Test w formie fiszek LECIMY NA PEŁNEJ PIŹDZIE MOJE DROGIE! OSTATNI EGZAMIN!!!!!!
Ilość pytań: 41
Rozwiązywany: 6680 razy
Niezdolność do przypomnienia sobie wydarzeń początkowych lat życia (amnezja dziecięca) dotyczy:
pierwszych siedmiu lat życia
pierwszych pięciu lat życia
pierwszych dziewięciu lat życia
pierwszych trzech lat życia
pierwszych trzech lat życia
„D: Kiedy postanowiła Pani zostać cukiernikiem? S: Właściwie nigdy, to się po prostu stało (śmiech). Można powiedzieć, że jestem kontynuatorką rodzinnej tradycji tego rzemieślniczego zawodu, którą zapoczątkował u nas dziadek. Cukiernikiem jest też tata. Z kolei brat, jako umysł ścisły, poszedł w stronę ekonomii i sprzedaży. Kiedy dziadek jeszcze żył, lubiłam spędzać z nim czas. Dziadek uważał, że do obiadu zawsze musi być deser, nawet jeśli to miałaby być tylko kaszka manna. Był bardzo ciepłą osobą. Miał w sobie coś takiego, że chciało się z nim przebywać, a ponieważ niemal cały czas spędzał w cukierni, wsiąkało się w tę atmosferę. Kiedy podrosłam, zaczęłam tam pomagać i chyba na tyle pokochałam te słodkości, że zostałam” Zgodnie z koncepcją Marcii, w przypadku bohaterki mamy do czynienia z tożsamością:
moratoryjną
rozproszoną
przejętą
osiągniętą
przejętą
Typowymi lękami dzieci w wieku niemowlęcym są:
lęk przed śmiercią
wszystkie wymienione
lęk przed ciemnością, wyimaginowanymi stworami
lęk przed hałasami, upadkiem
lęk przed hałasami, upadkiem
Rozwiązywanie problemów w sposób logiczny, połączone z koniecznością manipulacji przedmiotami występuje, zgodnie z koncepcją Piageta, u dzieci w wieku:
12-14
2-7
11-12
7-11
7-11
Prawie natychmiast po urodzeniu dzieci wyrażają emocje, takie jak:
zaciekawienie, radość, wstręt i niepokój
uczucia moralne i estetyczne
duma, wstyd
uczucia patriotyczne i religijne
zaciekawienie, radość, wstręt i niepokój
„Ja tutaj, w tym syrenim grodzie, wychowałam się. A matka moja ciężko pracowała. I miała synów dwóch, to znaczy Felka no i mnie. Porządnych ludzi z nas zrobić chciała. Prawnikiem wkrótce został brat, a ja bandytą w parę lat”. Los braci jest przykładem:
ekwifinalności rozwoju
różnic w rytmie rozwoju
multifinalności rozwoju
różnic w tempie rozwoju
multifinalności rozwoju
Podstawę opanowanie umiejętności pisania i czytania stanowi:
słuch fonetyczny
słuch muzyczny
słuch absolutny
wszystkie powyższe
słuch fonetyczny
Wysokie, choć nierealistyczne poczucie własnej wartości mają z reguły dzieci w wieku:
poniemowlęcym
młodszym szkolnym
niemowlęcym
przedszkolnym
przedszkolnym
Poszerzanie wiadomości z jakiejś dziedziny wiedzy wymaganej do zdania egzaminu, opanowanie wiadomości na temat narkotyków, uzyskiwanie biegłości technicznej w pisaniu na klawiaturze, doskonalenie technik agresji fizycznej i słownej to zmiany, których przebieg opisuje:
cykliczno-fazowy model rozwoju
fazowy model rozwoju
liniowy model rozwoju
stadialny model rozwoju
cykliczno-fazowy model rozwoju
Zdolność do empatii pojawia się u dzieci:
między 1 a 2
nie pojawia się u dzieci
między 3 a 4
między 5 a 6
między 1 a 2
Długotrwały, emocjonalny związek z konkretną osobą to
lęk separacyjny
przywiązanie
selektywność
lęk przed rozstaniem
przywiązanie
Noworodki potrafią:
wiedzieć ostro na odległość około 20-30cm
odróżniać kolor czerwony od zielonego
słyszeć dźwięki głośniejsze od szeptu z odległości 135cm
wszystkie odpowiedzi
wszystkie odpowiedzi
Przejawem kształtowania się samoświadomości u dziecka jest
gaworzenie
negatywizm dziecięcy
zabawy samotne
posłuszeństwo wobec dorosłych
negatywizm dziecięcy
Pojawienie się mądrości wymaga:
wszystkie wymienione
bogatego doświadczenia życiowego
dialektyczności
relatywizmu
wszystkie wymienione
Średnie dzieciństwo to inaczej
wiek dorastania
wiek przedszkolny
wiek młodszy szkolny
wiek żłobkowy
wiek przedszkolny
Częstotliwość, elastyczność i złożoność wykorzystywanych przez dziecko strategii pamięciowych wzrasta w:
5 roku życia
7 roku życia
10 roku życia
2 roku życia
7 roku życia
Pamięć autobiograficzna ma szczególne znaczenie dla:
przywoływania informacji z pamięci krótkotrwałej
procesu rozwiązywania zadań logicznych
pojemności pamięci sensorycznej
kształtowania się tożsamości dziecka
kształtowania się tożsamości dziecka
Według Piageta charakterystyczną cechą operacji jest
centracja
synpraktyczność
egocentryzm
odwracalność
odwracalność
Jeśli dziecko, które rozmawiając przez telefon mówi do rozmówcy: „Spójrz na moją nową lalkę!” to, zgodnie z koncepcją Piageta, jest to przejaw:
antropocentryzmu
artyficjalizmu
egocentryzmu
finalizmu
egocentryzmu
Kiedy dziecko w wieku Poniemowlęcym woła na każdego napotkanego na ulicy mężczyznę „tata” to mamy do czynienia ze zjawiskiem: