-7
12-14
Pytanie 5
Prawie natychmiast po urodzeniu dzieci wyrażają emocje, takie jak:
duma, wstyd
zaciekawienie, radość, wstręt i niepokój
uczucia moralne i estetyczne
uczucia patriotyczne i religijne
Pytanie 6
„Ja tutaj, w tym syrenim grodzie, wychowałam się. A matka moja ciężko pracowała. I miała synów dwóch, to znaczy Felka no i mnie. Porządnych ludzi z nas zrobić chciała. Prawnikiem wkrótce został brat, a ja bandytą w parę lat”. Los braci jest przykładem:
multifinalności rozwoju
ekwifinalności rozwoju
różnic w rytmie rozwoju
różnic w tempie rozwoju
Pytanie 7
Podstawę opanowanie umiejętności pisania i czytania stanowi:
słuch absolutny
słuch fonetyczny
słuch muzyczny
wszystkie powyższe
Pytanie 8
Wysokie, choć nierealistyczne poczucie własnej wartości mają z reguły dzieci w wieku:
niemowlęcym
poniemowlęcym
przedszkolnym
młodszym szkolnym
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp